Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gammel shop i nye omgivelser - men hvilke?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Da min nuværende shopudbyder er voldsomt ustabil samt kun har MEGET begrænsede udfoldelsesmuligheder, har jeg besluttet endnu engang at flytte min shop.

Jeg er MEGET i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har tidligere været meget tæt på at færdiggøre en Magentoshop - som desværre så ikke blev til noget alligevel. De har masser af muligheder, men kræver en del teknisk snilde, hvis man f.eks. ikke lige bryder sig om deres standard opsætning af checkout.

Så har jeg fået anbefalet Prestashop og det ser også fint ud, men dem kender jeg slet ikke.

Min aller første tanke var bare at rykke det hele over i Dandomain - mest for trykheden om at det hele ligger hos en udbyder, hvor der er 24 timers support og alt, mere eller mindre, allerede er sat op - deres design muligheder er også store, sammenlignet med hvad jeg har nu!

Jeg er voldsomt i tvivl, hvad jeg skal vælge og derfor vil jeg gerne bede om jeres gode råd?

Jeg har intet teknisk snilde og aner intet om html koder m.m. Jeg vil så vidt muligt bygge alt i shoppen op selv (altså i det omfang som er muligt indenfor de normale shopudbydere) - dog kunne jeg godt tænke mig at få hjælp til forside design. Jeg har krav til bl.a. hvordan check-out skal udformes, så det nytter ikke at der kun ligger een standard mulighed der.

Selvfølgelig kunne jeg bedst tænke mig min egen shop, da det gir flest muligheder, men så er jeg ude i at skulle finde en som kan supportere mig og hjælpe mig med alt det tekniske.

Så hvad er den helt store forskel på dandomain, scannet etc. kontra magento & prestashop? Med de sidstnævnte, står jeg så ikke meget alene og skal selv sørge for at få den lagt ud til på host etc.?

Håber I kan pege mig i den rigtige retning. OG SÅ er det selvfølgelig et must at det bliver så billigt som muligt :) - for jeg skal da love for, at det som jeg troede var billigere ved at hos en shopudbyder, er langt dyrere i sidste ende!

KH Charlotte

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 14:08

Ok - prøver lige en anden variant :)

Har man ingen kode forstand, hvad skal man så vælge - Prestashop eller Magento? Forinden man downloader, så skal man vel have fundet et webhotel man skal downloade til eller ...? Og i så fald, hvilket hotel skal man vælge? Er det herefter så bare at gå i gang - eller er jeg tvunget ud i at have folk på til at sætte rammerne op?

Jeg er lidt utålmodig, men min nuværende shop fungerer ikke teknisk og jeg skal derfor meget hurtigt i gang med en overflytning.

KH Charlotte

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 14:35

du kan jo prøve dem begge på localhost inden du bestemmer dig. de er kræver bege 2 lidt forstand på kodning i sær vis du vil over og have custom skins  og design.

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 15:02

Hej Charlotte

Jeg har hverken kendskab til Magento eller Prestashop, så det valg kan jeg ikke hjælpe dig med. Til gengæld synes jeg at det lyder som om du har en velkørende forretning, og at du blot nu er løbet panden mod en mur, i forhold til videreudvikling.

Er nu så ikke tidspunktet, hvor du gør hvad du er bedst til , og lader en professionel om at opsætte en ny shop. Det er jo sjældent bare få klik der skal til, for at få en unik og brugervenlig webshop. Og når du selv indrømmer at du ikke er så teknisk anlagt, synes jeg det vil være både spild af din egen tid, og at skyde dig selv i foden, ved selv at sætte en ny shop op.

Jeg arbejder hverken med det ene eller andet system du snakker om, så det er ikke for at sælge dig en sådan løsning :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12

Jeg vil anbefale dig ikke at kaste dig ud i et webshop projekt hvis du ikke har erfaring med at lave sådan noget - du vil blot opleve at det tager alt for lang tid for dig, ikke kommer til at fungere som du regner med og du til sidst blot har spildt en masse tid.

Når det så er sagt så skal du vælge den shop løsning der passer dig bedst - jeg vil anbefale dig at kigge på Umbraco sammen med for eksempel www.ucommerce.dk - her får du mange muligheder og begge dele er gratis. Fordelen her er et stort community (dansk) på our.umbraco.org og mange danske leverandører der leverer et godt stykke arbejde.

