Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-conomic <-> magento integration

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg står og skal bruge et system, som kan få magento til at snakke med e-conomic (2-vejs kommunikation).

Det skal bruges til en webshop, hvor kunden allerede har et varelagersystem og e-conomic i sin fysiske butik - og for at gøre det nemmest for alle parter, skal magento (eller et andet større webshop system) benytte det eksisterende varelager - således at hvis der bliver en vare udsolgt i butikken, bliver den også udsolgt i magento.

Er der nogen, som kender noget software der kan dette?

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 20:25

Tag en snak med Powerhosting.dk - de har et modul som kan noget af det du nævner. Ved ikke om det kan det hele, eller om de evt kan få det til det :)

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:27

Hej Jens,

Jeg har ikke hørt om noget software men e-conomics har da et API man kan benytte / tilkøbe, som undersøtter

• Adgang til funktionalitet via webservices (XML og SOAP)
  • Krypteret kommunikation over HTTPS
  • Adgang fra programmeringssprog som C#, Java og PHP
  • Specielt objektorienteret miljø for .NET-udviklere

Så hvis du skal have en løsning op og "køre" skal du nok lave nogle call outs fra magento til e-conomics, men i forhold til callout fra e-conomics får du nok et problem. Så istedet for synkron 2 vejs kommunikation burde du måske vælge hvilket system der skal være master og føde det andet system.

/Karsten

Freelance udvikler

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Skrevet kl. 20:27

Ja, har set deres løsning, men det virker som om det kun er en-vejs kommunikation (Magento -> e-conomic)... Jeg skulle gerne have et, som snakker... den anden vej, så at sige :)

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Skrevet kl. 20:31

Karsten Lindemose:
Så istedet for synkron 2 vejs kommunikation burde du måske vælge hvilket system der skal være master og føde det andet system.

Hej Karsten

Det er der sådan set også nu... Master systemet er deres kasse/lagerstyringssystem nu, som arbejder sammen med e-conomic... Så jeg skal "bare" bruge et system som læser varelageret fra e-conomic... Den måtte også gerne opdatere varelageret i e-conomic... Men det er ikke et krav

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Sep 10
Skrevet kl. 20:34

Hej Jens,

Jeg kan godt følge dig i hvordan den fede løsning kunne være, men hvis det skal være 2 vejs så skal du have e-conomics programmet til, at foretage et kald ud mod f.eks en webservice - Det tvivler jeg på du får dem overtalt til :)...

Alternativt skal du have et batch program der forespøger f.eks hver 5-10 min men det er der også en del risici ved.

Så derfor min anbefaling brug det systemer du har "kontrol" over som master på varelager og kald så mod det andet (e-conomics). Du kunne f.eks foretaget et kald mod e-conomics og tjekke antallet af vare / synce når du køber eller vil købe.

/K

Freelance udvikler

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 20:35

Hej Jens

Tag en snak med Mads Fischer (mads@procontractors.dk) fra ProContractors. Jeg havde selv fat i dem og de har et modul der vist nok kan køre tovejs. Jeg skulle kun bruge en-vejs, da vores intranet er master og styre mange shops, så jeg må kode løsningen selv.

Deres er så vidt jeg ved fuld integreret i Magento og prisen var rimelig i forhold til hvad du får.

Håber det hjælper lidt

mvh. Lennart

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Sep 10
Skrevet kl. 20:39

Hej Lennart,

Der er flere løsninger hos e-conomics http://www.e-conomic.dk/apps/ under webshop men det er hvor de f.eks sync'er hver 15 min.

Freelance udvikler

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Skrevet kl. 20:41

Tak for tilbagemeldingerne - jeg prøver at hive fat i de nævnte.

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 21:28

Jens:

Hej alle.

Jeg står og skal bruge et system, som kan få magento til at snakke med e-conomic (2-vejs kommunikation).

Det skal bruges til en webshop, hvor kunden allerede har et varelagersystem og e-conomic i sin fysiske butik - og for at gøre det nemmest for alle parter, skal magento (eller et andet større webshop system) benytte det eksisterende varelager - således at hvis der bliver en vare udsolgt i butikken, bliver den også udsolgt i magento.

Er der nogen, som kender noget software der kan dette?

Hej Jens.

Du har ret, vores modul er udelukkende énvejs: Magento -> economic

-Vi ser af og til forsøg på at lave noget modul til magento som sync´er begge veje, men aldrig nogen med synderlig succes desværre.

Det skønneste vil nok være en slags middleware som sørger for at udveksle de nødvendige data. (og kun de nødvendige)

Jeg mindes http://www.icommerce.se/ har puslet med noget middleware tidligere. Dog var det vist mest et proof-of-concept sidst jeg tjekkede og desværre langt fra produktionsmoden.

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)