Hej kære aminoer. Hvordan laver jeg bedst og smartest seo venlige url's? Hvordan undgår jeg duplicate content? Er det rewrite? |
rewrite / redirect ;-) Kartoffel, kartoffel...
Hej kære aminoer. Hvordan laver jeg bedst og smartest seo venlige url's? Hvordan undgår jeg duplicate content? Er det rewrite? |
rewrite / redirect ;-) Kartoffel, kartoffel... |
Platformen er Linux kan jeg se... |
Sparetips på Sparefeber.dk
Hvilket system har du brugt? Det optimale vil være hvis den hed idrinks.dk/abehjerne (såfremt folk søger på 'abehjerne'). Og så bare en 301 redirecet fra denne url http://idrink.dk/opskrift.php?d=93. |
Det er svært at svare på, nå vi ikke kender dit setup bedre. Generelt synes jeg det er nemmest, at lade webapplikatiornen styre alle redirects. Det kan gøres ved, at sende alle forespørgsler til et PHP script. Udfra de parametre der er på forespørgslen, dannes siden. Eksempel http://www.mobiltoppen.dk/mobiltelefon/sony-ericsson-c510-med-og-uden-abonnement.htm findes ikke. Via htaccess lader vi PHP scriptet behandle forespørgslen. Jeg splitter URL'en op. Første del: /mobiltelefon/ betyder det er en specifik model, og sony-ericsson-c510-med-og-uden-abonnement.htm er modellens "fiktive URL". Så vi skal have fat i filen dan_mobil.php, hvor vi laver en database forespørgsel: Hvor feltet fiktiv_url er lig med sony-ericsson-c510-med-og-uden-abonnement.htm. |
Casper 1 Jeg har ikke brugt noget system.. Ja det ville være mere optimalt! det er jeg enig i... Casper 2 Kan du komme med et eksempel på dette? ^_^ |
Det skal jo programmeres ind i dit system. Fordelen er du slipper for manuelt at sidde og klippe/klister i din htaccess fil. Her lidt kodestumper du måske kan bruge til noget. $level=explode("/", $_SERVER['REQUEST_URI']); Laver et array, adskilt af /. Sådan her ser htaccess delen ud RewriteEngine on |
Det er wordpress siden er lavet i ikke? Hvis det er, så gør følgende; Brug plugin'et "permalinks moved permanently" og ændre dine url'er til bare at være postname. Så går plugin'et ind og sørger for google fanger den. Edit: Forkert tyder det på! :) |
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?