Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af tøj-webshop. Hvordan og hvorledes? Hvor opkøber man billige vare?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. Jeg er helt ny her, og håber at blive taget rigtig godt imod. Jeg undskylder på forhånd for uvidenhed, og dumme spørgsmål, men vi skal vel alle starte et sted :) Jeg er en kvinde på 21 år som rigtig gerne vil, til at starte med, starte en webshop med chikt tøj til piger/kvinder i alderen 14-30 år. Konceptet er meget urban-london coture, men med hiphop tøj ind over. Det lyder voldsomt forvirrende, men det er det altså ikke hvis man har en forkærlighed for ligepræcis en sådan mode. Jeg ved at konceptet ikke går ud til den bredeste vifte af befolkningen, men jeg har selv savnet en hiphop shop til piger herhjemme i Danmark. Jeg havde forestillet mig noget lignende "Pede og Stoffer" bare ikke nær så "boyfriend" stilet. 

Mine spørgsmål er:

Hvad skal man regne med at bruge i start kapital for sådan en tøj webshop? 

Starter man med at købe i det små, og så købe mere ind jo mere man tjener?

Hvor finder man firmaer som levere og evt. syer tøj? 

Hvis jeg f.eks. vil være forhandler af adidas tøj, hvad gør jeg så? Kontakter jeg adidas? 

Hvordan starter jeg ud med at indberette skat

Hvor meget er det jeg må tjene før jeg indberetter skat? (Mener der er et beløb man må tjene før man kontakter dem med status rapport for indtjening?)

Er der evt. noget i sys jeg skal vide? 

Jeg ved at jeg lyder meget blank på dette område, men det er jeg også kan jeg fortælle jer. Så jeg håber i vil give mig nogle gode råd!

Mvh. Lenette

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:52
Hej Lenette

Og velkommen til Amino! :) Du er kommet til det helt rigtige sted!

Lenette:
Starter man med at købe i det små, og så købe mere ind jo mere man tjener?

Start evt. med dropshipping læs mere her: http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-dropshipping.aspx

Lenette:
Hvor meget er det jeg må tjene før jeg indberetter skat? (Mener der er et beløb man må tjene før man kontakter dem med status rapport for indtjening?)

Hvis du skal cvr registres skal du omsætte for 50.000 om året, jeg vil anbefale dig at få et cvr nummer da det giver seriøsitet..

Lenette:
Er der evt. noget i sys jeg skal vide?

Synes du skal sætte dig ned og læse Martin Thorborgs E-Pusher 3.. Der vil du lære alt om det.. Evt. se hans gratis version E-Pusher Light

Mere kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, håber du får mange andre svar!

Go Søndag!

/Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Århus
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:56

Hej Emil.

Tusind mange tak for dit svar! 

Jeg vil gå dine links igennem.

Jeg har hørt meget om denne "E-Pusher" herinde. Den vil jeg helt klart læse.

Og hvor er det dog rart med en hjertelig velkomst og god tone herinde, selvom man er helt grøn hvad angår iværksætning!

Og god søndag til dig Emil!

Mvh. Lenette

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 17:58

Hej Lenette.

Jeg kan huske KCL startede denne for et par år siden Link der faktisk kun har streetwear til piger :-)

Kan umiddelbart ikke give dig et samlet svar på alle dine spørgsmål, men har du spørgsmål omkring leverandører, import eller webshop er du velkommen til at skrive :-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Maribo
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:01

IværksætterGen:
Hvis du skal cvr registres skal du omsætte for 50.000 om året, jeg vil anbefale dig at få et cvr nummer da det giver seriøsitet..

Den vil jeg gerne have lov til at omformulere;

Hvis du omsætter for mere SKAL du have CVR nummer, men du kan til hver en tid blive momsregistreret.

Men nu skrev du jo skat og du skal betale skat af alt hvad du tjener (altså dit overskud).

Der er masser herinde der har meget mere forstand på virksomhedsformer end jeg, og jeg er sikker på de nok skal kommentere også :)

Tag eventuelt en tur op på skat og tag en snak med dem. De plejer at være meget hjælpsomme med spørgsmål omkring moms/skat når du skal starte selv. De har også en start-mappe med en masse info omkring det.

Opdagelsesrejsende i informationsteknologi Big Smile

Mødested for professionelle og spirende kunstnere

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:18

Hej Lasse

Lagde godt mærke til at jeg havde skrevet forkert :D Men når jeg vil rette mine indlæg går amino i hak! :D

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Maribo
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:23

Jeps regnede godt med det var en tanketorsk ;)

Jeg vrøvler nogle gange ganske forfærdeligt selv hehe

Opdagelsesrejsende i informationsteknologi Big Smile

Mødested for professionelle og spirende kunstnere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)