Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde uden kontrakt; Har jeg stadig rettighed til min betaling?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Greve Strand, Denmark
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

Lad os komme til sagen.

For ca. 5-6 måneder siden blev jeg kontaktet af Mads Jürgensen, via en fælles Facebook gruppe, angående noget web-design arbejde. Det skal siges at han gjorde det klart på forhånd at der ville være betaling for arbejdet!

Vi snakkede lidt om hvad han ville have, og så gik jeg ellers igang, og designet var færdiggjort på 7-8 timer og den aftalte pris for det var 1800,- kr. som han lovede nok at skulle betale.

Som sagt er der nu gået 5-6 måneder og jeg har stadig ikke set nogle penge. På daværende tidspunkt havde jeg ikke nogen arbejds-kontrakt han skulle underskrive, men regnede stadig med at han ville betale. Dette er dog stadig ikke sket, på trods af at han, i slutningen af forrige måned skrev:

"Hej kevin,
Jeg skal nok smide pengene afsted så snart det er lønningsdag, kan ikke bruge designet mere, men måske jeg kan videresælge det,og minimere tabet på det :)

Jeg ønsker ikke problemer, og beklager min mangel på respons.

Vh,
Mads J."

Nu kommer jeg så til jer for at høre om der er noget jeg kan gøre, for at få mine 1800,- kr. som jeg står og har brug for?

Mange tak,

Kevin Østerkilde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29

Hej Kevin, trist folk stikker af fra en "regning" - du kan desværre ikke rigtig gøre noget.
Jo du kan køre en sag mod ham på de beviser du har, men det ville ikke kunne betale sig og da slet ikke for de penge. 

Jeg tror du må vente tålmodigt, ellers er han hængt ud herinde (du har linket hans konto) det er kun at hælde benzin på bålet.

Håber i får det løst

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 12:43
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 15:52
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

@ René,

Trist kan slet ikke beskrive det. Hvis man ikke kan betale for en service, skal man slet ikke have den.

Jeg ved dog hvor han går i skole lige pt. så hvis han bliver ved med at ignorere mig meget længere, så må jeg jo bare troppe op i egen person og høre hvornår jeg kan hente min løn.

Forresten, tillykke med fødselsdagen!

@ Anders_G

Jeg har godt set den tråd, kan bare ikke forstå at han vil bede om min service og derved bare skylde flere penge væk..

Cheers,

Kevin Østerkilde.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 16:02

Hej Kevin

Fede gamingdesigns du laver :)

Kan du lave designs til VBulletin forums? Kan du tilpasse Vbulletin forums?

Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 16:53

@Maelstrom

Send en e-mail, den slags høre ikke ligefrem hjemme i denne tråd. :)

Cheers,

Kevin Østerkilde.

Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 17:17

Følg søgemaskineoptimering fra denne gut

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:21

Hvorfor sender du ikke bare 1,2,3 og rykker + gebyr (med inkassovarsel). Jeg har set flere inkassovirksomheder herinde, der tilbyder at overtage sagen derfra, hvor der tikke tillægges dig yderligere omkostninger.

Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 17:32

@ Krasmus

Er det en fornærmelse? ;)

Nej, dette er hvad jeg designede til ham. http://www.oesterkilde.dk/private/index2.html 

@ Casper

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med "1, 2, 3" delen, men at smide et gebyr for ventetiden oveni er slet ikke dårlig, og ideén med at tilknytte et inkassofirma er slet ikke ringe heller.

Har du eventuelt mere info vedr. hvordan sådanne ting normalt foregår så jeg kan komme igang med det hurtigts muligt?

Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 00:53

Okay, så Mads har haft ignoreret mig, men jeg sendte for en lille times tid siden, en e-mail hvor i jeg skrev følgende;

"Hej Mads Jürgensen,

Det er nu 6 mdr. siden vi tog kontakt til hinaden og arbejdet gik igang. Siden da har jeg stadig ikke set det der ligner en krone for mit arbejde, som du trods alt kunne have fået i hænderne blot 7-8 timer efter jeg havde informationerne om hvad du ønskede.

Det må jeg sige at jeg er ret utilfreds med, på trods af at du igen og igen lovede at betale. Jeg har det lidt sådan, at hvis du ikke kan/vil betale, så skal du slet ikke tilbydde betalingen til at starte med. Og 1800,- kr. er slet ikke meget. Skuffende.

Jeg har læst lidt, og ifølge § 9b. har jeg ret til at sende dig en rykker på 100,- kr. hver 10. dag.

6 mdr. er 181 dage, så 181 / 10 * 100 = 1810,- kr. bare pga. rykkergebyrer. Så sammenlagt skylder du mig nu 3610,- kr. Jeg vil foreslå at du betaler inden for 10 dage, ellers kan jeg sende sagen til inkasso.

Lad være med at ignorere mig igen, det bliver bare være for dig selv.

Hilsen,
Kevin Østerkilde."

Så tror jeg pludselig at han indså at jeg var seriøs, og har endda svaret allerede med;

"Hej Kevin, jeg har haft store økonomiske problemer samt været i retten en del gange, så har ikke kunnet overskue noget som helst på det sidste.

Jeg ser til at kan ordne betalingen så snart min SU+lån er gået ind på min konto. Dette burde ikke vare mere end til slutningen af næste uge. Afhængigt af hvor hurtige SU kontoret er. Jeg har et udestående på lige knap det jeg får i SU som skal betales ellers tjener jeg samfundstjeneste i nogen uger. Men jeg regner med at have en lille smule i overskud, så jeg i det mindste kan betale lidt af på de 1800 kroner som den oprindelige aftale var på.

Beklager den roddede tekst, skriver fra min telefon.

Vh,
Mads Jürgensen." 

Jeg har dog ingen kontakt haft med nogle inkasso firmaer, men alene det at nævne det ser ud til at have virket. Vil bare lige høre om I har flere tips så jeg eventuelt kan være sikker på at få klemt de 1810,- extra ud af ham, for den lange ventetid?

Cheers,

Kevin Østerkilde.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)