Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af hjemmeside-værdi - hvordan skal jeg gribe det an?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 149
Fra  FanGrej.dk Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej verdens bedste forum,

Så har jeg brug for vejledning igen. Håber at det på et tidspunkt vil blive mig, som kan dele viden ud til andre ;-)

Gymnasiestart nærmer sig, og det er på tide, at jeg skal overveje at sælge mit hjemmesideprojekt, som det er gået ret godt med. Jeg har allerede fået et par få henvendelser, men jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal vurdere prisen på hjemmesiden? Mit mål har været, at den skulle sælges for nok til, at jeg kan få lavet mig en professionel magento- eller prestawebshop med alt hvad det indebærer. Men hvordan giver jeg eventuelle interesserede en prisindikation? Jeg ved det afhænger af besøgende, indtjening, potientale, design, osv. - har dog stadig problemer med, hvordan jeg skal gribe det an.

Findes der nogen, der giver vejledning, som jeg kan henvende mig til?

Mvh,

Daniel Lauridsen :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 00:16

Det er lidt svært at fastsætte en præcis pris på et website, da det er ren prut økonomi.

Du siger du har fået et par henvendelser hvilket jo er meget godt.

Beslut dig for hvilket pris du er villig til at sælge for. Drag samtlige udgifter, indtjening med i denne pris. Når du har denne pris hvilket er dit mål for dit salg. Kan du jo starte med at udbyde den til noget højere for en af de interesserede. Derefter hvis køber er interesseret i et salg kan du jo spørge de andre du har fået henvendelser og sige du nu har et bud på xxx og hvis ikke du får et bud inden for xxx bliver siden nok solgt eller du har henvendt mig vedrørende xxx. Da jeg har fået et bud på xxx ville jeg høre om du ville lægge et højere bud inden den bliver solgt for næsen af dig. Dvs. jeg senest skal have et svar i morgen.

Læg lidt pres på interessere købere og dem der byder. Det skal selvfølgelig være en fair pris for både køber og sælger. Begge parter skal gerne være glade efter handlen :)

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 00:47

Jeg vil i første omgang krydse fingre for, at du bor udenlands - eller at din side er ejet af et udenlandsk selskab. Ellers kan du vist roligt regne med, at du i den nærmeste fremtid får en bøde ind ad brevsprækken.

Det skete i hvert fald for en anden Amino.

Tilmeldt 18. Apr 11
Fra  FanGrej.dk Skrevet kl. 00:52

Min side er hostet og lavet hos webs.com, der befinder sig i USA - ved ikke, om det har noget med at være direkte "ejet" af et udenlandsk selskab.

Men dette emne har jeg fået styr på efter at have kontaktet nogle af mine "konkurrenter" på markedet :-). Og det kræver måske et par rettelser. Efter hvad jeg er blevet oplyst om, har det noget at gøre med, om selve bookmakerne overholder diverse regler. Og det gør langt de fleste af dem, som har EU-licens.

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 01:01

en god pris indikation, og som jeg har set meget benyttet rundt omkring er månedlig indtjening gange 10-14, så ca. 1 års indtjening.

hvis ikke der er den store indtjening kan prisen jo selvfølgelig godt bliver 20 * indtjeningen hvis køber mener at der er større potentiale end du har fået ud af det ;)

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 01:05

BZR:

Jeg vil i første omgang krydse fingre for, at du bor udenlands - eller at din side er ejet af et udenlandsk selskab. Ellers kan du vist roligt regne med, at du i den nærmeste fremtid får en bøde ind ad brevsprækken.

Det skete i hvert fald for en anden Amino.

Men de store, bliver ikke stoppet:

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 18. Apr 11
Fra  FanGrej.dk Skrevet kl. 01:09

Ásgeir:

Igen som jeg har forstået det: Så har det noget at gøre med de enkelte bookmakere/spiludbydere - og om hvorvidt de selv overholder reglerne. Det må være grunden til, at de store ikke bliver taget?

Edit: Tusinde tak for nogle fine svar indtil videre - har fået lidt god inspiration, synes jeg :-)

Tilmeldt 18. Apr 11
Fra  FanGrej.dk Skrevet kl. 01:28

Hej igen, alle..

Efter et godt stykke tids søgning, har jeg nu fundet denne tråd på pokernet: http://www.pokernet.dk/forum/skat-gaar-efter-danske-affiliates.html

Der bliver bl.a. svaret fra personer fra EB mm. Jeg får fjernet mine reklamer i en fart, og det er helt sikkert ;-).

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)