Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gammel shop i nye omgivelser - men hvilke?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg overvejer Dandomain, er det primært for "sikkerhedens" skyld - at jeg hele tiden har support og ikke selv skal lave andet end at koncentrere mig om selve indholdet i shoppen.

Jeg har en open source i dag og har netop valgt denne shop da jeg så på et senere tidspunkt havde muligheden for at flytte den. Men som det ser ud nu, så kan jeg i hvert tilfælde ikke transporterer noget som helst over til Dandomain - alt skal laves forfra og oven i det, så vil de ej heller hjælpe mig med en 301 redirect.

Jeg er MEGET varm på Magento og Prestashop - men har ikke de penge som skal til for at sætte andre til at banke en en hel ny shop op. Nu har jeg læst og læst og læst om både Magento og Presta og jeg kan ikke gennemskue, hvor meget hjælp det faktisk er jeg skal have udefra?

Måske jeg blot kunne finde nogle som måske kunne hjælpe med at få læsset varerne over til Dandomain og få lavet en 301 ?

Uanset hvad, så skal jeg finde en løsning asap, da jeg igen hen over hele weekenden har haft problemer med min shop - tak til søde kunder for endnu engang at gøre mig opmærksom på dette!

Hilsen den noget forvirrede

Charlotte

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 10:21

Hej Charlotte,

Vi har hjulpet en del kunder med at flytte fra Open Source til DanDomain - både vare, produktgrupper og 301-redirects.

Hvilket system bruger du idag?

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 10:35

Hej Kristian,

Det lyder interessant, for selvom jeg er mest fristet af Magento og Presta, ser jeg mig nok nødsaget til at bruge Dandomain, da jeg ikke kan stå alene med både opsætning, kodning m.m. på de 2 andre.

I dag er jeg hos Golden Planet, og det fungerer slet ikke!

Dbh. Charlotte

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 10:44

Jeg kan godt forstår du er fristet af DanDomain - hvilket man virkelig kan lave nogle lækre løsninger i, vi er netop relanceret børnetøjsbutikken www.koogko.dk og lavet skobutikken hrsko.dk - resultateter jeg begge er rigtig stolte af.

Golden Planet er bygget på Oscommerce ikke?

Hvis du kan få adgang direkte til databasen, har vi allerede flyttet kunder fra Oscommerce før - så det bør kunne gøres uden de store problemer.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes et online værktøj der kan konvertere din osC løsning til f.eks. magento. F.eks. : http://www.shopping-cart-migration.com/ 

Her koster det 49 usd for 1000 produkter.

Der kan dog godt opstå komplikationer, hvorfor du bør tage en programmør med på opgaven.

Golden planets system bygger mig bekendt på OSc, så spørgsmålet er om dine krav ikke er mulige - måske du bare skal flytte den et andet sted hen eller finde en anden programmør.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 11:32

Hej Diness,

Principielt kan jeg eksporterer ALLE dataer, men ud i et excel ark og hvad man så lige gør ved det, ved jeg ikke.

Det er ikke nok at flytte min shop, for i GP systemet er mulighederne voldsomt begrænsede i forhold til f.eks. Dandomain. MEN meningen med Opensource er jo netop at man skal kunne flytte data'er og var klart derfor jeg for et år siden valgte dem.

Jeg ved sgu ikke hvad pokker jeg skal gøre!

KH Charlotte

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 11:46

Image Kids:
Jeg ved sgu ikke hvad pokker jeg skal gøre!

Hvad er dit budget ?

www.getashop.dk

www.webshop3.dk 

Er begge attraktive løsninger til billige penge der er drevet på en Magento Platform.

Det er rigtigt at GoldenPlanet er baseret på en osCommerce. - En smule outdated imho.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:51

Singularity:

Hvad er dit budget ?

www.getashop.dk

Mange tak for linket Nils Smile

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 12:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Singularity:

www.webshop3.dk 

Er begge attraktive løsninger til billige penge der er drevet på en Magento Platform.

Hej Nils.

Hvis du er på god talefod med WebShop3, kunne du så ikke hjælpe dem med at få styr på 301 redirects, e-handelssporing, meta descriptions/titles og H1 tags.

Jeg og mindst et par andre amino brugere har haft et lidt anstrengt samarbejde med WebShop3 og deres medarbejdere - muligvis fordi de har for få teknikere som dig tilknyttet.

For øvrigt så bruger begge de referenceshops som er angivet på WebShop3s egen hjemmeside den valgte Magento templates navn som H1 tag. Der mangler ligeledes en meta description på vareniveau. Det er næppe optimalt.

Jeg kan egentlig godt lide WebShop3s koncept med salg af "pakkeløsninger", hvor kunden ikke behøver at tænke teknik - men så bør indholdet af pakken til gengæld spille 100%.

Mvh Troels.

Fra Aarhus
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:24

Hej Charlotte,

Da jeg er produkt og markedschef ved dandomain kan jeg vist ikke siges at være uvildig, men jeg skal prøve at være så objektiv som muligt.

Med en dandomain eller scannet løsning har du sikkerhed for at din shop er i trygge hænder driftmæssigt. Begge virksomheder har mange års erfaring med webshops tilpasset danske forhold.

Begge virksomheder har designpartnere der for en overkomelig pris kan hjælpe dig med at implementere design.

Med en magento eller prestashop (Magento er klart at foretrække) skal du finde nogen til at hjælpe dig med at opsætte og løbende sikkerhedsopdatere shoppen. Denne pris skal lægges oveni hostingomkostningerne.

Så er du gør det selv typen der synes det er sjovt selv at have hænderne nede i motorrummet er Magento en fin løsning. Her kan du selv mure på som du lyster.

Er du mere til at fokusere på din kerneforretning og kan lide trygheden ved at have fri adgang til support hvis du sidder fast er det dandomain eller scannet der er valget.

Held og lykke med forretningen Smile

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)