Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig + fagforening = ??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været selvstændig siden efteråret 2010 og er stadig medlem af fagforeningen, som dog ikke på nogen måde længere er relateret til det jeg laver eller til min virksomhed generelt.

Så hvad kan/skal jeg bruge min fagforening til? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 20:20

Hej lvr

En fagforening kan du umiddelbart ikke bruge til noget, hvis du har en enkeltmandsvirksomhed ... med mindre du ved, at du kommer op og toppes med dig selv ;o)

Fagforeningen bruges jo typisk ved arbejdsgiver-arbejdsmodtager forhold, hvor man skal have hjælp af forskellige art.

Derimod er A-kassen noget du stadig kan være medlem af. Dog får du først gavn af den, hvis din virksomhed lukker - og først når den er helt lukket.

Men du kan ihvertfald spare nogle penge ved at skippe fagforeningen.

Susan :o)

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 20:23
Hej.

Altså du kan bruge din akasse, hvis du skulle gå konkurs. Især hvis du har private værdier for over 10000, hvis du har dette kan du ikke få hjælp fra det offenlige.

Ang. Fagforeninger er jeg mere usikker, det kommer vel også an på hvilke det er. Da nogle fagforeninger godt kan håndtere selvstændige og feks. Støtte med avokat hjælp i visse sitituationer.

Mvh
Tim

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 20:28

Hvis du er freelancer, så kan det godt betale sig.

Hvis du er selvstændig med ansatte, så kan det godt betale sig at melde dig ind i en arbejdsgiverorganisation.

Hvis du mener a-kasse, så kan det også godt betale sig både som freelancer o.a.

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 22:23

Tag de kurser de ofte udbyder gratis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34

Ivr:

Jeg har været selvstændig siden efteråret 2010 og er stadig medlem af fagforeningen, som dog ikke på nogen måde længere er relateret til det jeg laver eller til min virksomhed generelt.

Så hvad kan/skal jeg bruge min fagforening til? 

Tjaaaa... Jeg har hverken fagforening, akasse, pension eller efterlønsopsparing - og jeg får det med ret stor sandsynlighed heller aldrig nogensinde..

Jeg spandere istedet pengene på mine egne projekter.. Men det er meget en principsag.. Kan du kun omsætte for fx 50K om måneden, og det ikke er muligt for dig at vækste, så hop på vågnen med akassen..

Men hvis du har en forretning, og du er ivrigt ligesom undertegnede for at få virksomheden til at vokse til dobbelt størrelse hvert år, så er det bare at knokle.. :-)

Btw, når man har været igang i 3-4 år, bliver det sgu sværer og sværer at fordoble ens omsætning ;) haha.. Men gør stadig forsøget :)

Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:
Btw, når man har været igang i 3-4 år, bliver det sgu sværer og sværer at fordoble ens omsætning ;) haha.. Men gør stadig forsøget :)

Hej Jannik.

Hvis du gerne vil fordoble din omsætning hvert år, så syntes jeg du skal prøve at gå din side igennem, og lave et køb af webhotel, på din egen side. Det er Umuligt! Man bliver smidt om til domænesøg, og der er ingen oplysninger om hvad der skal ske derfra. Jeg har domæne og ønskede kun hotel, så der blev det en smule for kompliceret for mig.
Så du mistede mig som kunde for 3 uger siden, og I tog heller ikke telefonen da jeg prøvede at ringe til Jer.

Så det ser ud til at være nemt at forbedre noget hos dig Wink

Men heldigvis var der en anden Amino, som havde et godt tilbud på webhotel, hvor siden virkede upåklageligt.

Mvh

Michael Haahr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59

Michael Haahr:

Jannik Hansen:

Hej Jannik.

Hvis du gerne vil fordoble din omsætning hvert år, så syntes jeg du skal prøve at gå din side igennem, og lave et køb af webhotel, på din egen side. Det er Umuligt! Man bliver smidt om til domænesøg, og der er ingen oplysninger om hvad der skal ske derfra. Jeg har domæne og ønskede kun hotel, så der blev det en smule for kompliceret for mig.
Så du mistede mig som kunde for 3 uger siden, og I tog heller ikke telefonen da jeg prøvede at ringe til Jer.

Så det ser ud til at være nemt at forbedre noget hos dig Wink

Men heldigvis var der en anden Amino, som havde et godt tilbud på webhotel, hvor siden virkede upåklageligt.

Mvh

Michael Haahr

Hej Michael,

Tak for feedbacken :) Det er nuvel lykkedes ret godt so far ;) Men mht MaxiWeb, så lancere vi en ny version her i starten af september. Vi har fået en masse feedback - faktisk har vi samlet over 100 forskellige feedbacks, som vi slavisk er ved at gå igennem og forbedre. Hele domæne søg og kundeområdet, bliver forbedret, og integreret med vores kontrolpanel.

Så vi tager kampen hårdt op :) Desuden udvider vi snart til UK/Com version af konceptet, men det er først til oktober efter planen :)

Så håber vi kan tage revanche på din feedback, senere hen ;)

Dbh Jannik

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 23:04
Måske en af aminos ældste tråde om a-kasse og selvstændig virksomhed kunne være interessant: http://www.amino.dk/forums/t/100.aspx

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 23:01

Tak alle sammen. Jeg tror jeg beholder A-kassen, men smider resten overbord.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)