Hej Har idag et mindre enkeltmandsfirma, hvor der "desværre" er kommet for meget arbejde, til at jeg selv kan klarer det.. Hvordan skal jeg forholde mit til ansættelse af en medarbejder? Hvor meget kæves der ekstra, med hensyn til: Regnskab, Andet papirarbejde, Evt. godkendelser af Erhversstyrrelsen, Økonomisk poster, osv Er der nogle ting/punter, der kan være "farlige", men hensyn til ansættelse af en medarbejder? (Det vil i første omgange var tale om ansættelse på timebasis..) Mvh Jacob |
1. Funktionærloven kan forpligte dig længere, end du regnede med, hvis medarbejderens timetal kommer op over en dags arbejde om ugen
2. Brug et lønsystem helt fra starten. Lav ikke manuel løn. Jeg foreslår, at du kikker på http://danlon.dk, som er både godt og billigt. Og du skal skrive en ansættelseskontrakt.
3. Derudover er det ikke så slemt, men du skal have en lovpligtig arbejdsskadeforsikring, prisen afhænger af branchen, for kontorfolket er det en ret billig affære.