Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger også Umbraco... Det kan alt, men det er afhænger selvfølgelig af hvor meget design ect. der skal integreres eller er Wordpress som standard ok og de har lavet nogen ok. temaer :-)

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 10:26

Hej alle!

Mange tak for alle jeres gode svar! 

Jeg har også haft rigtige gode erfaringer med WordPress - men mente ikke helt at det passet til den hjemmeside jeg vil lave.

Og synes at Umbraco og Concrete5 ser rigtig godt ud - det ser også noget nemmere ud end Joomla (har prøvet Umbraco's Demo). Så det vil jeg prøve at download. Foregår det på samme måde som når man skal downloade Joomla / WordPress?

Mvh

Jonathan

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:19

Hej Adiutor

Når man taler om at et CMS er svært og kompliceret, så er det vigtigt at fortælle hvad man mener er svært ved det.

Overordnet er der to opgaver hvor man bruger CMS'et: Når sitet skal bygges og når indholdet skal redigeres.

Hvis du syntes indholdsredigeringsdelen af Joomla, er for tung at arbejde med, ja så har Wordpress et ry for at være ekstremt simpelt, men Concrete5 ser faktisk endnu lettere ud! Men ligeså godt som vores eget CloudSprout :-)

Hvis du syntes det var svært at bygge sitet, er det vigtigt at vide, om du kan programmerer og hvilket sprog du kender Umbraco er baseret på .Net så det er oplagt hvis du er god til ASP.Net, hvis du er god til PHP så ville jeg personligt kigge nærmere på Concrete5 det virker i mine øjne som det mest lovende indenfor sin kategori.

Hvis du ikke kan programmere og heller ikke har lyst til at lærer det, så er vores CloudSprout system måske lige noget for dig! I korte træk så sætter det folk istand til at bygge professionelle sites uden at skrive en linie kode, det hele foregår via drag-n-drop.

Du kan se nogle af de sites, der er bygget med CloudSprout her: http://www.cloudsprout.dk/Eksempler/Referencer.html

Desværre åbner vi først CloudSprout for alle til November, tilgengæld kommer der en gratis version som inkluderer hosting, hvilket skulle gøre det billigere end de fleste Open Source løsninger :-)

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 06
Indlæg ialt: 43
Fra  Manao Software ApS Skrevet kl. 17:23

Endnu en stemme for Umbraco CMS herfra... For en del år siden tilbød vi både Umbraco CMS og Joomla, men nu er vi gået over til kun at tilbyde Umbraco CMS. Det skyldes at vi oplevede at der var langt færre support sager på Umbraco websites. Kunderne havde bare aldrig problemer, så de var glade og vi var glade. Sammenlignet med Joomla, hvor der ofte var problemer, var det en befrielse for alle parter.

Til gengæld kræver det en del erfaring at implementere et Umbraco website til en kunde, i forhold til Joomla. Det skyldes at Umbraco er ekstremt fleksibelt, og det giver mange muligheder for at kage i den, når man laver konfigurationerne og tilpasningerne. Så det er sværere for udviklerne at lave et Umbraco website, men lettere for brugerne at bruge det når det står klar til brug.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:32
Christopher:

Til gengæld kræver det en del erfaring at implementere et Umbraco website til en kunde, i forhold til Joomla. Det skyldes at Umbraco er ekstremt fleksibelt, og det giver mange muligheder for at kage i den, når man laver konfigurationerne og tilpasningerne. Så det er sværere for udviklerne at lave et Umbraco website, men lettere for brugerne at bruge det når det står klar til brug.

Hvis man har planlagt sitet så kandet næsten ikke gå galt for den erfarne udvikler. Nu hvor Umbraco har implementeret Razor så syntes jeg at det går endnu stærkere med at lave websites. Men ja...... Man skal kende sin kode og de små tricks

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 10:49

Mange tak for alle de gode svar! Det er jeg glad for!

Jeg har nu prøvet WordPress og Concrete5, og det er jeg meget tilfreds med! Der er mange muligheder i begge, og de er meget nemmere end Joomla, synes jeg. Men jeg vil da også overveje at prøve Umbraco, nu når der er så mange der anbefaler det :-)

Forsat god dag til jer alle!

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Fra Kibæk
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:07

Wordpress er det mest brugte open-source system på markedet. Det er udemærket, det virker, det er forholdsvis nemt at arbejde med, og så er der bare super meget hjælp at hente alle steder.

Umbraco er også rigtig godt, måske endda bedere end wordpress.

Problemet med Umbraco er, hvis du skal have hjælp eller kurser i det, går det hen og bliver halvpeberet.

Jeg selv gik fra Joomla til Wordpress i en hurtig vending, og jeg har aldrig brugt Joomla siden :D

Min blog er lavet i WP

reiffs.dk

Jeg har også udviklet sider som kvindetid.dk og mcz.dk i wordpress

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 10:32

Hej Casper.

Tak for dit indlæg. Er også rigtig tilfreds med WordPress, men kunne da godt overveje at prøve Umbraco, da der har været så mange positive indlæg om det. 

Men tak for dit svar i hvert fald :-)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)