Jeg har tænkt mig at leje en server i USA for at vise mine sider, da målegruppen primært er fra US og englesk talende lande plus at prisen er lav. Men jeg har deværret ikke kunnet finde nogle informationer omkring hvor vildt man skal betale skat i usa eller ej, fordi serveren står i us?
Hvis man skal det, hvordan foregår det så? Mange tak for jeres hjælp.
Jeg er med på at der skal betales skat her i dk, men synes jeg har hørt at folk sige hvis ens server står i USA, så vil det blive betragtet som om at selve virksomhed står i usa, det er mere det jeg prøve at finde ud af. Ved du hvor man kan finde sådanne nogle informationer? mange tak på forhånden.
Du opholder dig i Danmark og er dermed forpligtet til at betale skat her. Ellers ville man jo bare kunne have en server i et skattefrit land og ikke skulle betale skat.
jeps, enig :-). Nu er det ikke fordi jeg prøver at slippe for at betale skat her i dk.
Ville bare være sikker på at jeg ikke bliver beskattet af USA fordi serveren står der, så det er mere amerikanske skattelov jeg er interesseret i at vide mere om.
Du opholder dig i Danmark og er dermed forpligtet til at betale skat her
@Mikey Som KRASMUS korrekt er inde på er det som udgangspunkt afgørende hvor ledelsen har sæde (hvor styrer du din virksomhed fra).
Men .... det er korrekt at i nogle tilfælde har en servers placering betydning i forbindelse med fastlæggelsen af, hvor beskatning skal ske. Det er ikke tilfældet her, men hvis du vil "nørde" den lidt kan du i nedenstående link finde mere info:
Følger lige med. Lige offtopic Har oprettet mig, som affiliate hos CJ. Har dog ikke brugt deres kampagner. Da jeg simpelthen ikke kan finde ud det med skatten.
Så vidst jeg forstod var der 2 muligheder hos CJ.
1. Betale både dansk & amerikansk skat
2. Skrive under på at man ingen aktiviteter har i USA herunder hosting (Hvilket jeg har til dansk hjemmeside) og udelukkende betale dansk skat
Hvad har i andre gjort hos CJ?
Med venlig hilsen,
Àsgeir Gunnarsson
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
ok, mine herre og damer, til jer der gerne vil vide lidt mere om det så har jeg fundet et par links der siger lidt om det ene er fra 1998, lidt gammel men måske relavant alligevel.
If the company is a resident of a country with which the United States has a tax treaty (this includes all of the major trading partners of the United States), the company must have a "permanent establishment" in the United States before it is subject to U.S. tax. This usually means the company must have a place of business in the United States, or must have agents in the United States.
Følger lige med. Lige offtopic Har oprettet mig, som affiliate hos CJ. Har dog ikke brugt deres kampagner. Da jeg simpelthen ikke kan finde ud det med skatten.
2. Skrive under på at man ingen aktiviteter har i USA herunder hosting (Hvilket jeg har til dansk hjemmeside) og udelukkende betale dansk skat
Med venlig hilsen,
Àsgeir Gunnarsson
Hvis du har en dansk virksomhed, (fx bare en enkeltmandsvirksomhed), så vil det jo være det firma, som ejer affiliate sitesne, og bliver betalt af CJ. Udgifter til hosting uanset land, afholder dit firma. Og du bliver så beskattet af overskuddet (indtjening-udgifter(fx til hosting)) ligesom alle danske opgaver du måtte have :)
Med venlig hilsen,
Àsgeir Gunnarsson
Hvis du har en dansk virksomhed, (fx bare en enkeltmandsvirksomhed), så vil det jo være det firma, som ejer affiliate sitesne, og bliver betalt af CJ. Udgifter til hosting uanset land, afholder dit firma. Og du bliver så beskattet af overskuddet (indtjening-udgifter(fx til hosting)) ligesom alle danske opgaver du måtte have :)
Mange tak for svar. Vil det sige jeg skal vælge nummer 2?
Med venlig hilsen,
Àsgeir Gunnarsson
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling