Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man hvis man har kunder som ikke betaler.........??? Få hjælp !!

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm nu er jeg altså ny i denne her børnehave, så jeg ved ikke helt hvad der er god tone og hvad der ikke er.  Men umiddelbart forekommer det mig lidt mærkeligt at oprette en "debat" tråd der udelukkende er en reklame for sit eget firma.

Men gennerelt er min erfaring at "Gratis gode råd er det værd man betaler for dem"

I den del af min virksomhed der beskæftiger sig med inkasso www.inkassoenheden.dk ville jeg ikke normalt tage sager gratis ind, men omvendt bliver der også lagt et stort personligt engagement i hver enkel sag.

Til Daniel.. Regnestykket ser ikke helt sådan ud, hvis du læser på deres hjemmeside så er det kun "gratis" indtil sagen skal i fogedretten, så umiddelbart går jeg ud fra de opkræver de 700 kr. til retsafgift ved klienten i første omgang.. (om de også opkræver et mødesalær i fogedretten ved jeg ikke).       Så er skyldner insolevent er det altså klienten der kommer til at betale retsafgift og mødesalær..  Det vil sige at det `HornskovVindberg´ laver "gratis" for klienten er en eller to påkravsskrivelser.

Hvis skylner betaler bliver omkostninger og retsafgift selvfølgelig pålagt skyldner.. hvordan regnestykket ser ud i sidste ende afhænger af gældens størrelse idet inkassosalæret størrelse afhænger af dette.  Hvad rykkergebyrene angår så er det jo normalt klienten der selv har rykket skyldner og rykkergebyrene er derfor klientens. 

Daniel Prip Pedersen:
Et spørgsmål: hvordan ser regnestykket for jeres "pris" ud? jeg er ikke klog på inkasso reglerne etc., men I kan pålægge skyldner kr. 1.200 i inkasso og kr. 300 i rykkergebyr (i alt kr. 1.500) efterfølgende skal i så betale kr. 400 + kr. 300 i grundafgift og tillægsafgift. (700). således bliver der kr. 800 til jer i fortjeneste, er det korrekt forstået?

CoolConfusedStick out tongueBeer (jeg elsker smileyer)

Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 14:05

Mikkel Mikjær Christensen:
Hvis du åbner øjnene og slår hjernen

Er det muligt at slå hjernen fra?

vil du se at jeg ikke forsøger at bestemme noget

"Selvfølgelig er det OK at han kommer med sit indspark"

Det gør du.

Følg søgemaskineoptimering fra denne gut

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:47

HornskovVindberg Inkasso:
Der er ikke noget sagligt grundlag for at opkræve penge fra sin egen klient i en inkassosag, og det har flere gange været oppe og vende hvor vidt det egentlig var i strid med god inkassoskik, idet man derved gik imod loven. (Det siger jeg ikke at det er, men jeg mener alligevel det er principielt forkert).

Jeg har ikke den store erfaring med inkasso, men jeg formoder dog at der vil være tilfælde hvor det ikke er muligt at få penge ud af skyldneren. Dermed har inkassoadvokaten reelt arbejdet gratis, hvilket der selvfølgelig ikke kan være ret meget forretning i.

Så er jeg klar over at man kan sige, at hvis han/hun ikke har fået inddrevet penge, bør det ikke koste noget. Og det kan der selvfølgelig også være noget om :o)

Men nu har vi selv afprøvet et "no cure no pay" inkasso bureau, og det var bestemt ikke nogen succes. Godt nok kostede det os ikke noget, at de ikke var i stand til at inddrive pengene, men det betød også at der gik flere måneder ekstra, før vi kunne tage "bedre fat" i skyldneren.

Efterfølgende har vi brugt nogle andre hvor der betales et salær, og hvis de ikke er i stand til at få pengene fra skyldner, er det os der skal betale. De har vist sig at være langt mere effektive end "gratis udgaven", så for fremtiden kunne vi ikke drømme om at bruge nogen der arbejder gratis.

Det er selvfølgelig op til hver enkelt hvad man har det bedst med. Vi har det bedst med at vi ved at vores samarbejdspartnere får penge, for så har vi også en forventning om at de vil gøre en ekstra indsats. Og det har vi trods alt haft ret i indtil videre :o)

Og så er det selvfølgelig ikke ensbetydende med god kvalitet, bare fordi man betaler for det. Men sådan er det jo med alt her i livet :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 14:50

Hejsa...

Kunne jeg få din mail adresse - på forhånd mange tak,

Mange hilsner

Per

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Per Mathiesen:

Hejsa...

Kunne jeg få din mail adresse - på forhånd mange tak,

Mange hilsner

Per

Hvis du på baggrund af ovenstående kommentar får udleveret hans email adresse og efterfølgende prøver at sælge noget til ham via email vil det være et brug på markedsføringsloven ... bare til din orientering :-)
Fra Fredericia
Tilmeldt 16. May 11
Skrevet kl. 10:06

Hej Mikkel.

Min mail adresse er: m@mfinans.dk

Håber du får en dejlig søndag - og ser frem til at høre fra dig.

MvH

Per Mathiesen

M Finansinvest ApS

mobil 20 89 99 25

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

vil det være et brug på markedsføringsloven ... bare til din orientering :-)

Der skulle selvfølgelig stå : _brud_!

Per: Jeg har ingen ide om hvad du har gang i eller hvad du har misforstået, men jeg har bestemt ingen intentioner om at skrive til dig ... hvis du tror det efter denne debat så skal du måske overveje et realitetscheck?

Fra Fredericia
Tilmeldt 16. May 11
Skrevet kl. 14:46

Hejsa.

Vil du sende mig din mail adresse - på forhånd mange tak !.

MvH

Per Mathiesen

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)