Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale skat i USA, hvis min server står i usa?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Àsgeir Gunnarsson:

Mange tak for svar. Vil det sige jeg skal vælge nummer 2?

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson 

Det vil jeg tro... Men husk nu lige at læse deres betingelser.. Måske har de en forklaring, på hvorfor de vil have den oplysning..

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 23:29

Hej,

CJ opkræver et månedligt gebyr for ihvertfald ikke skandinaviske kunder.

Har selv fået opkrævet et par gebyrer indtil jeg fik det ændret. Den venlige CJ medarbejder fra Sverige undskyldte, at de opkrævede gebyr. Da boede jeg i DK.

Angående skattepligt undgår man ikke skattebetaling til DK bare fordi man har sin webhost/server i USA. Man undgår heller ikke at betale skat i DK selvom man bor mere end 6 mdr. i USA.

Hvis du opgiver din bopæl i DK, og ikke er ansat i staten eller i DR og opholder dig i udlandet som følge af f.eks. en udstationering af en offentlig instutution, kan du muligvis blive omfattet af kildeskattelovens paragraf 1, stk. 1, nr. 1, og så du skal ikke betale skat i DK (hvis du kan komme ind under den).

Indtil da skal du betale skat i Danmark og af din indkomst af sider hostet i USA.

/Anders

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 23:41

Anders M. Nielsen:

Hej,

CJ opkræver et månedligt gebyr for ihvertfald ikke skandinaviske kunder.

Har selv fået opkrævet et par gebyrer indtil jeg fik det ændret. Den venlige CJ medarbejder fra Sverige undskyldte, at de opkrævede gebyr. Da boede jeg i DK.

Angående skattepligt undgår man ikke skattebetaling til DK bare fordi man har sin webhost/server i USA. Man undgår heller ikke at betale skat i DK selvom man bor mere end 6 mdr. i USA.

Hvis du opgiver din bopæl i DK, og ikke er ansat i staten eller i DR og opholder dig i udlandet som følge af f.eks. en udstationering af en offentlig instutution, kan du muligvis blive omfattet af kildeskattelovens paragraf 1, stk. 1, nr. 1, og så du skal ikke betale skat i DK (hvis du kan komme ind under den).

Indtil da skal du betale skat i Danmark og af din indkomst af sider hostet i USA.

/Anders

Men man skal da ikke både betale skat i USA og Danmark.

Jeg går udfra jeg kun skal betale skat i Danmark, da jeg ikke får nogle ydelser i USA.

Hvilken en af disse har du valgt?:

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:12

Hej,

Såvidt jeg er orienteret skal du ikke betale skat i både DK og USA.

Jeg kan ikke huske hvad jeg valgte. Jeg blev oprettet  hos CJ tilbage i 2003/2004.

/Anders

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 18:57

Så vidt jeg ved skal du bestemt ikke i begge lande. Det tør jeg næsten udelukke. Derimod kunne det være super hvis det var amerikansk skat,som man kunne nøjes med, men jeg er bange for at det desværre er den danske skat, som man skal betale.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)