Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

5 ting, du ikke skal gøre, som iværksætter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos :-) 

Jeg møder tit folk, som gerne vil starte virksomhed – de kommer til mig for at få nogle gode råd med på vejen og sparring omkring deres projekt. Desværre sker det tit, at allerede inden de går i gang, er de på gale vej. I følgende indlæg vil jeg skitsere 5 ting, som du IKKE skal gøre som iværksætter. Der er tusindvis af andre ting, du heller ikke skal gøre – og det er her, du kommer på banen, hvis du mener, at der er noget, som er vigtigt at holde sig fra, som iværksætter, så skriv løs :-)

Fraråd 1: Drive virksomhed på en dårlig idé

Stil dig og dem omkring dig det kritiske spørgsmål – er din virksomhedsidé overhovedet god nok til, at den kan bære en hel virksomhed? Alt for ofte møder jeg personer, som går med en lille iværksætter i maven, men hvor deres idé ikke er gennemtænkt eller realistisk at finansiere.

Fraråd 2: Ikke have styr på din økonomi, regnskab, moms og fakturering

Du glemmer at fokusere på de økonomiske nøgletal, får ikke afregnet moms til tiden eller får ikke fulgt op på de kunder, som ikke betaler. Denne faldgrube kan have fatale konsekvenser – har du endnu ikke et regnskabsprogram til din virksomhed, så skal du tage et kig på Billy's Billing.dk

Fraråd 3: Afskære dig fra omverdenen, kritik, skepsis og networking

Du afskærer dig fra omverdenen og lytter ikke på såvel kunder som dem omkring dig. Udnyt dit netværk til at få inputs og kritik. De vil gavne dig uanset hvor god du er!

Fraråd 4: Arbejde dig ihjel og glemme du har et liv

Du arbejder så meget, at du mister modet eller bliver stresset og frustreret. Sørg for at holde fri en gang imellem og lade være med at presse dig selv så meget, at din energi til sidste løber op.

Fraråd 5: At starte virksomhed for “at tjene kassen”

Når jeg støder på iværksættere, som siger ”jeg har startet virksomhed for at tjene kassen”, blinker der røde alarmklokker. Start ikke virksomhed, fordi du vil blive rig, men fordi du ønsker frihed og at være din egen chef – at man sideløbende kan tjene godt er selvfølgelig en gulerod.

Jeg håber, at du kan bruge mine ”fraråd” og blive en bedre og smartere iværksætter.

God danske ”sommer” :-)

Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 15:33

Det passer meget godt ;)

Dog i 5'eren er jeg lidt uenig, for hvis vi nu skal være realistiske bliver bliver 99,9 % af alle iværksættere for at opbygge økonomisk frihed på længere sigt.

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er enig i dine punkter - og især i punkt nummer 5.

Dem som jeg oplever starte virksomhed primært med det formål at score kassen, det er også dem som er mindst succesfulde. De har også en tendens til hurtigt at gå kolde i projekterne, fordi de simpelthen er for utålmodige og udelukkende fokuserer på at få nogle penge i kassen hurtigst muligt.

De iværksættere som jeg kender (inklusiv mig selv), som derimod er det jeg netop vil sige er rigtige iværksættere, der primært er iværksætter for at, ja, være iværksættere med alt hvad det indebærer af oplevelser, forskellige former for friheder og op- og nedturer - Det er også dem som oftest er mest tilfredse og set med mine øjne også har større mulighed for vitterligt at tjene nogle gode penge.

/Jesper

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 16:07

Hej Peter

Tak for dit inputs, og at du også nikker genkendende til de 4 ud af de 5 råd. Jeg holder stadig fast i fraråd nr. 5. Det handler meget om, hvor man er i sin karriere, og hvad man har af planer. Jeg har været iværksætter i 10 år og på intet tidspunkt er det pengene, som har motiveret mig, men den frihed, som følger med. Bemærk her, at jeg ikke taler om den "økonomiske frihed" - så ville jeg have været blevet slemt skuffet de første år :-) Bare det at man kan tage i sommerhus, når man har lyst eller møde på arbejde, når det passer en er en kæmpe frihed for mig. En værdsat en af slagsen.

Jeg går på arbejde, for at tage kampen op og løse udfordringerne. Ikke for at blive rig.

Når det er sagt, så er det klart, at er man økonomisk rig, så tænker man måske ikke om hvilken bil man skal have, men hvor mange man skal have :-) Det er klart, at det er rart ikke at vende hver en krone, men jeg tror stadig på, at det er noget sekundært.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)