En af mine kunder har penge tilgode hos Skousen og vi er i tvivl om de gik konkurs eller blev opkøbt. Hvis de blev opkøbt kan vi vel gøre krav på tilgodehavendet hos de nye ejere eller hvad?
De rykket rundt i 2009 og flyttet den sunde forretning til et nyt selskab, og lod det andet gå konkurs. Derefter blev de for nyligt opkøbt af Whiteaway. Så det kommer nok an på hvad der er til gode for, og hvilket selskab det er hos.
Tak Mark. Jeg mente nok, at det var Whiteaway. Arbejdet er udført i slutningen af apruil og faktura sendt ultimo maj. Det var en ramme til et skilt til butikken.
Tak Mark. Jeg mente nok, at det var Whiteaway. Arbejdet er udført i slutningen af apruil og faktura sendt ultimo maj. Det var en ramme til et skilt til butikken.
Det lyder som om at du har solgt en vare til en af de Skousen butikker der ligger rundt om i DK ??
Jeg mener at alle "positive" Skousens butikker er flyttet til det nye selskab, som hedder Skousen Detail(mener jeg) og de dårlige blev tilbage i det gamle selskab, som gik konkurs.
Så hvis det er en af de "positive" butikker eller en franchise butik, så ser jeg ikke noget problem i dit tilgodehavende.
Desuden har de lige relanceret deres hjemmeside og har telefon-nummer: 70 111 000, men det er jo nok Whiteaway.dk du får fat i (??) .
Jeg mener at alle "positive" Skousens butikker er flyttet til det nye selskab, som hedder Skousen Detail(mener jeg) og de dårlige blev tilbage i det gamle selskab, som gik konkurs.
Korrekt
Brumme:
Så hvis det er en af de "positive" butikker eller en franchise butik, så ser jeg ikke noget problem i dit tilgodehavende.
Skousen Detail APS er under konkurs. Men mange af deres franchisere har eget CVR nummer, og mange af disse er aktive. Derudover er mange af dem enkeltsmandsvirksomheder. Men det kræver at FOKUS har handlet med en butik, og ikke selve kæden.
Vi sælger en del til skousen butikkerne og har modtaget et brev hvor i der står, at hvis man har tilgodehavender vil disse blive betalt i løbet af de næste par uger. Der står yderligere hvordan man skla fakturer dem fremover. Jeg kan se, at alle de faktura vi havde liggende er blevet betalt, så jeg tror ikke, der er fare på færde, blot lidt længere ekspeditionstid :-)