Hej Simone
Du må aldrig give op, der er allerede kommet en del gode svar herinde, nu prøver jeg lige at give mit besyv med?
Hvilken historie har du at fortælle, når du kommer ud til firmaet? En god historie, sælger altid mere end bare det at komme ind og præsentere sig og fortælle hvad man gerne vil.
En lille historie om et firma du allerede er inde ved, hvad blomsterne har gjort for dem osv. Det vil være en måde at få åbnet mange muligheder på.
Hvad er det du gør bedre/anderledes end alle andre? Har du defineret dine styrker klar i en SWOT analyse, så du ved hvad du kan gøre, som andre ikke kan? Hvad er det unikke ved lige netop dit firma, her kan det være nødvendigt at tænke utraditionelt, før du finder lige præcis den ting der adskiller dig fra andre.
Når det så er sket, har du både den gode historie og det helt unikke ved din virksomhed, 2 rigtig gode skridt på vejen.
Som Michael siger, masser af billeder af alle de flotte dekorationer du kan lave, en god tekst til dem og så er det bare om at få dem præsenteret på så lækker en måde som overhovedet muligt.
Her bliver der også snakket om videoer. Det kan være en rigtig god idé at have nogle film af enkelte af dine dekorationer, på hjemmesiden.
Det giver folk mulighed for at se en dekoration i 360 grader, hvilket alt andet lige, gør den mere indbydende.
Har du overvejet en præsentations cd, med flere af de dekorationer du har lavet, der kan vise dem alle i 360 grader. Det kan være et godt led i en markedsføring af dig selv og din virksomhed.
Som et led i dette, vil jeg som andre har foreslået herinde, vente med at kontakte firmaerne til starten af september, hvor det også sikres at beslutningstagerne er tilstede.
Det er vigtigt at plante frøet ved receptionisterne, dog er det sjældent dem der træffer de endelige beslutninger.
En rigtig god idé er telefoncanvas, ring ud til så mange virksomheder du kan overkomme, sørg for at få navne og direkte tlf. numre på beslutningstagerne de forskellige steder, forsøg gerne med nogle af de større virksomheder, da der her kan være et grundlag for en fast og lidt større indtjening end enkelte mindre virksomheder.
Hvad er dit markedsføringsbudget? hvordan vil du markedsføre dig fremover og hvordan har du tænkt dig at få folk til at gå ind på hjemmesiden?
Der er mange flere spørgsmål, dette var bare nogle af mine strøtanker, lige efter jeg havde læst indlægget igennem.
Mvh
Carsten