Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på landingpage

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

I forbindelse med et redesign og restrukturering af et af mine websites, kunne jeg godt bruge noget feedback på en landingsside jeg har skruet sammen. Jeg har opstillet nogle mål og formål, for denne landingpage, som jeg gerne vil have at i læser før i giver feedback, og linket er derfor placeret nederst i indlægget.

Formål:

• At skabe en samlet side med oversigt over rygterne om den nye iPod touch (den skal opdateres løbende med nye informationer)
  • At have en side med målrettet information, så jeg tillade mig at linke til siden rundt omkring i debatter hvor folk stiller spørgsmål om emnet, uden at det er spam-agtigt.

Mål:

• At denne side skal ligge nummer 1 i Google når der søges på iPod touch 5
  • At hive masser af long-tail traffik ind på søgninger som f.eks. ny ipod touch i hvid, ipod med 3g, hvornår kommer den nye ipod touch?, og så videre.
  • At det juice denne landingpage får samlet, i det lange løb skal kunne sendes videre til mine pris-sider ved hjælp af intern linking fra siden.

Hovedformålet med denne tråd er egentlig at få feedback på hvorvidt i mener at siden matcher mine kriterier og hvad jeg ellers kan gøre for at opnå mine mål med siden. Hvis i har kommentarer eller kritik af mine mål og formål, så skyd dog endelig løs, det hele kan bruges.

I længden har jeg tænkt mig at udrulle dette design på hele mit site, så hvis i har kritik til selve designet eller opbygningen af siden, så skal i ikke holde jer tilbage!

Her er linket til landingssiden: iPod touch 5

Jeg tillod mig lige at lave et link med fordelagtig ankertekst, for at få siden skubbet lidt igang :-)

På forhånd tak allesammen!

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 16:32

Du kunne lave den sorte bjælke i toppen hvid, eller meget lys grå så man stadig kan se at den er der. Det vil lave siden mere hvid, nu hvor den handler om et hvidt produkt :) Ellers er siden meget fin!

.

Tilmeldt 28. Jul 10
Skrevet kl. 16:47

Jonathan Hansen:

Du kunne lave den sorte bjælke i toppen hvid, eller meget lys grå så man stadig kan se at den er der. Det vil lave siden mere hvid, nu hvor den handler om et hvidt produkt :) Ellers er siden meget fin!

Tak for dit svar Jonathan :-)

Jeg har også overvejet om menuen skulle gøres lysere, også fordi det samtidig ikke ville tage så meget fokus fra selve indholdet.

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 17:56

Hvis du på en eller anden måde kan gøre så man bliver mere fristet til at klikke - lidt mere call-2-action. Ellers ser det sgu' godt ud!

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 18:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med fare for at lyde negativ og inkassere masser af minusser:

Jeg har set tonsvis af denne type sider på amino. Jeg var ikke imponeret første gang og jeg er ikke imponeret nu. Faktisk småirriterer den type små sider mig.

Hvorfor?

Fordi hvad nu hvis jeg heller vil have en model fra Samsung eller Philips? Hvad nu hvis mit behov er mere til en Ipad eller Iphone? Hvad nu hvis jeg vil sortere på funktionalitet eller pris? Din side er sikkert fin, hvis jeg ved, at jeg ønsker mig en Ipod Touch 5 og ikke kan leve med andet - men sådan er verden sjældent for de fleste. De fleste ønsker at blive guidet igennem købsprocessen og have valgmuligheder.

Du er med andre ord en grønthandler der kun sælger bananer eller en kiosk der kun sælger Prince Light. 

Jeg håber, at min kritik kan bruges konstruktivt ;-)  

Tilmeldt 28. Jul 10
Skrevet kl. 18:55

Jacob Cuculiza:

Hvis du på en eller anden måde kan gøre så man bliver mere fristet til at klikke - lidt mere call-2-action. Ellers ser det sgu' godt ud!

Hej Jacob

Jeg kan godt se din pointe, men lige netop denne side har en finesse. iPod touch 5 er nemlig ikke udgivet (faktisk ikke engang annonceret) endnu. Derfor prøver jeg lige nu ikke at sælge noget, men bare at have en side der vil kunne trække mest mulig juice til sig. Når den nye iPod touch så kommer i handelen om et par måneder, vil jeg allerede have opbygget de gode placeringer, og jeg kan så begynde at fokusere på at sælge :-)

Tak for dit svar!

Tilmeldt 28. Jul 10
Skrevet kl. 19:06

Thomas Sørensen:
Med fare for at lyde negativ og inkassere masser af minusser:

Hej Thomas

Du har jo en god pointe, så kan bestemt ikke se hvorfor dette indlæg skulle indkassere minusser. Jeg er ikke ude efter rygklapperi, men derimod er jeg ude efter at blive udfordret, og jeg synes at dit indlæg lægger op til en fornuftig diskussion.

Thomas Sørensen:
Fordi hvad nu hvis jeg heller vil have en model fra Samsung eller Philips? Hvad nu hvis mit behov er mere til en Ipad eller Iphone? Hvad nu hvis jeg vil sortere på funktionalitet eller pris? Din side er sikkert fin, hvis jeg ved, at jeg ønsker mig en Ipod Touch 5 og ikke kan leve med andet - men sådan er verden sjældent for de fleste. De fleste ønsker at blive guidet igennem købsprocessen og have valgmuligheder.

Du har helt ret i at den ideelle hjemmeside vil guide folk igennem beslutningsprocessen, og tilbyde dem alle de relevante valgmuligheder.

