Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vitaminer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er detoxer, og kun pga. det havde jeg tænkt på at begynde at importerer vitaminer. Ikke fordi det er en guldgruppe at sælge, men fordi der er vigtigt for míg og andre detoxerer.

Som detoxer spiser jeg mange vitaminer, aminosyre mm. og i danmark er der kun ét sted på nettet hvor man kan lovligt købe det som vi detoxere har brug for.

og ellers skal man købe det i et andet EU land, ellers er det ikke lovligt at få ind i danmark og det kan blive taget i tolden.

Men jeg ved at man kan ved hjælp af en addresse evt. i Sverige importere eks. vitaminer fra USA.For da de ikke bliver sendt direkte til Danmark så er det ikke ulovligt længere..

Nå men mit spørgesmål går på om der er nogle der har erfaringer med at bruge en addresse som mellemstation, for at salget bliver lovligt...?

Og om der er nogle der ved steder hvor man kan købe vitaminer i højkvalitet og til rimelige priser...?

Tak for hjælpen...

Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:30
Dato: 27-03-2007 14:54:17 Forfatter:Nadja

Jeg er detoxer, og kun pga. det havde jeg tænkt på at begynde at importerer vitaminer. Ikke fordi det er en guldgruppe at sælge, men fordi der er vigtigt for míg og andre detoxerer.

Som detoxer spiser jeg mange vitaminer, aminosyre mm. og i danmark er der kun ét sted på nettet hvor man kan lovligt købe det som vi detoxere har brug for.

og ellers skal man købe det i et andet EU land, ellers er det ikke lovligt at få ind i danmark og det kan blive taget i tolden.

Men jeg ved at man kan ved hjælp af en addresse evt. i Sverige importere eks. vitaminer fra USA.For da de ikke bliver sendt direkte til Danmark så er det ikke ulovligt længere..

Nå men mit spørgesmål går på om der er nogle der har erfaringer med at bruge en addresse som mellemstation, for at salget bliver lovligt...?

Og om der er nogle der ved steder hvor man kan købe vitaminer i højkvalitet og til rimelige priser...?

Tak for hjælpen...

Hvordan kan et præperat være ulovligt at importere, men alligevel lovligt at sælge?

Det kan godt være det er mig der ikke lige er så oplyst, men det lyder da som noget nonsens?
Desuden er aminosyrer og vitaminer da ikke ulovlige? Begge ting findes da i almindelige fødevarer.

Blog om markedsføring, uddannelse og diverse..

http://nhviid.blogspot.com/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Hvordan kan et præperat være ulovligt at importere, men alligevel lovligt at sælge?

Det kan godt være det er mig der ikke lige er så oplyst, men det lyder da som noget nonsens?
Desuden er aminosyrer og vitaminer da ikke ulovlige? Begge ting findes da i almindelige fødevarer.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

præperaterne er ikke ulovlige at importere fra et andet EU end danmark, og derfor heller ikk ulovlige at sende fra et andet EU land end Danmark. eks Sverige. men derfor kan man jo godt ha kontor i Danmark.

Aminosyre og vitaminer findes i alm. fødevare, men det er ikke alle der er lovlige at sælge som tabeletter herhjemme da der ryge ind under medicinal industien bedømt af vores lægemiddel styrelse.

og jo det er lidt skørt 

Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:19
Dato: 27-03-2007 22:30:23 Forfatter: Nadja

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

præperaterne er ikke ulovlige at importere fra et andet EU end danmark, og derfor heller ikk ulovlige at sende fra et andet EU land end Danmark. eks Sverige. men derfor kan man jo godt ha kontor i Danmark.

Aminosyre og vitaminer findes i alm. fødevare, men det er ikke alle der er lovlige at sælge som tabeletter herhjemme da der ryge ind under medicinal industien bedømt af vores lægemiddel styrelse.

og jo det er lidt skørt

Okay.. er der nogen der kan forklare mig logikken bag det nærmere? Ikke for at lave OT på tråden, håber det er okay jeg lige spørger (:

Blog om markedsføring, uddannelse og diverse..

http://nhviid.blogspot.com/

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:57
Nu aner jeg ikke hvad "detoxer" helt specifikt dækker over... men det således at du som detoxer har brug for vitaminer og aminosyrer i større udstrækning end os andre (eller?).

Istedet for at tænke i egen-import og spekulationer udi hvad man må - og ikke må i den sammenhæng - hvorfor så ikke tage kontakt til de selskaber her i Danmark der i forvejen har vitaminer og aminosyrer holdige produkter i deres sortiment og som samtidig giver dig mulighed for at sælge deres produkter; ovenikøbet skabe en solid forretning.

Et par forslag kunne være Mannatech (kan sætte dig i forbindelse med en af selskabets repræsentanter) - eller selskaber som Nu-Skin og Herbalife har jo også vitaminer i deres sortiment - husker ikke præcis udbuddet hos Forever Living - men de har eks. fiskeolie tabletter i sortiment, så mon ikke også de har vitaminprodukter.

Alle selskaber giver dig mulighed for at købe til indkøbspris og sælge til udsalgspris: - eller endnu mere væsentligt for dig, kvalitetsprodukter til eget forbrug til fornuftige penge.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
 Hej Igen,

Jeg er super glad for alle de gode idéer både her og på mails, men jeg er ikke interesseret i MLM (multi-level marketing).

Men hvis der ellers er andre bud på hvordan man gør det med at sælge vitaminer herhjemme på lovligvis så vil jeg gerne høre mere...

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:12
Hej Nadja

Der gælder nogle regler ved handel med stærke vitaminer og kosttilskud.

Du kan også kontakte fødevarestyrelsen, som forvalter dette område. Du skal nok regne med at du skal igennem nogle formaliteter før du får tilladelse til at handle med disse ting. Der er også noget lovgivning omkring mærkning af dine varer hvis de er importerede. Du skal også sørge for at dine lagerfaciliteter kan godkendes til opbevaring. Fødevarestyrelsen og lægemiddelstyrelsen kan hjælpe dig men de er vist noget strikse, hvilket er forståeligt. Du skal nok væbne dig med lidt tålmodighed før du kan komme igang med at handle. Sørg for at du har styr på alle fakta på dine produkter. Jeg tvivler på at du bare uden videre kan markedsføre dine produkter i Danmark uden tilladelser, men hvis du kender en vej uden om systemet vil jeg gerne høre nærmere.

Held og lykke!

mvh

Heine

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Det er muligt at du vil være istand til at få vitaminerne ind i Danmark til eget brug. Men jeg kan ikke se at du vil blive tilladt at sælge dem hvis de er ulovlige bare fordi de er i landet. Der er en grund til at et land syntes at det er ulovligt.

Hvis man for eksempelt fik fat på en peber sprøjte til selforsvar (hvilket er ulovligt i UK) fra tyskland til england for eget brug betyder det ikke at man får lov til at sælge dem fordi man fandt en måde at få dem ind i landet på.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)