Synes også, det lyder lidt smådyrt - men det kommer selvfølgelig også an på beliggenheden på lokalet - hvor meget er det værd i
goodwill, hvis det feks skulle sælges tomt ? Ligger det på Hellerup Strandvej hvor butikkerne sælges fra 500.000-1500.000 er det selvfølgelig ikke dyrt - men er lokalet kun 100.000 værd - skal du ihvertfald have et regnskab fra
revisor, og også gerne de sidste måneders omsætning bekræftet fra
revisoren. Du skal ligeledes tjekke om
bruttoavancen holder. Det kan godt være, den holder for en del af tøjet - men der er altid en stor del af tøjbutikkernes lager, der bliver solgt til nedsatte priser, også holder de 44 % bruttoavance ikke. Derfor skal du se det totale regnskab. Og evnt få din egen revisor/bankmand til at gå det igennem.
Jeg overvejer at sælge min egen forretning næste år - den omsætter for 3 mill + og har en bruttoavance på ca 38-40%. Lokalet (beliggende i et center) er i sig selv ca. 1 mill værd tomt - og jeg forventer kun at få 1,5 for forretningen plus varelager.
og var selv med til at tælle varelageret op, så jeg vidste , hvad jeg overtog.
Det var helt fair synes jeg - jeg vidste præcis, hvad jeg gik ind til og kan anbefale den vej.