Vi har været omkring de fleste open source løsninger - og ligemeget hvad så kræver det en del teknisk viden før du er flyvende helt som du gerne vil være.

Fordelen ved at vælge open source er at du selv kan vælge leverandør og at du bestemmer hvordan din shop skal fungere. Tag gerne fat i os til en uforpligtiende snak om hvad du skal gøre.

Hvis du vælger at kaste dig ud i et Magento / Prestashop projekt selv håber jeg du har nogle du kan trække lidt på da det kan blive endnu mere frusterende at sidde med det alene end hvis du har købt en shop hos dandomain eller scannet.

/Daniel

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 15:44

Hej Charlotte,

Jeg kender kun Magento og det bliver kompliceret det øjeblik du vil have noget som ikke er standard eller som ikke er et fix og færdig modul man køber. Tillgengæld kan man bukke og bøje Magento næsten som man ønsker. 

Prestashop er såvidt jeg har hørt nemmere men har ikke så mange features / muligheder som Magento. 

Men hvis det opfylder dit behov så er det jo fint.

Hvis du ønsker at lære mere om Magento så kan du overveje at købe et hotel med en default Magento opsætning på. Det koster DKK 1000 per år hos f.eks Magento Hotel. Du kan så prøve dig frem og se om Magento er noget for dig. Du kan også købe en ganske udemærked manual til Magento her: http://www.magentocommerce.com/support/magento-user-guide-book 

Lad være med at downloade Magento og installere det på din computer. Du får det sikkert ikke til at virke.

Med venlig hilsen,

Peter

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:13

Vi har valgt kun at arbejde med Magento. Ikke fordi vi ikke også kunne lave shops på andre systemer, men simpelthen fordi vi synes Magento er klart den bedste e-commerce platform på markedet.

Istedet for at du selv skal til at lege med teknik, hosting osv, så kan vi lave en køreklar, unikt designet magento shop til dig for 9.995,- (vi har allerede leveret over 30 shops i dette prisniveau).

Prisen inkluderer også hosting og betalingsgateway første år (dette alene har en værdi på 3.000+).

Du kan læse mere om vores service her: http://getashop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:44

Hej Charlotte,

Jeg arbejder også kun med Magento og jeg mener det er at fortrække.. Hvis du vælger Dandomain eller lignende løsninger bliver du formentlig træt af de få muligheder om et år eller to.

Så ender det med at du skal skifte igen og så starter du forfra ;)

Nu skal jeg selvfølgelig ikke gøre dandomain dårligere end det er, men jeg tror du får mest ud af et Open Source system som Magento.. 

Held og lykke med det! :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 09:53

Hej Peter,

Tak for dit input. Hvad ligger der helt præcist i at købe en default Magento opsætning? Som sagt, så har jeg tidligere været i gang med en Magento shop, som var næsten klar til at gå i luften, så jeg har leget en del med det og kan sagtens bruge det. Det jeg IKKE kan er selv det tekniske såsom selv at sætte systemet op, lægge nye moduler ind eller ændre osv. Altså selve programmeringsarbejdet. Jeg huske tydeligt at standard checkout i Magento var noget med at kunderne SKULLE melde sig ind før de fik lov at købe noget - og det holder ikke! Der var også noget med at varianter ikke som standard var lavet så man kunne lægge dem ind på et enkelt produkt, men man skulle oprette produktet igen og igen for hver variant - sådan nogle ting, aner jeg intet om hvordan man ændrer.

SÅ hvis jeg skal have en Magento shop, så er jeg vel også nød til at have et bureau/programmør ved siden af?

KH Charlotte

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:03

Hej Charlotte,

jeg tror vi har "issues" her:

1. Hvordan bruger jeg Magento - det har du nok styr på som jeg forstår det nu. 

2. Få din shop tilpasset, i.e. one step checkout, installation af andre moduler etc. Her skal du nok benytte et bureau/programmør som ved hvordan man gør, det er jeg enig med dig i. 

Et bureau/programmør kan ligeledes vejlede dig i hvordan man lægger produkter ind og konfigurere systemet således det opfylder dine behov.

Det er vigtigt at du arbejder med et bureau som ikke kun sætter shoppen op, men som også har både tid og de faglige ekspertiser til at forklarerer dig hvad der er muligt og hvordan man gør tingene. 

Du kan eventuelt lægger opgaven op på Amino Freelancer.

Mvh

Peter 

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)