Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rammer Krisen Dig? Har du en nødplan? ..eller venter du, at lykken vender og alt bliver godt igen?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er latterligt at skrive at der ikke er krise.
Det er muligt at nogle virksomheder ikke er ramt, men lige nu er mere end 1.000 danske detailbutikker ved at lukke.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/08/04/080030.htm    

Dertil er aktiemarkedet væltet og de andre 1.000 ting man kan læse om hvis man gider.

Det er super fint at nogle kommer let over krisen, men at sige den ikke er der er i bedste fald arrogant.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nu blev der jo i tråden spurgt hvad "jeg" ville gøre og om "jeg" havde en nødplan og nej det har jeg ikke, da jeg ikke mærker til nogen krise, ikke personligt ihvertilfælde og det var så vidt jeg læser trådstarter det han spurgte om.

Vi kan da nemt blive enige om at tiderne ikke er de bedste vi har set globalt og at der sker ting og sager, men jeg er født optimist og tror på at det retter sig, er jo ikke første gang vi har kriser, jeg tror rent faktisk at de er til "for noget" jeg tror på at den slags sorterer fårene fra bukkene, dem der "skal" være her, de skal nok overleve denne krise også, det har vi set adskillige gange i forbindelse med kriser.

Iøvrigt har jeg selv lige tilbragt 2 måneder i Bulgarien og firmaet jeg arbejder for har flere hundrede ansatte i Bulgarien, jeg ved skam godt at der er gode muligehder i Bulgarien, slet ingen tvivl om det.

Best regards

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg henvender mig til AMINO, fordi det er en side, hvor selvstændige og nystartere, har brug for information og hjælp til deres succes i fremtiden. Ikke rigtigt til ansatte, som ikke skal igennem den samme mølle. Men jeg vil blive glad hvis det ikke bliver til en personlig diskussions blok, men at dem som har noget, at spørge til vedr. BG, kan komme til ordet.

Det jeg egentlig fortvivles over, er at man ikke ser på Europa med de samme øjne, som man ser mulighederne i "The Land Of Opportunities" (USA), når man jo har det hele lige for fødderne her i Europa. Men selv i USA, skal der arbejdes som en sindssyg for at få succes, uanset hvad man mener er nok får personlig succes.

Der er Bulgarien (BG), et land som tilbyder mange muligheder og som kan rykke noget, ikke kun indenfor EU's grænser, men også med den adgang landet har til Asien og de arabiske lande.

Landet er ikke fuld af idioter og har et potentiale, som kan udnyttes af de rigtige personer og med lidt tålmodighed. Landet har mange som ikke forstår, at udnytte deres potentiale, mainly fordi de ikke har den kundeadgang, som er nødvendig for at udvikle med succes.

Har man i forvejen et kundepotentiale og ved hvad der skal til, er der jo ikke noget i vejen for, at forberede sin fremtid, med samme kvalitet, produceret lidt billigere og med større fortjeneste.

Et lille eks. En af mine danske venner, har for nogle år tilbage, opsagt sin IT stilling, af diverse grunde og fandt sig en Bulgarsk pige og tog skridtet til BG. Han har nu lavet sit eget IT firma her i BG og overvåger trafikken og virus/trojan angreb, på et par store danske internationale firmaer. I BG har det været muligt for ham, at sænke prisen med 35% og stadig have mere fortjeneste end han ville have i DK. Han er blevet bedt om, at lave en tele support til et af firmaerne, som kan afhandle interne IT problemer 24 i døgnet (på engelsk), han har vundet på sin pris, fordi en medarbejder her tjener 6.000 - 8.000 D.kr som en HØJ løn og som taler engelsk. Fed forretning.

Der er interne ting som mangler, her i BG. Men ingen syntes der er et behov for.... jeg for aldrig reklamer? Men der er mange firmaer, som har behov for, at lave reklame for deres tilbud. Men der findes ingen omdeling?

Jeg er selv i gang med at udvikle et system som de grønne bude, som heller ikke findes her. Det bliver jeg formentlig færdig med til April, så vi kan starte op med lidt godt vejr, men jeg havde nu tænkt mig, at bruge ATV om vinteren, da der ikke bliver ryddet meget sne her og gør det besværligt for cykling.Måske kunne jeg ved siden af, tilbyde sne rydning med ATV'erne??

Det er et meget lille udpluk af de muligheder som findes her og den strategiske placering Bg har i Europa, hvis du ønsker, at blive "International" en dag. Men der er stadig mulighed for, at være lokal i DK fra BG.

MVH

Antonio

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Antonio Forteza:

Bare et spørgsmål, som opstod midt i din salgstale om nødplaner...

Hvordan vil du lave en nødplan mod en ukendt faktor? Du aner NADA om, hva fremtiden bringer, så at bruge mange penge og ressourcer på en nødplan, som i værste fald kan være værdiløs eller forældret, når et evt senarie opstår, det er vel ligeså idiotisk?

Den bedste vej igennem krisen er vel, at udnytte de små fordele i hverdagen, og så ellers zik zakke sig bedst muligt igennem...

Du har sikkert ret i, at man nemt kunne flytte alle service jobs ud af DK til f.eks Bulgarien, men glemmer du efterfølgende så ik at medregne konserkvenserne af dette tiltag?
Hvis det betyder MANGE arbejdsløse i DK, så falder købe kraften pr indbygger, og dermed underminere du sådan set dit hjemmemarked. Så kan du sikkert spare 30% på omkostningerne, men når du dermed slår din kunder ihjel, så er det vel hip som hap?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Økonomi er lidt anderledes, end den faktor du følger. De store firmaer ansætter ikke flere, fordi du zig zagger dig igennem dagen.

De følger slavisk den bedste indkomst og hvis de kan finde/købe et produkt til en bedre pris, vælger de dette, hvis de kender udbyder, eller de må skær i udgifterne, hvilket normalt indebærer nedskæringer i medarbejderstaben.

For at du kan blive ved med, at finde kunder, skal de være købedygtige, have et arbejde og en rimelig økonomi.

Derfor er det en god ide, at tilbyde, især større firmaer, men også statslige og kommunale institutioner, en billigere service, så dekan bibeholde deres ansatte, hvilket i sidste ende kommer dig til gode.

Plan mod en ukendt faktor? Jeg mener er en ukendt faktor og at det er svært at beregne hvor fremtiden bære hen. Men hvis man ikke forsøger, at forbedre sin fremtid, når det er muligt, har man jo ikke tid når det går galt og så er alt tabt, med mindre man kan se tilbage og grine af en gode tid man havde, da man gjorde forretning.

I et stort sammenhænge, er vi små, tyngende hvad arbejdskraft angår, men det er masseafskedigelserne, der virkeligt gør ondt på den samlede økonomi og får dig til at gå i knæ.

Skal man hjælpe den danske økonomi, er det en god ide, at starte med de samme produkter til en bedre pris, uden at du selv mister avance. Samtidig er der mange som kan levere dansk fra udenlandsk og holde de store, med bedre priser og derved bedre økonomi.

Jeg er godt klar over, at man kan gå meget dybere i denne sag om økonomi og tal, men hvad får dig til at tro, at det vil blive meget dyrt for dig, at rokere en del af din service til BG?

Med venlig hilsen

Antonio

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)