Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved salg fra webshop inden for EU og skandinavien

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksværk
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Jeg har en webshop, som skal til at sælge sportsudstyr inden for EU og skandinavien. Men jeg er lidt i tvivl om momsen. Lige nu har jeg sat moms til at være 25% uanset, hvilket land, købern bor i. Men det er ikk korrekt, vel?

Når man sælger via webshop til andre lande, så er det landets moms, der er gældende ikk? Eller hvordan er det?

Jeg ahr søgt lidt rundt på siden og nettet, men synes ikk jeg kunne finde et svar...

Hilsen Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37

Larse:
Lige nu har jeg sat moms til at være 25% uanset, hvilket land, købern bor i. Men det er ikk korrekt, vel?

Jo - ganske korrekt for så vidt angår Sverige. Norge er ikke EU-land og der skal derfor ikke moms på...

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:41

Skal der slet ingen moms på til Norge??

Men 25% på alt inden for EU. Er det rigtig forstået?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:20

Larse:

Skal der slet ingen moms på til Norge??

Men 25% på alt inden for EU. Er det rigtig forstået?

Det er korrekt. Køber i Norge vil dog skulle betale norsk moms i forbindelse med import/toldbehandling, ganske som hvis du selv køber noget fra et ikke-EU land. Der handler du nemlig også uden moms.

Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 25
Fra  Indiemondo.com Skrevet kl. 16:42

Hvad nu hvis man sælger en ikke fysisk ydelse, som for eksempel en stream af en film eller TV serie? Vil køber da også skulle betale moms i Norge, på trods af at han jo egentlig ikke har importeret noget?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53

Lars B. Frahm:
Vil køber da også skulle betale moms i Norge, på trods af at han jo egentlig ikke har importeret noget?

Med elektroniske ydelser gælder lidt specielle regler i relation til Norge. Sælger skal ikke lægge moms til ved salg til privatpersoner i Norge.

Norge har dog indført en regel med virkning fra 1. juli i år, som gør at udenlandske virksomheder som leverer elektroniske ydelser til nordmænds, skal momsregistreres i norge, hvis deres omsætning overstiger et givent beløb over en periode af 12 løbende måneder (mener det er en omsætning på 50.000 NOK):

Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 25
Fra  Indiemondo.com Skrevet kl. 17:21

Det lyder jo lidt kompliceret, men spørgsmålet var nu heller ikke nødvendigvis rettet direkte mod Norge. Hvis man sælger disse elektroniske ydelser til privatpersoner i eksempelvis Australien eller Japan, så vil der altså ikke være moms på?

Men det vil der til gengæld, hvis man sælger elekstroniske ydelser til folk i EU lande.

Er det rigtigt forstået?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 17:48

Du skal huske at der er regler for hvornår og hvordan momsen opkræves. Eksempelvis skal AMAZON UK opkræve moms forskelligt fra en lille engelsek boghandel der sælger for mindre end ca 250k dkk til danmark. Dette er revisor stads.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)