Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træk skat og moms fra på computer køb??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg køber en computer og trækker den fra i mit firma, bruger den både til spil, studie og arbejde.

Kommer så skal man betale mutimedieskat ikke?? Hvad hvis man ikke gør, tjekker de ens computer eller hvad??

Mvh Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Master Vind:
Kommer så skal man betale mutimedieskat ikke??

Det de beskatter er muligheden for at du bruger den privat - ikke om du rent faktisk bruger den til spil, studie mv.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men nu tænker jeg hvorfor betale det? Tjekker de det?

Mvh Lasse

Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

det kommer an på hvilken computer du køber, nu ved jeg ikke om din virksomhed og privat bolig er under samme tag, men en bærbar computer kan du jo nemt tage med, så den vil blive beskattet jo mindre du kan bevise du lade den bliver på kontoret værd dag

en stationær vil ikke blive beskattet da den ikke "bare lige" er til at flytte.

og som nævnt i starten hvis du har virksomhed og privatbolig under samme tag vil du blive beskattet lige meget hvilken computer det er.

men hvis du har betalt multimedieskat kan du jo købe en masse ting for dine bruttoløn på atea, så der er fordele ;)

er rimelig sikker på at det er som jeg har beskrevet ;)

Vh

Peter

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Master Vind:

Ja, men nu tænker jeg hvorfor betale det? Tjekker de det?

Mvh Lasse

Hmm.. Altså hvis jeg kommer til at kører 130 km/t på en 110 km/t motorvejs-strækning, som ganske vidst er ulovligt, hvor stor er chancen så for at politiet stopper mig?

Tjaaa, jeg har indtil videre ikke nogle fartbøder, eller besøg fra Skat, - men derfor følger jeg da loven efter bedste evne stadig :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Master Vind:
Ja, men nu tænker jeg hvorfor betale det? Tjekker de det?

Ja, det er jo spørgmålet som kun SKAT kan svare på!Big Smile

Men en forholdsvis let opgave for SKAT at hive dem ud som ikke har betalt multimediekat og evt. indkalde deres regnskab.....

Bid i det sure æble og spil efter reglerne - så sover du bedre.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Men så kan det slet ikke betale sig, at trække den fra :)

Koster kun 7000 og køber nok ikke lige andet elektronik forløbi.

Mvh Lasse

Fra Vestervig
Tilmeldt 22. Jul 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Aktiv Administration Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Master Vind:
Koster kun 7000 og køber nok ikke lige andet elektronik forløbi.

Du vil blive beskattet af 250 kr. om måneden (3.000) om året, det vil sige at det rundt regnet koster dig 100-125 kr om måneden, eller 1200-1500 kr om året for at bruge en pc til en værdi af de 7.000 du nævner.

Og husk at du kun betaler multimedieskat af 1 multimedie selv om du har flere, så hvis der pludselig kummer en smartphone oveni ja så er beløbet det samme.

/kenneth

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et tillægsspørgsmål når emnet nu er oppe.

Hvis jeg nu har mit 7-16 job hvor jeg betaler multimedieskat skat pga netop bærbar, hvad så med mit fritidsfirma? Kan jeg så købe en smartphone og iPad uden og blive beskattet dobbelt eller hvordan?

Mvh Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian T:

Lige et tillægsspørgsmål når emnet nu er oppe.

Hvis jeg nu har mit 7-16 job hvor jeg betaler multimedieskat skat pga netop bærbar, hvad så med mit fritidsfirma? Kan jeg så købe en smartphone og iPad uden og blive beskattet dobbelt eller hvordan?

Mvh Kristian

Multimedieskatten er afhængig af hvor meget du tjener.

Har du en bruttoløn på op til ca. 35.000, så udgør Multimedieskatten ca. 105 kroner om måneden

Har du en bruttoløn på over ca. 35.000, så udgør Multimedieskatten ca. 140 kroner om måneden

På årsbasis udgøre multimedieskatten altså enten 1.260 kroner eller 1.680 kroner

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)