Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsløse udgifter fra udlandet (Fiverr.com)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften. :-)

Jeg er igang med at bruge en del penge på Fiverr.com på at købe content og andet sjov til engelske MFA-sider. Indtil nu har jeg kørt udgiften over min privatkontoen, men jeg kom til at tænke på, om det ville være en fordel på nogen måde at trække det som en firmaudgift? 

Ville jeg kunne trække noget fra på denne måde, eller er der intet vundet med den manøvre, da det trods akt er momsløst køb fra udlandet?

På forhånd tak!

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 09:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Halfdan Timm:
Ville jeg kunne trække noget fra på denne måde, eller er der intet vundet med den manøvre, da det trods akt er momsløst køb fra udlandet?

Ja - hvis det har relation til dit firma kan du godt bogføre det som en udgift i dit firma (som du siger - uden moms).

Det betyder så at du i sidste ende får et mindre overskud at betale skat af - så noget er der vundet.

mvh

Jan

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:37

Tak for svaret! Det har i allerhøjeste grad relation til mit firma, så der må jeg bare igang.

Merci beaucoup. Skype-Smile

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 19:32

Nu er det her jo et virkelig gammelt indlæg. Jeg tager dog chancen alligevel, da det er ganske relevant.

Jeg står selv i samme situation, og vil gerne købe nogle ydelser via Fiverr, som skal hjælpe mine websites.

Hvordan bogføres køb af ydelser fra Fiverr?

Der må vel være noget med en faktura? Tror dog ikke, at udbyderne på Fiverr sender nogle former for fakturaer.

Så hvad kan der gøres for at bogføre et køb af ydelser herfra?

Håber på jeres hjælp :-)

www.dobbeltmode.dk - Mode til kvinder og mænd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:57

Du får en faktura normalt og skal jo have det og så er det bogføring med ydelsesmoms erhvervelsesmoms hvis fra EU og importmoms ydelser hvis uden for EU

Dit regnskabsprogram har sikkert konti til det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)