Jeg er blevet tilbudt et job som canvas telefonsælger for små/mellemstore virksomheder. Firmaet sælger telefonabonnementer. Men jeg kunne godt tænke mig fra nogle som har arbejdet for noget lign. hvad i synes om sådan et job?
Jeg har også set at der er flere job herinde som freelance sælger. Er der nogen der har erfaringer med sådanne job? Og hvordan er de i forhold til overstående job?
Jeg har ikke direkte solgt telefonabonnementer - men jobbet som canavs sælger er hårdt. Du skal kunne tåle afvisninger gang på gang og samtidig bliver du performance målt konstant. Når det er sagt - er det super fede fornemmelser du kan få når det rent faktisk lykkedes :)
Jeg har solgt annonceplads på en del store sites i landet, og man kunne snildt tjene op mod de 100.000 kr./md. flere måneder i træk, hvis man gjorde det godt. Det var lige inden finanskrisen, så det var blot at ringe op så var der salg :-)
Desværre er telefonabonnementer begrænset idet markedet er skamreddet og dit typiske salg er på under 500 kr./kunde.
Jeg ville nok tage jobbet så du får erfarring til senere brug hvis du er helt grøn, men forvent en hverdag hvor du bliver udstillet og målt konstant.
Jobbet er på ca. 8 timer om ugen, så det er kun et fritidsjob. Er det realistisk at tjene noget særligt på den tid, eller vil det være spild af tid, også når man tænker på markedet for telefonabonnementer?
Alternativt, så kan jeg prøve at finde et freelance sælgerjob fra ens eget hjem. Har du nogen erfaring med det? Som freelance kan jeg arbejde mange flere timer.
Evt. tjener man lige så meget som freelance end som fastansat hvor man arbejder på et call center/kontor?
Jeg betvivler også mulighederne på 8 timer, jeg skal også bruge penge på transport. Men det var mere tiltænkt som et fritidsjob.
Mest af alt til at kunne spare lidt penge op mens jeg studere færdig. Men også til at få flere kompetencer inden for salgsfaget. Men pt. er det for at tjene penge.
Okay, du skal nok se det som en investering i dit CV istedet, for lige pt. er der stort set ingen salgsjobs hvor man reelt kan tjene penge udover den helt horrible grundløn.