Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips og gode råd til start af webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder med en drøm om at starte min egen webshop med salg af børnetøj og boligting, men kunne godt bruge nogle råd og tips til, hvordan jeg griber det an, og hvilke ting jeg skal være særligt opmærksom på.

Min situation er den, at jeg er nyuddannet og har været ledig et år og har således et år mere på dagpenge. Jeg har kendskab til branchen, og ved hvilke mærker der sælger. Jeg har midlerne i form af penge til at få lavet hjemmesiden, købe varelager osv.

Mine bekymringer går lidt på lager lokaler, da jeg ikke har mulighed for at have det hjemme, regnskab, da jeg ikke ved hvad det skal indeholde, og hvad der skal indberettes, indkøb af vare, da jeg aldrig har prøvet det før, samt hvilke programmer det kræver eller er gode at bygge siden op i. Hvis der er nogen der sidder med råd omkring disse ting også, vil jeg gladeligt høre. Jeg er også interesseret i forslag om kurser, der kan hjælpe mig i gang og svare på mine spørgsmål.

Tak herfra

Mia

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 13:22

Hej Mia.

Puuuuhhhh - der er meget at lære. Jeg vil faktisk anbefale dig, at du enten læser e-pusher eller e-værksætteren. At drive en webshop er virkeligt meget arbejde og det indebærer mange discipliner, du ikke troede fandtes. Du skal bl.a. lære noget om Google AdWords, SEO, webanalyse og brugervenlighed. Så er der nyhedsbreve og softwaren. Hvilken webshop platform skal du vælge etc. etc.

Jeg vil sige, at lager lokaler er din mindste udfordring. En af de større indenfor børnetøj er, at rigtigt mange leverandører ikke vil tage nye webshops ind. Det betyder, at det kan blive svært at finde nogle af de etablerede mærker.

Men når det så er sagt, så kan det godt lade sig gøre. Sammen med min kone startede jeg sidste år webshoppen Faktorfobi. Jeg havde frygtet det ville være umuligt, men med vilje og hårdt arbejde kan man godt få fodfæste. Men du må endelig ikke tro, at man kan ligge på sofaen og slappe af mens ordrerne tikker ind.

Held og lykke med det.

Morten Vadskær

Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 13:38

Hej Morten

Tak for dit svar. Tak for anbefalingerne, dem vil jeg se på. Ja der er meget at lærer. Jeg er så heldig, at jeg ved noget om adwords og SEO og de andre ting, da jeg er uddannet fra den grafiske højskole og har modtaget undervisning i det og samtidig også har prøvet at sidde med bl.a. adwords, så der har jeg måske en fordel??. Nyhedsbreve har jeg også siddet med, og jeg er så heldig, at jeg har en kæreste som arbejder med email-marketing og sælger skabeloner til nyhedsbreve.

Med hensyn til leverandører er dette også min store frygt, som du nævner, at de ikke vil tage nye webshops ind, og det ville være en hindring for, at jeg kunne komme igang. Det kræver, at jeg måske finder en niche, som i har gjort kan jeg se??.

Jeg agter at lægge alle mine kræfter i shoppen og jeg ved det er hårdt arbejde, og jeg håber, jeg kan komme til at leve af den på sigt, når eller hvis jeg tager "springet"

Hilsen

Mia

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 13:40

Hej 

Morten har fuldstændig ret i det han siger.

Når man starter som en lille enkeltmands virksomhed, er det praktiske såsom lager og lokaler en meget lille ting.

Det kræver benhårdt arbejde at få solgt sine varer, det med at ligge på sofaen og se ordrene vælte ind kommer ikke lige med det samme.

Men læs nogle bøger om emnet og E-pusher er et glimmerene værk til at få forståelse for opstart af internet virksomhed....

Held og lykke med projektet - ser frem til en ny kollega på internettet...

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 16:07

Hej Mia

Ja, der er meget at lære, men det kan du jo passende tage som en udfordring, der kan give drømmen endnu mere mening.

Jeg startede selv webshoppen e-scarf - hverken med viden og erfaring inden for e-handel, regnskab, iværksætteri eller andre relevante områder og det mener jeg sagtens kan lade sig gøre. Jeg har siden også startet Hjort Smykker - Så det er bare med at forfølge drømmen, men som de andre også så rigtigt påpeger så er der rigtig meget der skal læres.

Lager og regnskab er begge praktiske ting, der er forholdsvist lette at finde løsninger på. Det er i hvert fald ikke det der skal lægge din drøm ned.

Med valg af shopsystem er den straks værre - læs evt om mine erfaringer med at skifte shopsystem her (der er 2 dele). Du skal grundlæggende sætte dig ind i dit behov og dine ambitioner for webshoppen før du kan vælge et system. Umiddelbart vil jeg anbefale Dandomain, da det er en velfungerende, stabil og let tilgængelig løsning. Men du skal ud og sondere markedet :-)

E-pusher er en god start, men der er også nogle andre gode og let tilgængelige bøger derude, som du burde læse inden du kaster dig ud i alt for meget. Et godt valg til en start er Webshop-hvordan af Brian Brandt ;-)

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 16:17

Jeg er ked af måske at optræde som spielverderber, men har du taget a-kassen i ed, så de ikke spænder ben for projektet? Jeg er langt fra ekspert, men jeg mener, at det ikke er så enkelt at starte egen virksomhed, når man er på dagpenge. Bør i hvert fald nok undersøges nærmere ...

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 17:13

Hej Nikolaj

Tak for input og de positive ord. Jeg tager det hele til mig, og jeg følger mig parat til at lære en hel masse, da det netop er en drøm, som derfor gør, at jeg er mere villig til at sætte mig ned og læse og suge til mig alt det jeg kan, så den kan gå i opfyldelse.

Vh,

Mia

Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 17:15

Hej Gongra

Jeg var bekymret for a-kassen, og har derfor også ringet til dem for at høre mulighederne for projektet, og det kan lade sig gøre, hvis man kører det som bierhverv og bliver godtkendt også. Men tak fordi du påpeger det.

Vh,

Mia

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)