Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-conomic <-> magento integration

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

To vejs-kommunikationen i forhold til lagertal fungerer desværre ikke i e-conomic. Du kan godt trække lagertal ud af e-conomic via API'et, men du kan ikke opdatere dem igen. Jeg har i hvert fald ikke set det.

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 21:41

jjn:

Hej Jens

To vejs-kommunikationen i forhold til lagertal fungerer desværre ikke i e-conomic. Du kan godt trække lagertal ud af e-conomic via API'et, men du kan ikke opdatere dem igen. Jeg har i hvert fald ikke set det.

Hej Jin

Hm, det var da en ærgelig melding... Altså, du kan jo sagtens opdatere lageret via SOAP adgangen til e-conomic... Så mon ikke det skulle være muligt at koble magento op til at lave SOAP kald mod e-conomic?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44

Jens:

Hej Jin

Hm, det var da en ærgelig melding... Altså, du kan jo sagtens opdatere lageret via SOAP adgangen til e-conomic... Så mon ikke det skulle være muligt at koble magento op til at lave SOAP kald mod e-conomic?

Jo hvis deres manual har den funktion, så kan det lade sig gøre.. Men personligt, syntes jeg ikke economics API, er verdens bedste.. Det er både kompliceret, og sløvt at arbejde med - det er nok derfor du har så svært ved at finde den perfekte færdig lavet løsning :)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 21:46

Jeg testede det så sent som i sidste uge, hvor jeg godt kunne hive stock-data ud, men ikke opdatere dem igen... Har I kunnet det? API'et kører via SOAP protokollen, så det er det samme.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 21:48

Jannik Hansen:

Jo hvis deres manual har den funktion, så kan det lade sig gøre.. Men personligt, syntes jeg ikke economics API, er verdens bedste.. Det er både kompliceret, og sløvt at arbejde med - det er nok derfor du har så svært ved at finde den perfekte færdig lavet løsning :)

Jeg synes også at API'et er sløvt. Når man henter lister ud, så henter den først en oversigt over objekter, hvorefter den giver sig til at lave individuelle kald pr. objekt og det gør det mega tungt at arbejde med.

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 21:50

Hmm... Det lyder ikke så godt.

Mon så man skulle opsætte en cronjob til at synkronisere frem og tilbage hvert 15. minut... I stedet for at lave live kald?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 21:57

Hvis du kan opdatere lagertal i e-conomic via API'et, så burde det fungere. Jeg har ikke selv fået det til at fungere med lagertal men med stort set alt andet. Jeg mener altså, at felterne i API'et er readonly, så jeg er ret sikker på du ikke kan opdatere lagertallet. 

Hvis du har noget kode der gør det, så vil jeg meget gerne se det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01

jjn:

Jannik Hansen:

Jeg synes også at API'et er sløvt. Når man henter lister ud, så henter den først en oversigt over objekter, hvorefter den giver sig til at lave individuelle kald pr. objekt og det gør det mega tungt at arbejde med.

Ja det er drøn surt, at det halter så meget... Jeg har også lavet en faktura/krediterings-integration fra MaxiWeb, og til economic for at spare administration. Først troede jeg at man bare liiige kunne ligge det ind som et script, men det tog flere minutter at lave nogle af kaldne, da den skulle oprette faktura. Så det vi gør nu, er at vi har to forskellige systemer, og så spejler ordre data hen et par gange om dagen til economic..

Det er surt, når selve economic er så fed :-)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:11

Kære alle,

Det er korrekt, at lagerstatus-tal i e-conomics API er read-only-oplysninger.

Dette skyldes, at det er summerings-/beregnede oplysninger - som stiger, når man køber varer, og falder, når man sælger dem igen. Lidt ligesom man heller ikke bare kan ændre saldoen på en konto, men må postere sig til ændringer.

Hvis der via API'et registreres ordrer eller bogføres fakturaer, påvirkes de relevante lagertal, der kan læses, dog naturligvis automatisk.

Jannik: Hvis du har behov for at læse eller skrive mange egenskaber og/eller mange entiteter via e-conomics API, kan du med fordel bruge vores dataklasser til at reducere mængden af round-trips gevaldigt. Du kan læse mere om dette her: http://apiforum.e-conomic.com/post3295.html.

Mvh.

Christian Estrup

Chefarkitekt, e-conomic

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 22:22

Lennart Øster:
Deres er så vidt jeg ved fuld integreret i Magento og prisen var rimelig i forhold til hvad du får.

Tak.

Det er rigtigt vi arbejder på at migrere vores economic integration fra at være et traditionelt magento modul til at fungere som en connector til vores Middleware Broker.

Vi har lidt travlt i tiden med andre projekter så vi har ikke prioriteret migreringen af magento modulet højt lige nu.

Løsningen kommer til at være 2 vejs på samme måde som Magento integrationen for Mamut vi sidste år modtog prisen som Mamut Integrator of the Year 2010.

Et hurtigt overblik over Middleware Brokeren: http://www.procontractors.eu/magento/integration/

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)