Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette udenlandsk virksomhed

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi :

Jannik...Jeg mener heller ikke det er rigtigt det du skriver, jeg har nemlig også været hos skat og det var ikke den udlægning af tingene jeg fik. Men jeg tror skal man gøre det, skal man inddrage en revisor som virkelig har styr på det og de findes. ;-) 

Enig... Jeg må også erkende at jeg mest har styr på forholdne i DK kontra SE, og så på fillipinerne hvor jeg er ved at starte et selskab. Men prøv at søg på dobbeltbeskatning på Google :)

Jeg overvejede at åbne en svensk enkeltmandsvirksomhed, da jeg flyttede til malmö.. Men hvis jeg gjorde det, imens jeg har mine aktiviteter i DK, så skal jeg betale skat begge steder - for den samlede indkomst. Derfor vil jeg kraftigt anbefale at være 110% sikker på, hvad det konkret betyder - og gerne få nogle skriftlige helst bindende svar fra det land hvor man driver virksomheden i, og det land hvor man bliver personbeskattet i.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil lave et firma i udlandet så kan du ikke komme uden om at bruge en masse penge til en dygtig revisor (og her mener jeg ikke en af de rådgivere som sælger diverse off shore løsninger). Der er alt for mange faldgrubber som kan koste dig rigtig mange penge.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra München
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi skal huske på, at vi er fra Danmark, landet med de mest trælse skatteregler for udflyttere. Som Jannik siger, skal man passe på, hvad man har tænkt sig at gøre, for så længe man opholder sig x antal dage i DK, kan man risikere at blive fuld skattepligtige begge steder.

Derfor giver det for mig, ikke den store mening at oprette et enkeltmands selskab i udlandet, så længe man stadig bor i DK på fuld tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

TPedersen:
Vi skal huske på, at vi er fra Danmark, landet med de mest trælse skatteregler for udflyttere. Som Jannik siger, skal man passe på, hvad man har tænkt sig at gøre, for så længe man opholder sig x antal dage i DK, kan man risikere at blive fuld skattepligtige begge steder.

Præcis... Man skal være sikker på at man følger loven.. Og på nogle punkter, er den meget kryptisk, så man virkeligt skal beslutte sig for hvilken lov man vil følge - og man kan sagtens få svar helt hen i vejret, når man kontakter Skat..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj:

Hvis du vil lave et firma i udlandet så kan du ikke komme uden om at bruge en masse penge til en dygtig revisor (og her mener jeg ikke en af de rådgivere som sælger diverse off shore løsninger). Der er alt for mange faldgrubber som kan koste dig rigtig mange penge.

Enig... Bare da jeg flyttede til SE, og beholdte mine danske firmaer, det kostede sgu en pæn sjat, kontra hvor simple spørgsmålne var... Der fandt jeg da frem til at advokater og revisores estimater er 20% af regningen :)

Derfor - hvis jeg var dig, ville jeg seriøst overveje hvad jeg ville først..

Det ville være skønt, hvis man bare kunne registrere et selskab på en ukendt ø, med 0% skat - men den slags bryder myndighederne sig bare ikke om.. Så undersøg alt grundigt, så du ikke kommer unødigt i klemme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Det er simpelthen ikke korrekt, når der tales om fuld skattepligt til 2 lande.

Der vil altid være credit excemption i et af landene, uanset at der ikke består en dobbeltbeskatnings-

overenskomst landene imellem.

Så køb en god rådgiver, der har forstand på international dobbeltbeskatning.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:
Jeg overvejede at åbne en svensk enkeltmandsvirksomhed, da jeg flyttede til malmö.. Men hvis jeg gjorde det, imens jeg har mine aktiviteter i DK, så skal jeg betale skat begge steder - for den samlede indkomst

Som Peter korrekt nævner vil der ske lempelse. Hvis du havde etableret en enkeltmandsvirksomhed i Sverige ville der skal lempelse efter "exemptionmetoden". Du vil med andre ord ikke skulle betale dansk skat af din svenske indkomst. Ulempen er, at indkomsten skal medregnes i din danske skattepligtige indkomst og kan på den måde være med til at forøge beskatningen af evt. andre danske indtægter.

/Henrik Koudahl

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan altså være mange penge at spare ved at bruge udenlandske selskaber og offshore Paradiseselskaber. Det er netop derfor stortset alle større firmaer gør det.

Brug en rådgiver der har tid til at svare dig på alle spørgsmål omkring fordele, ulemper og hvordan det rent praktisk gøres, og vælg frem for alt en rådgiver med en proffesionel rådgiveransvarsforsikring der findes desværre mange operatøre der ikke er forsikrede..

Det er helt umuligt at gennemgå alle de forskellige aspekter her, men du er evt. velkommen til at aftale et indledende(gratis)møde på en halv times tid hvor vi gennemgår mulighederne og om det på nuværende tidspunkt er en fordel.

vh. David

www.selskabsraadgivning.dk

 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Henrik og Peter. Der vil ikke ske dobbeltbeskatning.

Generelle punkter og problemstillinger mellem de nordiske lande kan findes her:

http://www.nordisketax.net/?l=dan

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)