Men faktum er bare at hvis jeg skærer de 80% fra der er i overvejelses-processen, og fokuserer på de 20% der ved at de vil have en iPod touch - så kan jeg spare 95% af arbejdet! Selvom det er en kliché, så handler det vel egentlig om plukke de lavthængende frugter.

Thomas Sørensen:
Du er med andre ord en grønthandler der kun sælger bananer eller en kiosk der kun sælger Prince Light. 

Det ser jeg mere som en fordel end som en ulempe. På den måde vil jeg jo kunne fokusere mere på at være det bedste sted at finde billige Prince Light, og slippe for at bruge tid på alle de besværlige kunder der bare kommer ind i kiosken for at kigge lidt, stille nogen spørgsmål, og i sidste ende bare køber en pakke blå L&M ;-)

Thomas Sørensen:
Jeg håber, at min kritik kan bruges konstruktivt ;-)  

Det satte helt sikkert nogle gode tanker igang - tak fordi du tog dig tiden :-)

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 19:46

Hej Theis

Selvfølgelig skal du plukke de lavthængende frugter først - det er klart. Lad os sige, at din web-shop er en stige. Så skal du hver gang du skal have nye frugter bygge en ny stige. Plus at du stadigvæk kun kan få de 20% lavesthængende frugter, som du selv siger er dem, som udelukkende kigger på pris. Altså er det også de 20% mest uinteressante frugter du får plukket.

Lad os lige slå fast, hvad du bygger op: web-site, SEO, markedsføring, indgåelse af samarbejdsaftaler, drift og vedligeholdelse osv. Hvad gør du, når det ikke længere er dette produkt der bliver hypet? Du smider ALT det væk, som du har opbygget - for du kan ikke overføre noget til det næste produkt. Du har ikke bygget noget generisk - selv domænet er ingenting værd længere. Det er ren hit and run. Når du næste gang bliver sulten skal du bygge endnu en stige.

Det er faktisk lidt synd, at du ikke lader dit arbejde akkumulere for dig. Det kunne på sigt blive en rigtig god forretning. Men det kræver, at du tør tænke langsigtet og ikke er bange for at arbejde mere kontinuerligt end de 14 dage det tager at banke en (bib)-side op.

Hvis du havde en vision om, at bygge den bedste web-shop indenfor forbrugselektronik eller lignende, så kunne dette være en fin start. Du tager et lille hjørne og bygger ud fra det. Næste gang slipper du for at købe domæne, finde hosting-partner, lave design, indgå samarbejdsaftale osv. Du får så meget foræret ved at bygge videre på det fundament du skaber første gang.

Det var så mine tanker om dette emne. For nu: det er bare vildt pæne farver, du ;)

/Thomas

Tilmeldt 28. Jul 10
Skrevet kl. 21:00

Thomas Sørensen:
Lad os lige slå fast, hvad du bygger op: web-site, SEO, markedsføring, indgåelse af samarbejdsaftaler, drift og vedligeholdelse osv.

Jeg tror at du overvurderer hvor meget arbejde der er i at starte og drive en affiliate-side som ipodtouch.dk. Indgåelse af samarbejdsaftaler ordner Tradedoubler (hvilket de selvfølgelig tager en pæn bid af kagen for), og drift og vedligeholdelse er minimal. I mine øjne er det formålsløst at se på hvor meget et website kan tjene - det giver meget bedre mening at kigge på timelønnen.

Thomas Sørensen:
Hvad gør du, når det ikke længere er dette produkt der bliver hypet? Du smider ALT det væk, som du har opbygget - for du kan ikke overføre noget til det næste produkt. Du har ikke bygget noget generisk - selv domænet er ingenting værd længere. Det er ren hit and run. Når du næste gang bliver sulten skal du bygge endnu en stige.

Man må jo lave en kalkulering før man begynder sine projekter. Jeg spørger mig selv, vidende om at et bestemt produkt ikke vil findes for evigt, om projektet kan betale sig.

At jeg ikke har bygget noget generisk er nu ikke sandt. Den landingpage du ser, er en del af et samlet framework, hvor man bare kan udskifte produktet.

Thomas Sørensen:
Det er faktisk lidt synd, at du ikke lader dit arbejde akkumulere for dig. Det kunne på sigt blive en rigtig god forretning. Men det kræver, at du tør tænke langsigtet og ikke er bange for at arbejde mere kontinuerligt end de 14 dage det tager at banke en (bib)-side op.

Nu er det her jo ikke mit eneste website. Jeg er sammen med en partner igang med et større projekt, hvor vi efter de første 100 timers arbejde nu knap er parate til at smide det første på nettet. Den side har uden tvivl større indtjeningspotentiale henover de næste 5 år, men den har altså også taget tilsvarende længere tid og kostet tilsvarende flere penge.

Som en note til alt det her skal det siges, at jeg ikke har arbejdet med at tjene penge på nettet i et år endnu. Verden ligger åben, og jeg vil egentlig gerne prøve det hele. Om det er webshop eller affiliate, hurtige penge eller langsigtede løsninger spiller ikke den store rolle, så lang tid det er spændende at arbejde med og at der er penge i det. For mig at se, er der ingen grund til at diskutere hvilken måde at tjene penge på der er bedst, før jeg har de nødvendige erfaringer at tale ud fra :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:45

lav menu så man kan klikke rundt på siden

lig mere viden på siden

for lys skrift farve til en hvid baggrund

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)