Hej Tamer, Min pro erfaring med cafe drift er rimelig begrænset men vil da godt byde ind med et par ting du kunne overveje (ikke særlig struktureret men jeg lavede bare 20 sekunders brainstorm ud fra dit oplæg:-) 1) Som smith er inde på - hvor skal den ligge... dette mener jeg er ret centralt da du nok er i mest sikker havn ved at køre "traditionelt" cafe koncept i udkantsområder med et set up ala beskrevet ovenfor ift råvarer (altså 10 råvarer der kan bruges til alt eller sådan noget:-). Er du inde midt i kbh fx, ville jeg satse på noget der skiller sig ud - måske en økologisk cafe eller noget med speciale i et eller andet. Nu kan jeg fra dit navn og udseende regne ud du nok har nogle udlandske rødder af en slags, så måske der kunne være noget inspiration at hente der? Og husk der er jo ikke nogen der siger at temaet ikke må ændre sig. Ved godt det er noget andet men retail butikker som fx Diesel gør jo en dyd ud af hele tiden at ændre deres udstillinger. 2) Generelt vil jeg sige at madens kvalitet er LANGT vigtigere end selve cafeen (super god mad i en gammel skrammel sofa er langt bedre end forloren hare på dåse i en Arne Jacobsen stol;-). Ja faktisk kan gamle møbler i sig selv være et træk plaster (jeg tænker lidt ala cafeen fra "Friends") 3) Jeg tror en "Alm" Cafe MÅ OG SKAL have en burger (sad but true:-) 4) Mht markedsføring så tror jeg at steder som Downtown, Sweetdeal og den slags kan være rimelig gode.
|
Jeg er stor fan af Thorborg og har set alle hans blogs :o)