Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Video på en webshop. Er det godt og hvad kræves der?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer :)

Jeg har været ved at tilføje video til min webshop. Det er meningen at der skal være videohjælp på hele sitet, som man kan få frem hvis man har brug for hjælp. De skal selvfølgelig være målrettet, til den side man står på, og kun vises når man klikker på hjælp.

Allerførst har jeg nu forsøgt mig frem til en prøvevideo på vores "Om os" side. Hvad mener I om kvaliteten, og det faktum at jeg sidder med solen i hovedet, nogle gange læser teksten for meget op, og lyden ikke er den bedste? Og hvad mener I om ideen i det hele taget?

Alt kritik modtages :o)

http://www.thissocks.dk/om-os

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:06

Hej Kent,

Jeg synes, at indholdet i videoen er rigtigt godt og for min skyld gør det ikke noget, at du kigger hen til højre for at læse teksten, så længe der er flow i videoen og du ikke siger "øh" hele tiden.

Men det er lidt ærgerligt, at der er lidt susen i lyden. Hvis du kunne gøre lyden helt "ren" ville det være mest optimalt.

Det er en rigtig god idé, at benytte video på sin hjemmeside/webshop, og der er mange flere muligheder end blot en "Om os"-video.

Mikael Johnsen fra Filmskole for Selvstændige er ekstremt god til at gøre det hele jordnært. Du kan se nogle af hans tips og tricks her:

Youtube-kanal

Amino ekspertblog

Held og lykke med webshoppen :-)

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 13:36

Hej Casper

Tak for kritik. Jeg har slet ikke lagt mærke til den susen, så godt du nævner det. Jeg tror det er det køleanlæg der står uden for vinduet, så næste gang bliver vinduet lukket :o)

Jeg har lige kort kigget på nogle af de film Michael har lagt op. Jeg kan godt se at det bliver mere levende hvis man øver sig rigtig godt på indholdet, og taler direkte til kameraet, kombineret med nogle stikord på et papir. Det er min første video, så der er plads til mange forbedringer.

Jeg tager kritikken til mig, og vender tilbage med fornyet kraft :o)

God dag til dig.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:54

Det var så lidt, Kent.

Jeg ser frem til at se dine kommende videoer. Du er i hvert fald på rette vej :-)

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 16:57

Så er der lidt flere videoer op under både kontakt og fragt, men stadig kan jeg godt både se og høre, at jeg skal have investeret i en ekstern mikrofon og at belysningen skal være noget bedre.

Den susen der var på den første video burde dog være væk, sammen med at vinduet blev lukket og temperaturen på kontoret steg til 30 grader. Og så kræver det altså noget øvelse at tale foran et kamera. Jeg er vist bedre bag ved en skærm :o) 

http://www.thissocks.dk/fragt

http://www.thissocks.dk/kontakt

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 21:11

Hej Kent

Nu det godt nok et par mdr gammelt dit indlæg, så jeg ved ikke lige om du ser dette, ellers sender

jeg dig sku en mail ;-) 

Jeg syntes det virker rigtig godt det du fortæller om, du virker troværdig og man føler en hvis tryghed ved at skulle handle med dig ( ved ikke om det giver mening ? ) Jeg ved så ikke om min mening kommer ud fra at jeg nok er farvet ved at jeg selv har en shop, så jeg ser og lytter måske mere til nogle ting, end en alm kunde gør.

Hvordan har dine kunder taget imod dine videoer ? og har du kunne mærke noget øget trafik el omsætning ? og kan du mærke det på dit SEO ? Jeg sprøger så meget fordi jeg selv gør og tænker på at lave videoer til vores shop ;-)

Men igen det virker rigtig godt det du har lavet, du har jo gjordt din onlineshop mere fysisk hvis man kan sige det sådan ;-)

De bedste hilsner

Mick

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 22:02

Hej Mick

Tak for kommentaren. Jeg har fået lidt respons på at jeg måske godt kunne virke lidt mere "festlig" i videoerne og knap så seriøs, men jeg er nok bare ikke en moviestar, eller også skal der mere øvelse til. Jeg kan ikke endnu mærke en forskel pga. videoerne, i hvert fald ikke hvor jeg konkret kan sige at det er videoerne det skyldes.

Jeg ville bare teste det af, efter at have set et blogindlæg af Jens Dalsgaard. Også for at gøre shoppen mere levende, så man kan se at der er rigtige mennesker bag. Når tiden bliver til det igen, vil jeg lave nye videoer, og prøve at rette op på nogle af de begynderfejl jeg har lavet.

Nu er shoppen jo ikke engang et helt år gammel, men i og med at det er et projekt for mig, har jeg overvejet at spille med helt åbne kort, og ligge alle detaljer ud på hvordan det er gået siden starten, når vi når januar igen. Lige fra indtjening måned for måned og ordreantal, til analyticsdata, adwords og facebook forbrug m.m. Det kunne være sjovt at høre om andre kan nikke genkendende til opstarten af en webshop.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:42

Hej igen ;-)

Tak for dit hurtige svar ;-)

Jeg kan godt følge dig i det du siger med at din shop bliver mere levende, for jeg opfatter det på samme måde. Vi skal selv til og i gang med at lave videoer til vores shop, og vi starter så med produkterne, det bliver nok et lidt længere projekt, da vi har en del produkter, men vi laver 3 først tror jeg og så vil jeg ligge dem ud og høre om andres mening inden vi gør videre. 

Jeg syntes det lyder super spændene med at du har planer om at fortælle mere om dit første år, det er de helt klart mange der kan få glæde af, vi har 1 års fødselsdag i næste mdr og hold da op der er mange ting vi er bleven klogere på, og mange ting vi stadig skal lære ( men det er jo det der er det sjove ) 

Har du tænkt på at lave produkt videoer ? 

Jeg skal hilse fra min kæreste og sige at hun syntes din shop er rigtig flot, hun fandt også et par ting hun syntes var vildt sødt ( til vores kommende søn ) men de var vist udsolgt Øv.

Så fik jeg vist det hele med ;-) 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 11:46

Hej Mick

Tak for rosen. Ja, børnestrømper har vi ikke haft så mange af, og de er nu ved at være udsolgt de fleste. Det har været svært at få folk til at købe børnestrømper, i en shop uden andet børnetøj, men det er dog spændende at teste hvad der skal til for at de køber.

Jeg har for nylig taget nogle helt nye produkter ind, og disse har jeg overvejet at lave nogle produktvideoer om. Jeg har bare ikke haft tiden til det endnu, men det kunne helt sikkert blive spændende.

I øjeblikket tester jeg effekten på bannerreklamer på et større dansk site. Når den er færdig skal jeg nok skrive om resultatet.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:37

Fedt jeg glæder mig da til at se dine nye produkt videoer ;-) Jeg håber lidt på at kunne begynde med at lave vores egne produkt videoer snart. Jeg skal bare lige ha fundet det rigtige kamera. 

Det lyder spændene med de bannerreklamer. Du burde næsten skrive en lille E-bog om dine erfaringer. Det er det sikkert mange der ville kunne få en masse ud af ;-) 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)