Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart a firma i DK fra England

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Jeg bor og arbejder i England i øjeblikket men overvejer at registrere et firma i DK. Men jeg har nogle spørgsmål inden jeg går igang med det.

Jeg er ikke sikker på om det er bedre at gøre det her i England men jeg vil gøre det i DK fordi det er ikke sikkert at jeg vil blive i England i fremtiden så jeg synes Danmark vil være bedre selvom jeg ikke bor der.  

Jeg tænker på at sælge software, apps via internettet og appstore osv. Og jeg tror at det er en god ide at registrere som et firma officielt men nogle mener at man kan stadig gøre det uden at registrere som firma (men jeg har hørt at nogle firmaer som PayPal har problemer med at overføre pengene til dig når du er ikke en virksomhed for sikkerhed osv). Problemet er at jeg allerede arbejder med software for et firma og laver min egen software i min fritid så det er kun noget "bonus" tjening jeg vil have til side. Så jeg undrer;

- Hvis jeg registrerer min virksomhed men har ingen aktivitet (ingenting til salg, osv) for flere måneder, betaler men stadig gebyrer osv?

- Hvis jeg registrerer som enkeltmandsfirma hvordan hænger det sammen med min løn jeg tjener her i England hvilket jeg betaler skat for her.

- Er der andre alternativ metoder jeg kan gå med i stedet for at starte en virksomhed kun for at sælger apps og software på nettet?

Jeg håber der er andre der har erfaring med denne slags situation.

Kort version af mit spørgsmål :) : Jeg tænker på at sælger apps og software på nettet men ikke sikker på om jeg skal registrere som virksomhed. Giver Paypal virkelig problemer når man har lidt succes på nettet som en person i stedet for en virksomhed?  

Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok jeg tænkte lidt mere på det og det kan måske lad sig gøre uden at registrere noget som helst men måske vis indtjening som B-indtægt? 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)