Min klare holdning til det med at bede folk om at opgradere, er at det er noget kun lige arrogant.
Der er intet belærende i det.. Det minder mig faktisk nærmere om de fantastiske busreklamer jeg altid så på røven af busserne da jeg var knægt og cyklede i stormende regnvejr ..
..."Du kunne jo også have taget bussen"
FUCK JER.. hvem siger jeg havde muligheden.. men at minde mig om det, pisser mig da pænt af.
Mange sidder idag og surfer på nettet i deres arbejdstid, hvor de sidder ved computere de ikke kan eller MÅ opdaterere eller installere software på.. Så her drager jeg en klar parallel.
Hvem siger de KAN opgradere deres software ?
I må vel også selv kunne nikke genkendende til alle de stillinger hvor firmaet tilbyder at man få sin arbejdslaptop med hjem, men at man ikke kan ret meget andet end logge på et fjernskrivebord, hvor du slet ikke kan noget.
Så nej, min holdning er som oftest at man kigger direkte på forholdet af hvor mange brugere der bruger uddaterede browsere, og kalkulerer en potentielt tabt omsætning, og hvad man ser som værende rimeligt at genere.
Amino gør vel det samme,mod alle der har en smartphone. Hvor mange af jer har forsøgt at skrive en privatbesked med en iPhone ? ;) - Det krævede bare et auto browser detector script og et sekundært stylesheet. Voila. Problem løst og kunder redet igen.. men hvor mange bliver alligevel ?
Det er vel det de har kalkuleret.
Men klart at alt skal tages fra sag til sag.. men overordnet mener jeg at det er forkert at bede folk om at installere, opdatere, opgradere.. da det ofte bare gør folk sure, usikre eller andet i den stil. Det er jo ikke alle der ved hvordan man gør, eller overhovedet kan.
Men det var mine 5cent.