Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er jobbet som canvas telefonsælger?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet tilbudt et job som canvas telefonsælger for små/mellemstore virksomheder. Firmaet sælger telefonabonnementer. Men jeg kunne godt tænke mig fra nogle som har arbejdet for noget lign. hvad i synes om sådan et job?

Jeg har også set at der er flere job herinde som freelance sælger. Er der nogen der har erfaringer med sådanne job? Og hvordan er de i forhold til overstående job?

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 13:56

Jeg har ikke direkte solgt telefonabonnementer - men jobbet som canavs sælger er hårdt. Du skal kunne tåle afvisninger gang på gang og samtidig bliver du performance målt konstant. Når det er sagt - er det super fede fornemmelser du kan få når det rent faktisk lykkedes :)

Tilmeldt 29. Jun 11
Skrevet kl. 14:07

Så man kan godt starte fra ingen erfaring som canvas sælger?

Hvordan er indtjeningsmulighederne? (ved godt det kommer an på held og hvor god man er, men sådan generelt).

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 14:12

Jeg har solgt annonceplads på en del store sites i landet, og man kunne snildt tjene op mod de 100.000 kr./md. flere måneder i træk, hvis man gjorde det godt. Det var lige inden finanskrisen, så det var blot at ringe op så var der salg :-)

Desværre er telefonabonnementer begrænset idet markedet er skamreddet og dit typiske salg er på under 500 kr./kunde.

Jeg ville nok tage jobbet så du får erfarring til senere brug hvis du er helt grøn, men forvent en hverdag hvor du bliver udstillet og målt konstant. 

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 29. Jun 11
Skrevet kl. 14:17

Ved du hvor meget man tjener på sit salg i %?

Jobbet er på ca. 8 timer om ugen, så det er kun et fritidsjob. Er det realistisk at tjene noget særligt på den tid, eller vil det være spild af tid, også når man tænker på markedet for telefonabonnementer?

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 15:03

8 timer er langt fra nok til at kunne leve af det... forget about it! 

Du skal regne med en provision på 20%+ alt andet er useriøst. Men igen, 8 timer om ugen, så kan du knapt nå at lave noget spændende. 

Tilmeldt 29. Jun 11
Skrevet kl. 15:09

Alternativt, så kan jeg prøve at finde et freelance sælgerjob fra ens eget hjem. Har du nogen erfaring med det? Som freelance kan jeg arbejde mange flere timer.

Evt. tjener man lige så meget som freelance end som fastansat hvor man arbejder på et call center/kontor?

Jeg betvivler også mulighederne på 8 timer, jeg skal også bruge penge på transport. Men det var mere tiltænkt som et fritidsjob.

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 15:26

Som freelance står du dårligere ved sygdom/andet fravær, plus du ikke får feriepenge somregel. 

Der er mange ulemper, men også den fordel at du slipper for en chef.

Hvad skal du bruge jobbet til? Jeg har mit primært for ikke at trække penge ud af virksomheden, og så udvikler det også min person.

Gør op med dig selv hvad det skal gøre for dig :-) penge/udvikling?

Tilmeldt 29. Jun 11
Skrevet kl. 17:05

Mest af alt til at kunne spare lidt penge op mens jeg studere færdig. Men også til at få flere kompetencer inden for salgsfaget. Men pt. er det for at tjene penge.

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 17:06

Okay, du skal nok se det som en investering i dit CV istedet, for lige pt. er der stort set ingen salgsjobs hvor man reelt kan tjene penge udover den helt horrible grundløn.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)