Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Større online projekt - Feedback søges!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ohøj kære indbyggere i Amino-land! Smile

Igennem størstedelen af mit liv har jeg haft en enorm interesse for sport og hovedsageligt basketball. Det har resulteret i, at jeg de sidste par år dagligt har set kampe, læst artikler og nørdet statistikker i en sådan grad, at en hjemmeside om netop basketball blev en mere og mere realistisk drøm.

På opfordring af en kammerat, kastede jeg mig for nyligt ud i det, og jeg har henover den sidste uge brugt blod, sved og tåre på at få sat siden op og fyldt den med godt og relevant indhold, og jeg er nu på kanten af at være klar til at lancere den - Jeg har dog lige et par små detaljer, der skal finpudses. Siden har til formål at fungere som et nyheds-site for den amerikanske liga NBA, samt at udbyde informative artikler om historien bag sportsgrenen og ligaen generelt.

Hele moletjavsen er at finde på http://thebasketball.net/, hvor der er rig mulighed for at læse nyheder fra ligaen, der dagligt opdateres, samt detaljerede artikler om historien bag. Hele siden er naturligvis sat op for de engelsksprogede, da det tiltrækker en større mængde, og jeg har aldrig haft intentioner om at køre en dansk side baseret på en amerikansk sport.

Siden kører hovedsageligt på et modificeret premium WordPress-tema, og jeg har brugt en del tid på at finde brugbare plugins til SEO-optimering, linkbuilding mm., hvilket bør betragtes som et tegn på mine intentioner.

Formålet med mit nye projekt er i første omgang at få besøgende, og jeg kommer til at bruge den næste måned udelukkende på linkbuilding og annoncering, for at teste præcist hvor meget siden og jeg er i stand til at opnå. Det er intentionen, at siden senere skal genere indkomst via Google Adsense, men mit primære mål er i første omgang langt fra direkte indtjening

To hurtige spørgsmål herfra:

Når meta descriptions først er tilføjet efter en post blev offentliggjort, da det ønskede plugin ikke var fundet endnu, hvor længe tager det Google at få ændret beskrivelserne i søgeresultaterne? 

Under opsætningen oprettede jeg en serie af testposts, sider og billeder, som jeg fjernede igen samme dag, men de er stadig at finde under søgeresultaterne på Google, på trods af, at de linker til artikler, der ikke længere eksisterer på min side - Hvornår forsvinder de fra oversigten på Google?

Jeg ser frem til at få lidt feedback fra personer, der ikke har særlig involvering i projektet! Smile

På forhånd tak,

Dan.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 15:14

Bumbum.

Jeg kan nu se, som svar på det første af mine egne spørgsmål, at enkelte af mine meta descriptions er ændret for Googles søgeresultater, så det er da altid noget, selvom en del stadig mangler. Smile

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 07:54

Hej Dan.

Først og fremmest tillykke med dit nye site. Din chance for at tjene på sitet senere er væsentlig større, hvis din primære drivkraft IKKE er penge :o)

Forvent at der går 7 til 14 dage før dine ændringer slår igennem i Googles søgeresultater. Dit site er nyt og relativt ukendt, derfor lægger Google kun sjældent vejen forbi.

Overvej for øvrigt at bruge 5 minutter på at installere dette plugin - http://wordpress.org/extend/plugins/google-sitemap-generator/.

Det vil gøre det nemmere for Googles søgerobot at finde ud af, hvor den skal starte, når den endelig kigger forbi.

Mvh Troels.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 17:14

Hej Troels,

Du skal først og fremmest ha' mange tak for svaret! :-)

Jeg har brugt lidt tid på at læse mere om det plugin, du nævner i dit indlæg, og jeg valgte at installere det i går aftes. Ikke at det nødvendigvis har nogen relation til det konkrete plugin, men mine testsider har de sidste par dage bevæget sig længere og længere tilbage i søgeresultaterne for min side, så det må jo tolkes som et positivt tegn.

Jeg er også pænt på vej mod mine første mål i form af et specifikt antal besøgende allerede, takket være et par dage med effektiv reklame, og jeg forventer, at antallet vokser yderligere de næste par uger :-)

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 17:29

Hej Dan.

Her får du lidt feedback.

1) Jeg synes den øverste del af siden (den blå) er noget stor. Det betyder at jeg skal scrolle ned for at finde ud af hvad siden omhandler?

2) overvej et faveicon

3) husk at bruge anchor-tekst når du linker.
Eksempel:  Basket News - Dette giver bedre SEO-værdi

4) synes der er noget galt med dimensionerne på tekststørrelserne i forhold til hinanden. f.eks. er "Posted by admin in Headlines | 0 Comments" noget større end selve teksten i artiklen.

VH

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:21

Siden ser sådan set okay ud

Arbejde med det interne links struktur kan være en af de afgøre ting for vinde kampen

Hver gang et grund nævnes på siden linker til siden der omhandler dette emme igen

har både h1 med dette og titlen ud til google hårdt at lave masser af interne sider men belønner sig i sidste ende

Giv den vild iværksættere energi vis din passion på siden og arbejde der ud ad

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 01:51

Flot side! 

Har sådan set ikke noget konstruktiv feedback da mit personlige kendskab til google og SEO ikke er stort nok til at komme med ændringsforslag, men vil da lige sige at jeg syntes dit site ser professionelt og flot ud.

De nyeste spil til de bedste priser - CDKeys.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 18:47

@Casper

1) Ja, jeg må også selv tilstå, at den øverste del af siden irriterer mig en anelse pt., og det er derfor også noget, jeg har intentioner om at gøre anderledes rundt om hjørnet.

2) Favicon er på vej - Det stod bare ikke øverst på listen Stick out tongue

I skal alle ha' mange tak for den positive feedback! Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)