Tamer,
Super du har god beliggenhed selvom Århus måske er svær at vurdere. På den ene side er det jo Jyllands hovedstad, hvorfor man kan "tillade" sig langt mere ala det jeg beskrev ovenfor, men på den anden side er jyder altså bare væsentlig mere konservative end Københavnere (jeg er selv fra Århus og bor i Kbh). I kbh ville jeg sige du næsten kan lave hvad som helst bare maden er god, men jeg har ikke rigtig nogen føling med hvad Århusianerne vil sige (nogle år siden jeg boede der).
Men hvis jeg nu bare skulle ignorere beliggenhed, ja så vil jeg bestemt sige at det tyrkiske køkken kunne være temaet. Men det kommer MEGET an på hvad det er du søger at opnå; vil du bare gerne tjene nogle gode penge eller er du ude på at skabe noget niche halløj som evt giver mening at skalere. Jeg kan ikke se dig lave traditionelt cafe koncept der hedder "Tamer's" og så eksportere denne til kbh og videre ud i verdenen. Men jeg kan godt se et tyrkisk koncept der hedder "Tamer's" som kan blive en stor og international succes. MEN du løber også en langt større risiko da det ikke er sikkert du kan bygge noget folk tænder på og måske endda går død fordi Århus MÅSKE ikke kan rumme sådan et sted.
Jeg legede lidt med tanken omkring at du lavede et traditionelt menukort og så havde nogle tyrkiske input, versioner eller specialretter. Det synes jeg egentlig er rimelig troværdigt MEN du sal sateme passe på det ikke bliver grillbars konceptet med 17000 forskellige retter og jeg ved heller ikke om det er til at styre ift lager som de andre er inde på (som tidligere nævnt SKAL maden kvalitet være i orden - og her er Århus stor nok til du bliver skrottet hvis du ikke leverer varen). Nu kan jeg godt lide stærk og krydret mad, men jeg ville nok også lige kigge lidt på indretning af lokaler ift køkken fordi der vel meget nemt kan komme til at dufte af kraftige krydderier i en lille intim cafe, hvilket måske skræmmer den traditionelle "kylling bacon sandwich" kunde væk.
Nå det hele er skrevet i samme åndedrag som det er tænkt så det skal nok tygges lidt mere på;-)
Ja jeg har brugt sweetdeal (eller dvs jeg har aldrig selv købt noget men fået mad derigennem) og det fungere vist ganske udemærket. Konceptet er jo super i den henseende at du godt nok ikke tjener penge på de folk, men du får jo reelt set grtis markedsføring og som nogle skriver har I sikkert tid nok i starten til den slags.
Endelig kan du jo helt sikkert bruge den tyrkiske gæstfrihed til at folk føler sig velkomne og godt tilpas. Jeg mener ikke med turiststedernes gratis shotglas med sprut i efter maden som ingen danskere kan fordrage, men derimod med tale, væremåde og evt. at forklare folk lidt om den tyrkiske madlavning og retterne hvis det er den vej du går.
Bottomline, hvis jeg var dig lavede jeg et tyrkisk koncept i Kbh:-) Det kan du ikke og derfor ville jeg nok satse på alm koncept og sætte mit aftryk på anden måde. Jeg ved squ nemlig ikke rigtig om Århus kan rumme det tyrkiske koncept hvis jeg skal være helt ærlig - måske andre har nogle input hertil?