Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varer fra fx England?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i smarte Aminoer, jeg har brug for lidt eksperthjælp :P

Jeg er i gang med at finde min niche ting at sælge, og det har fået mig til at tænke på nogle ideer jeg har haft længe.

Det har så fået mig til at tænke på om jeg kunne realisere min idé.

Det jeg gerne vil sælge er produkter fra Østen, især Japan. Men jeg har ikke rigtig nogen kapital (ca. 10,000 kr.) til at købe et lager o.lign. som det står til lige pt. Derfor har jeg tænkt på om det ville være muligt for mig at kunne fuldføre sådan et projekt for så få penge?

Jeg har også hørt at det er alt for dyrt at skulle importere eller for den sags skyld lave en aftale om drop shipping uden for EU, er dette korrekt?

Jeg har en kontakt i London som jeg måske kan lave en drop shipping aftale med, men ville det være økonomisk muligt at sende pakker fra England til kunder i Danmark? Og hvad med leveringstiden? Jeg ved ikke så meget om drop shipping, så hvis der er nogen der kunne give mig et bud på om dette ville virke, så ville jeg være glad :)

Men ellers hvad synes i? Er der en reel mulighed i at jeg kan realisere denne drøm uden at have en stor kapital og ved evt. at sende pakker fra England?

Tilmeldt 29. Jun 11
Skrevet kl. 13:24

Bump, ingen der har noget feedback?

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 13:26

Det kommer jo an på hvad du vil importere fra Kina, om 10.000 DKK er nok penge. Hvis du f.eks. importerer 500 kuglepenne vil 10.000 DKK være mere end nok.

Det kommer meget an på hvor store varerne er hvor meget fragten koster.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 29. Jun 11
Skrevet kl. 13:34

Jeg vil gerne sælge forskellige produkter til madlavning og lign.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:02

Når du kunden køber varer der bliver leveret fra lande udenfor EU er der en bagatel grænse (kan ikke huske om det er 50 eller 150 kr.). Ved køb af varer under bagatel grænsen er det største problem leveringstid på ca. 3 uger. Ved køb over bliver pakken leveret til nærmeste posthus, som skriver et regning på 25% moms, evt. importafgift og et gebyr på 150kr. for deres ulejlighed. Det er varens pris incl. transport der gælder.

Når du dropshipper køber du reelt varen til en overpris der gør, at du vil sælge samme vare som mange andre butikker uden at kunne afvige væsentligt på prisen. Retur varer er et problem da kunden blot sender varen til dig, derefter skal du betale postdanmark for at sende varen til producenten, hvilket risikerer at overstige varens pris.

På nedenstående side har du mulighed for at købe wholesale varer i mindre patier, mange gange med gratis fragt (til dig), så du kan godt komme igang for 10000 kr., spørgsmålet er mere om du kan skabe nok omsætning til at det giver tilstrækkeligt overskud for dig.

http://www.dhgate.com/wholesale/kitchen-dining-bar/dcp.html#DCP019-L3

Mvh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:16

Mr. A:

Når du kunden køber varer der bliver leveret fra lande udenfor EU er der en bagatel grænse (kan ikke huske om det er 50 eller 150 kr.). Ved køb af varer under bagatel grænsen er det største problem leveringstid på ca. 3 uger. Ved køb over bliver pakken leveret til nærmeste posthus, som skriver et regning på 25% moms, evt. importafgift og et gebyr på 150kr. for deres ulejlighed. Det er varens pris incl. transport der gælder.

Her er de rigtige tal!

Bagatel grænsen hedder 80 kr. Toldgebyret er på 160 kr.

Handles der for over 1150 kr, så skal der også betales told...

Har lavet et udkast til et blogindlæg om handel udenfor EU med forklaringer til told, moms og importgebyr...

Tilmeldt 29. Jun 11
Skrevet kl. 14:36

Okay det var nogenlunde det jeg også forestillede mig. Men hvad så hvis jeg vil lave en drop ship aftale indenfor EU, i dette tilfælde England, ville det kunne lade sig gøre økonomisk eller bliver det for bøvlet o.lign.? Jeg kender nogenlunde til de gode og dårlige ting vedr. drop shipping, men jeg ved ikke om det er en god idé når min kontakt i så fald skal sende fra England?

Jeg har fundet en importør der sælger de varer som jeg selv har planer om at sælge her i Danmark, så jeg har ikke planer om at skulle importere eller drop shippe uden for EU.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:21

Mnemiq:

Okay det var nogenlunde det jeg også forestillede mig. Men hvad så hvis jeg vil lave en drop ship aftale indenfor EU, i dette tilfælde England, ville det kunne lade sig gøre økonomisk eller bliver det for bøvlet o.lign.? Jeg kender nogenlunde til de gode og dårlige ting vedr. drop shipping, men jeg ved ikke om det er en god idé når min kontakt i så fald skal sende fra England?

Nu er det lidt svært at diskutere økonomien i dit projekt, når vi slet ingen detaljer har. Men under normale omstændigheder, så kan det godt betale sig. Men det afhænger af dit indkøbspris + fragtprisen.
Og det er ik mere bøvlet, end hvis varerne blev sendt fra DK. Du skal bare huske, at gøre dine kunder opmærksom på den længere leveringstid, samt oplyse hvor og hvordan de evt track deres pakker...

Tilmeldt 29. Jun 11
Skrevet kl. 16:41

Okay godt at høre at det ikke ville ændre noget radikalt at drop shippe fra et andet land :)

Sådan helt basalt da jeg er forholdsvis ny til det her, hvad ville det så kræve af mig at få etableret sådan en shop?

Jeg har styr på domæne og opsætning af prestashop. Jeg er ikke cvr-registreret endnu, men det er jeg i gang med at finde ud af. Hvilke andre ting skal være på plads før jeg sådan rigtigt kan starte?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)