Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gode erfaringer med ekstern hjælp til google adwords m.v.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:
Hvorfor tror du ikke, at folk vil køre 10 km for at få fyldt deres blækpatron?

Det troede jeg også i starten. Tænkte at da jeg jo var temmelig billig og samtidig kunne tilbyde at kunden kan stå ansigt til ansigt med mig i stedet for at købe over nettet samt muligheden for at kunne returnere sit produkt hvis der var noget galt ville jeg nok kunne tiltrække folk indenfor en vis omkreds.

Men det har vist sig at de annoncer jeg har kørt i hele københavn alligevel kun tiltrækker folk der bor indenfor maks en kilometer fra butikken. Der er sandelig ikke nogen der bor i den anden ende der gider bevæge sig helt hen til min butik. Så vil de sandsynligvis hellere købe originale patroner i deres lokale butik eller købe over nettet. Der ligger jo også enkelte andre butikker der tilbyder det samme som jeg.

Men den helt generelle erfaring er at folk ikke bevæger sig meget over 500 meter for at få fyldt deres patroner! Folk går ikke så forfærdelig meget op i miljøet når det kommer til stykket hvis ikke det kombineres med prisbillighed og beliggenhed i deres egen gadeBig Smile

Men tak for dine råd generelt

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:30

Tommy:
Display Network respekterer de geografiske afgrænsninger.

Hvis folk dermed kun kan se min annonce indenfor den radius jeg sætter, kan jeg vel for så vidt godt lukke op for den mulighed igen.

Erfaringen var at jeg fik absolut ingen klik på mine søgeord men trods alt et par klik via displaynetværket.

Men hvis displaynetværket umiddelbart respekterer min geografiske afgrænsning hvorfor er det så at man bliver advaret mod at falde i "Google-fælden" hvor man bliver tilmeldt automatisk til displaynetværket?

Om folk trykker på min annonce via displaynetværket eller via et søgeord kan vel være det samme??

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:34

Tommy:
Når valget står mellem at give 1.000 kroner for en avisannonce eller 1.000 kroner for ~500 (lokale) besøgende på hjemmesiden, ville jeg ikke være så bange for at vælge/prøve sidstnævnte.

Ja for hvis jeg bare kan være sikker på at dem der trykker på min annonce via søgeord eller displaynetværket rent faktisk bor lige i nærheden kan det vel være ligeså godt som hvis de ser min annonce i avisen.

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:39

Morten B:
Om folk trykker på min annonce via displaynetværket eller via et søgeord kan vel være det samme??

Det er bestemt ikke det samme.

Et klik via en søgning kommer fra en bruger, der specifikt udtrykker interesse for dit produkt.

Et klik via displaynetværket kommer fra en bruger, der har besøgt en hjemmeside, der har en eller anden perifær tilknytning til dit produkt.

Et klik via en søgning kan sammenlignes med en kunde, der selv kommer ind i din butik. Et klik via displaynetværket kan sammenlignes med en kunde, der kommer forbi på gaden og lige kaster et blik på din facade.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48

Andreas Lolk:

Har du en middelmådig hjemmeside og et for lavt budget til dit marked, så kan selv Google's højeste eksperter få det til at blive profitabelt. 

Mvh. Andreas. 

Mangler der ikke et "ikke" i den sidste sætning? Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:57

Jakob Jensen:

Morten B:

Det er bestemt ikke det samme.

Et klik via en søgning kommer fra en bruger, der specifikt udtrykker interesse for dit produkt.

Et klik via displaynetværket kommer fra en bruger, der har besøgt en hjemmeside, der har en eller anden perifær tilknytning til dit produkt.

Et klik via en søgning kan sammenlignes med en kunde, der selv kommer ind i din butik. Et klik via displaynetværket kan sammenlignes med en kunde, der kommer forbi på gaden og lige kaster et blik på din facade.

Så selvom et klik til 2 kr,- pr. styk godt kunne betale sig via et søgeord er et klik via displaynetværket ikke nødvendigvis mange ører værd. Men kan dette reguleres via google eller er en klikpris altid det samme ligemeget hvordan folk klikker?

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:18

Morten B:
Så selvom et klik til 2 kr,- pr. styk godt kunne betale sig via et søgeord er et klik via displaynetværket ikke nødvendigvis mange ører værd.

Korrekt. Ofte er display-klik meget mindre værd end klik efter søgninger.

Morten B:
Men kan dette reguleres via google eller er en klikpris altid det samme ligemeget hvordan folk klikker?

De reguleres særskilt under hhv. Standard maks. CPC og Maks. Display-CPC.

En god tommelfingerregel for begyndere er at vente med at bruge displaynetværket, til søgekampagnen er profitabel.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 16:43

Morten B:
Men det har vist sig at de annoncer jeg har kørt i hele københavn alligevel kun tiltrækker folk der bor indenfor maks en kilometer fra butikken.

Ikke underligt med de P-skatter, som Københavns Kommune opkræver :) Er det 29 kroner i timen?

Jeg er glad for, at jeg ikke har fysisk butik i KBH city og skal forsøge at tiltrække kunder, der foretrækker transport i egen bil.

Mvh Troels.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)