Hey, jeg står og skal til at importere nogle produkter fra Kina, gennem sitet Madeinchina.com.
Jeg et spørgsmål angående fragt: Hvordan kan man gøre ordren momspligtig, så jeg ikke skal tages i tolden når det engang ankommer i Danmark? Har flere gange prøvet at blive taget i tolden, hvor jeg både skulle betale moms og importopkrævning. Importopkrævningen tages godt betalt, og man betaler ca 170 kr, per halve time de har brugt på at putte moms på sine varer. Alt dette vil jeg gerne undgå! Men hvordan?
Har også et spørgmål til om jeg overhovedet behøver at momsregistrere mig, da jeg læste, at så længe man omsætter for under 50.000 behøves det ikke. Jeg kommer i første omgang kun til at omsætte for mellem 25-35.000. Behøver jeg så ikke at registrere mig noget sted? Jeg har arbejde ved siden af, tæller det oveni omsætningen?
Dit arbejde ved siden af og den løn du tjener / får udbetalt derfra er ikke din omsætning og derfor skal det ikke beregnes med i din bogføring / regnskab.
Hey, jeg står og skal til at importere nogle produkter fra Kina, gennem sitet Madeinchina.com.
UHA... Pas nu på ikke at brænde fingrene.
Jeg ved godt at Madeinchina.com blot er en B2B platform. Men rigtig mange at sitets henvisninger er scammers. Dermed ikke sagt at alle er! Skal du handle med Kina, vil det være en stor fordel at tage derud eller skaffe dig en kontakt dernede, som kan godkende leverandøren for dig.
Selv blev vi "snydt" for et større beløb, da vil skulle købe nogle LED test paneler. Efter nogen tid tog vi selv til HK for at finde en stabil leverandør af LED komponenter.
Mit råd vil være: Pas på derude og er du i det mindste i tvivl, så lad være med at handle.
Forstår ikke lige helt dit spørgsmål. Du skal betale told af importerede varer udenfor EU.