Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maa man kopiere Picasso og sælge den?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kender en som er meget god til at male, hun kan male næsten hvad som helst og ogsaa kopiere andre malerier/fotos.

Tænker paa om hun eksempelvis maa kopiere Picasso ( picasso er bare et eksempel ) og sælge dem? Altsaa sælge dem som kopier :-)

/anders

ps: evt lave en side " Picasso-kopier.dk " og sælge dem derfra, ville det være ok?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg kan ikke helt gennemskue, om du spørger i alvor, eller om du laver sjov? Men i fald du mener det i alvor: Nej - det må du naturligvis ikke.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 22:21

Thomas Rosenstand:

Jeg kan ikke helt gennemskue, om du spørge ri alvor, eller om du laver sjov? Men i fald du mener det i alvor: Nej - det må du naturligvis ikke.

Big Smile Ok saa maa de bare op paa muren i hjemmet i stedet for..

jeg tænkte bare saa hvad med alle de postkort, plakater Picasso etc. der findes, betaler de noget licens sjov til nogen med rettighederne til Picasso?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du ikke maler det 100% efter picasso så kan jeg ikke se noget problem i det, har lige været på Picasso Musseret i Spanien og hold kæft den mand er på et eller andet :D

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:33

I følge wikipedia døde Picasso i 1973, så hans værker er helt sikkert stadig beskyttet. Mit bud er, at der er mange postkort og anden merchandice, som overtræder en eller anden ophavsretslov.

I Danmark ophører ophavsretten så vidt jeg husker 70 år efter kunstnerens død. Hvordan det forholder sig med kunstnere fra andre lande ved jeg ikke.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:34

Anders S:
jeg tænkte bare saa hvad med alle de postkort, plakater Picasso etc. der findes, betaler de noget licens sjov til nogen med rettighederne til Picasso?

Ja selvfølgelig.

For en del år siden - da vi drev reklamebureau også - brugte vi tit billeder af f.eks statuer. I alle tilfælde skulle der betales royalties i forhold til udbredelsen. Det er jo brug af andres værker.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 01:08
For nogle år siden så jeg en udsendelse om en kunstner der blev fængslet fordi han efterlignede/kopierede andre kunstnere og solgte værkerne som originale, i samne udsendelse blev der trukket andre kunstere frem der solgte "originale" kopier som kopier altså ikke originale, dette var i udsendelse lovligt. Ihvertfald i Holland og Belgien.
I England er der også nogle lempligere regler for kopivarer, ihvertfald undenfor møbler.
så det kan være at i skal undersøge reglerne i de pågældende lande, og sælge via dem, hvis det ikke lader sig gøre i Danmark.
Men omvendt kan jeg så ikke bare ligesågodt købe en plakat? Jeg mener en kopi bliver jo ikke original bare fordi det ligner.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:11

Glasmager:
For nogle år siden så jeg en udsendelse om en kunstner der blev fængslet fordi han efterlignede/kopierede andre kunstnere og solgte værkerne som originale, i samne udsendelse blev der trukket andre kunstere frem der solgte "originale" kopier som kopier altså ikke originale, dette var i udsendelse lovligt. Ihvertfald i Holland og Belgien.
I England er der også nogle lempligere regler for kopivarer, ihvertfald undenfor møbler.
så det kan være at i skal undersøge reglerne i de pågældende lande, og sælge via dem, hvis det ikke lader sig gøre i Danmark.
Men omvendt kan jeg så ikke bare ligesågodt købe en plakat? Jeg mener en kopi bliver jo ikke original bare fordi det ligner.

Reglerne er ik mere lempelige i England, men ophavsret perioden er bare anderledes sammensat i forhold til i DK. I England er der 25 års ophavsret fra den dag værket er angivet, hvorimod der i DK er 70 års ophavsret fra den dag, hvor arkitekten/designeren døde...

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 09:39

Fashion-Seller:

Glasmager:

Reglerne er ik mere lempelige i England, men ophavsret perioden er bare anderledes sammensat i forhold til i DK. I England er der 25 års ophavsret fra den dag værket er angivet, hvorimod der i DK er 70 års ophavsret fra den dag, hvor arkitekten/designeren døde...

Ok, det er sådan det hænger sammen, og nu du siger det, kan jeg godt huske der har været noget "polimik" omkring møbelklassikerne.

Tak for rettelsen

Tilmeldt 22. Dec 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 6 person

Selvfølgelig må man lave en kopi. Se lige alle de kopier der hænger rundt omkring i folks hjem. Og hvorfor kan man købe Picasso kopier på Bruun og Rasmussen ?

Man skal blot skrive KOPI EFTER PICASSO på værket.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)