Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webdesign og IE7

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Maribo
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg roder for tiden med at lave nyt design på et af vores hyggeprojekter, og skal selvfølgelig have designet til at være ens i alle browsere (eller så tæt på som muligt).

MEN - jeg overvejer om vi måske er nået dertil hvor besøgende med IE7, skal sendes til en side der beder dem opgradere. Det er allerede gjort for IE6. 

Hvad er jeres erfaringer med at bede folk om at opdatere? Eller tager i bare det sure slid med at skrive til ældre browsere?

Opdagelsesrejsende i informationsteknologi Big Smile

Mødested for professionelle og spirende kunstnere

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 07:53

Lasse Bidstrup:
Hvad er jeres erfaringer med at bede folk om at opdatere? Eller tager i bare det sure slid med at skrive til ældre browsere?

Det er mine erfaringer at man skal overveje hvad man gør, der er ingen grund til at optimere til ældre IE modeller hvis ikke siden har besøgende med disse, dette finder man ud af via Google Analytic.

Lad os sige din side har 20% besøgende som bruger IE7 her ville jeg nok optimere i stedet for at sende folk videre, har siden kun 5% ville jeg nok overveje det.

/allan

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:55
Hej Lasse

Først har du kigget i jeres statistik for at se hvor mange % der benytter IE7. Hvis tallet er lavt så kig på hvor mange af dem der bruger XP. Jeg kan ikke lige huske om man kan bruge IE8 på XP.

Ud fra de tal kan du se om det kan betale sig at lave kode så den kan vises i IE7 eller om du skal bede brugerne om at opdatere.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 07:58

Alle sider jeg bygger er på nuværende tidspunkt, bygget til IE7 og op, Chrome, Firefox, Safari og Opera. Der bliver de hovedtestet i ved afslutning.

Jeg bruger blandt andet IETester til at teste IE versionerne i.

Efter min ydmyge mening, kan man IKKE bede en bruger om at opgradere "bare for at se en side", men du kan spille på det at IE versioner under 8 er knap så vedligeholdte, viser siderne forkert og hvis man bruger ældre versioner af IE, er man ret sikker på at blive udsat for et angreb før eller siden.

Så kort fortalt ville jeg fortælle folk at de har en IE7, at der med den browser er lav kompatibilitet med websites og så videre.

Men husk at der er faktisk stadig offentlige institutioner og andre der IKKE selv kan opgradere deres IE - som bruger denne.,.

Alternativt, sørg for at dine sider er W3C verificeret - uden fejl, så kommer du langt... (og oftest vises de korrekt).
Modified.dk er w3c valid

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 08:03

Niels Henriksen:
Hej Lasse

Først har du kigget i jeres statistik for at se hvor mange % der benytter IE7. Hvis tallet er lavt så kig på hvor mange af dem der bruger XP. Jeg kan ikke lige huske om man kan bruge IE8 på XP.

Ud fra de tal kan du se om det kan betale sig at lave kode så den kan vises i IE7 eller om du skal bede brugerne om at opdatere.

Jo IE8 er max på XP med mindre du hacker dig ind og overtaler OS.
http://www.computerworld.dk/art/115322/du-faar-ikke-internet-explorer-9-til-din-xp

Fra Odense C
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:44

Helt at udelukke brugere fordi deres browser er 2½ år gammel, synes jeg er lige drastisk nok. Oplys dem om at de skal opgradere for at se siden korrekt, men giv dem muligheden for at fortsætte på eget ansvar.

Webudvikling i .NET - Regard webbureau - Odense

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 08:49

Det kommer helt an på hvilket site det er.

Er det et topseriøst site skal man nok overveje at bide i det sure og lave et ie7 stylesheet.

Er det derimod til det brede befolkning ser jeg ikke noget problem i at uddanne folk lidt. Faktisk burde man også fortælle at de kunne overveje en mere moderne browser som fx chrome eller ff.

Det har klart været nogle irriterende år med slogeskampe med IE (6 og 7) og der faldt et meget tungt læs da jeg besluttede at IE6 var passé. Det varer nok ikke længe før jeg tager samme beslutning med IE7.

Det er ikke længe siden jeg valgte at alle sites fremadrettet skulle kodes med html5 og css3 - og at de browsere der ikke understøttede måtte se en mindre lækker udgave - omend stadig virke efter hensigten.

Det er en interessant debat netop fordi det sparer os for en masse timer bare at kode til de nyeste - jeg ser mange steder i USA hvor der nærmest kun lige har smidt IE6 på porten.

statistikken på fdim.dk kan måske hjælpe dig med din beslutning.

...lad os håbe at de bliver mere ensartede med tiden (Hvorfor kunne de ikke alle bare bruge webkit).

Smile Kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 08:50

regarddk:

... fordi deres browser er 2½ år gammel ...

Ie7 kom i oktober 2006 ;)

Fra Odense C
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:10

hehe ja, det har du ret i. IE8 kom for 2½ år siden.

... fordi deres browser er 2½ år gammel ...

rettes hermed til

... fordi de ikke har opdateret deres browser i 2½ år ...

Webudvikling i .NET - Regard webbureau - Odense

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:15
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det ikke alle der KAN opgradere deres IE til 8 eller 9, jeg har f.eks. en del kunder der benytter Citrix, og på de Citrixløsninger er det pt. kun version 7 af IE der er clearet.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)