Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udregner man sit overskud?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et regskabsmæssig spørgsmål der har drillet mig lidt.

Når jeg kigger i e-conomic så står der i resultatopgørelsen, at min omsætning er fx 20.000 kr. Herefter står der at jeg har haft ca. 3.000 i omkostninger (porto og kontorartikler mv) hvilket resulterer i periodens resultat på 17.000 kr.

Dette passer dog ikke da jeg jo også har haft en (væsenlig) udgift til de indkøbte produkter. Disse står under aktiver --> Varelager.

Så mit spørgsmål hedder nok egentlig bare, hvordan regner e-conomic (eller skat) mit overskud? Udregningen skal jo både tage højde for periodens resultat og udgiften til mit varelager!

På forhånd tak (puha, økonomiStick out tongue)

Tue

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tue Nielsen:
Dette passer dog ikke da jeg jo også har haft en (væsenlig) udgift til de indkøbte produkter. Disse står under aktiver --> Varelager.

Regnskabsmæssigt er det ikke en udgift -  dit varelager har stadigvæk en værdi  svarende til den pris som du har givet for varelagret. I stedet for penge har du varer. Med andre ord er du ikke blevet fattigere.....

Når du sælger varen fragår det lagret og bliver da til en omkostning for dig.

/Henrik

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 18:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej t

Du skal flytte værdien af de brugte varer fra lager til direkte vareforbrug. Først her vil dit resultat stemme.

Dbh johnny
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 18:54

Hej og tak for for hjælpen Smile

Men burde dette ikke ske automatisk - altså når jeg fakturerer en kunde et produkt, så bliver værdien vel automatisk flyttet fra lageret til direkte vareforbrug?

Tue

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 22:50

Hej Tue,

Det kommer meget an på hvorledes opsætning af e-conomics er sat op.

Det kan i princippet gøres på 2 måder:

1) Du bogfører alt varekøb ind på en vareforbrugs konto og i forbindelse med måneds/kvartals/årsafslutning opgør du dit varelager og bogfører værdien ind på lagerkontoen og regulerer din vareforbrugs konto med værdien af lageret.

2) den anden måde det kan gøres på er at du bogfører hver enkelt varenummer ind på lageret således at du har en alle varer registreret i bogføringen. Og når du så sælger varerne bliver de automatisk trukket ud af lageret og samtidig bliver værdien af varen bogført op som vareforbrug.

Det virker til at du i dit tilfælde umiddelbart kører efter model nr. 1 og at de mangler at få opgjort lageret og reguleret dit vareforbrug.

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 23:21

Hej Tue

Jeg gør det på en helt tredje måde. Jeg fakturere kunden som så kommer ind på min omsætning automatisk. Herefter bogfører jeg udgiften for varekøb ud fra mine kontoudtog jeg får fra leverandørerne. Hvert kvartal opgørere jeg mit varelager. Grunden til min model er at jeg for det meste dropshipper. Det vil sige at jeg ikke køber varen til lager, men leverandøren sender varen direkte ud til kunden. At opgøre varelageret for mig er kun for at opdatere min balance.

VH Camilla

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)