Det var ikke så meget for at overtage som det var at gøre jer alle sammen opmærksom på, at man ikke skal betale penge for en gratis ydelse. Inkassoloven er netop indrettet så inkassator IKKE skal kræve penge fra dem der har pengene til gode. Det er hele ideen bag loven. Der er ikke noget sagligt grundlag for at opkræve penge fra sin egen klient i en inkassosag, og det har flere gange været oppe og vende hvor vidt det egentlig var i strid med god inkassoskik, idet man derved gik imod loven. (Det siger jeg ikke at det er, men jeg mener alligevel det er principielt forkert).
Ja - det er altså ikke OK, at overtage Per's tråd...
Selvfølgelig er det OK at han kommer med sit indspark, han overtager jo ikke tråden han bidrager faktisk med noget relevant. At Per forsøger at tage penge for en service der for de fleste vedkommende er ubrugelig, samt gratis, er da væsentligt vigtigt at få fremhævet, det kunne jo være der var nogen der ikke vidste det.
Dernæst er det da _bestemt_ ikke dit bord at fortælle hvem der har taletid og hvem der ikke har ? Hvem tror du du er siden du mener du har de rettigheder?
Ja - det er altså ikke OK, at overtage Per's tråd...
Selvfølgelig er det OK at han kommer med sit indspark, han overtager jo ikke tråden han bidrager faktisk med noget relevant. At Per forsøger at tage penge for en service der for de fleste vedkommende er ubrugelig, samt gratis, er da væsentligt vigtigt at få fremhævet, det kunne jo være der var nogen der ikke vidste det.
Dernæst er det da _bestemt_ ikke dit bord at fortælle hvem der har taletid og hvem der ikke har ? Hvem tror du du er siden du mener du har de rettigheder?
@HornskovVindberg Super, hvis du havde informeret herom til at starte med, fremfor at sig "JEG ER GRATIS :)" så havde du sluppet for min kommentar. For mig virkede det mere som et salgsfremstød fremfor et informativt indlæg :)...
Et spørgsmål: hvordan ser regnestykket for jeres "pris" ud? jeg er ikke klog på inkasso reglerne etc., men I kan pålægge skyldner kr. 1.200 i inkasso og kr. 300 i rykkergebyr (i alt kr. 1.500) efterfølgende skal i så betale kr. 400 + kr. 300 i grundafgift og tillægsafgift. (700). således bliver der kr. 800 til jer i fortjeneste, er det korrekt forstået?
Synes bestemt ikke jeg skal lege forum-politi, men kunne på ingen måde se at deres indlæg var et "relevant indspark" til tråden med udelukkende et salgsfremstød i Per's salgstråd...
"Hos os koster inkassosagerne jer alle sammen 0 kr.! Det er en virkelig "fast, lav pris!"
Hvis du ser det på en anden måde beklager jeg virkelig hvis jeg har trampet dig over tæerne...
Hvis du åbner øjnene og slår hjernen til vil du se at jeg ikke forsøger at bestemme noget, jeg opponerer blot imod en person som rent faktisk forsøger at bestemme noget, og jeg opponerer for status quo dermed forsøger jeg ikke at "bestemme" andet end at vi skal holde fast i status quo indtil nogen af dem der faktisk bestemmer, har bestemt at noget skal ændres.
Så stik piben ind Krasmus og kom videre, desuden mener jeg det jo ikke så slemt :-D
Tak for orienteringen og det er derfor også slettet, fortsat god Weekend!
Nå? Så må jeg hellere skrive det her igen så mine mindre erfarne kollegaer ikke roder sig ud i vanskeligheder ... det her er trods alt et _debatforum_ og ikke den blå avis.
- Lad være med at betale for simpel inkasso, det kan fås gratis alle steder.
- Inkasso er ikke en løsning på dårligere betalere, el. dårlig likviditet.