OK, så ville jeg også blive irriteret for så har du jo ikke gjort noget som ikke er aftalt. Men, at skifte bank er noget man kun bør gøre når det er nødvendigt og det er det vel næppe her. Filosofien er at jo længer du opbygger en historie med banken desto nemmere er det - eller burde det være - den dag du virklig har brug for låne nogle penge, f.eks hvis du vil udvide din virksomhed. Hvis banken ser i din historik at du skifter bank som andre skifter undertøj så er de sikkert ikke så interesserede i at gøre forretning med dig. |
Emil Pedersen:Og kan man i det mindste ikke lige ringe til mig, før man begynder og trække fra min forretningskonto?
Jeg syntes det er dårlig stil af banken, og ville egentligt bare have bekræftet eller afkræftet om det er mig der har overreageret.
Hej Emil
Jeg mener ikke der er nogen grund til at skifte bank, da det kan løses hurtigt på anden måde. Din tid = indtjening, at skifte bank tager tid = mistet indtjening. Hvordan kan du så løse det hurtigst/nemmest muligt og i stedet bruge din tid på det du god til? Det mener jeg du kan gøre ved at kontakte din rådgiver og fortælle om din oplevelse. Samtidig lave en aftale om at de skal kontakte dig, inden de flytter rundt på pengene næste gang. Der hvor jeg arbejder (en større dansk bank), er vi åbne overfor at lave aftaler, om at vi sender en sms, mail eller giver et tlf. opkald inden vi flytter pengene til inddækning af overtræk.
Held og lykke :)