Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er disse besøgstal flotte for en 10 mdr. gammel webshop?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

For knap 10 måneder siden skød jeg mit projekt i luften og har siden da, fået solgt en masse varer :) Og det er jeg glad for.

Mit spørgsmål lyder .. Mine besøgstal er de gode? Eller burde de være bedre efter 10 måneder? Jeg har fornuftige placeringer på google på relevante søgeord og min trafik kommer mest derfra. Udover det, så kører jeg lidt adwords.. Og har min Facebook gruppe, som også skaffer noget trafik. Er dog også tilmeldt Partner Ads, men det er ikke noget der skaffer det helt vilde endnu.

Udfra billedet, er det så godt eller skidt? Jeg ved godt at jo flere besøgende jo bedre..

Fra Analystic ( pr. måned )

Har nogen en ide om det?

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 13:24

Super du får solgt noget!

Det jeg kan udlede er nogle OK tal, hvis du trækker så mange om måneden er det jo ganske fint... jeg havde budt på det var for hele perioden på de 10 mdr., eftersom du med disse tal trækker knapt 100 unikke besøg om dagen, det virker lidt i overkanten for en 10 mdr. gammel shop når det ikke virker som om du har synderligt meget forstand på trafik :-) (Ikke ondt ment!). 

Men jeg kunne godt tænke mig at se hele historikken for shoppen, dvs. alle 10 mdr., det fortæller om du er på rette kurs, bla. afvisningsprocenten, tidsforbrug, nye besøg osv osv. 

Har du overblik over konveteringsprocenten? Dvs. hvor mange klik = køb?

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31
Uden at kende nærmere til din markedsføring samt dit marked, ser det OK ud, dog synes jeg, at afvisningsprocenten er forholdsvis høj, når man kigger på gns.tid, så tænk på hvad gns.tid er på dem, der ikke er en del af afvisningsprocenten.
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:31

Hvis det var for alle 10 mdr. så havde jeg nok ikke solgt for snart 100.000 kr .. Ellers har det da været nogle effektive ordre de har generet mig de besøgende ..

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:35

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:38

Magnus A. Schifter-Holm:
Uden at kende nærmere til din markedsføring samt dit marked, ser det OK ud, dog synes jeg, at afvisningsprocenten er forholdsvis høj, når man kigger på gns.tid, så tænk på hvad gns.tid er på dem, der ikke er en del af afvisningsprocenten.

Ja jeg synes også den virker lidt høj, men udfra hvad jeg har læst mig til og andre har vist mig, så ligger deres afvisningsprocent også høj .. Der er jo mange der bare surfer rundt og rundt uden at blive på en side, så tror det er helt normalt den ligger så højt, på de fleste sites.. Men ved ikke?

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:41

MOAA:

Har du overblik over konveteringsprocenten? Dvs. hvor mange klik = køb?

Det har jeg desværre ikke en oversigt over .. Der ligger min viden desværre ikke .. :( men kunne være meget sjovt at se ..

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 14:02

Fantastisk, din afvisningsprocent er nogenlunde, man stiler efter 20-30%. 

Jeg bider mærke i du har haft 26.272 besøg i perioden og haft salg på100.000 kr. (Jeg runder lige op), derved kan du konkludere at et besøg har en værdi på 3,80 kr., hvor stort DB har du på dine varer? Du skal regne denne værdi ud for at se om den trafik du modtager er pengene værd. Dvs. lav den formel der hedder Overskud / Antal besøg i perioden = Gennemsnits indtjening per besøg.

Du har 77,53% nye besøg, dvs. ca 25% vender tilbage igen, her skal du huske at blokerer dine egne IP ranges i Analytics så du ikke ødelægger disse vigtige data. Hvilken type varer sælger du iøvrigt?

Jeg ved fra mine egne projekter eks. at 1 besøg har en værdi når alt er betalt på 8,11 kr., så kan man begynde at se hvor man kan "handle" trafik og senere hen analysere denne om den har givet et bedre afkast. Her skal du huske der er forskel på påvirkningsmedier og beslutningsmedier, dvs. en bannerreklame kontra et specifikt søgeord på Google. 

Men du burde have fokus på din konventeringsrate, for 3,80 kr. er meget lavt og det er endda uden din udgift fratrukket.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Valby
Tilmeldt 16. May 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Quubii.com Skrevet kl. 14:07

Hejsa

Lige et par ord med på vejen - for det første er det altid svært med trafik om den er høj ller lav, for det kommer an på hvike produkter du tilbyde og hvilken målgruppe du ramme. Der er fx langt flere til baby tøj end til oliemalerier, det der betyder noget er konverteringsraten altså hvor mange ud af fx 100 køber noget, og så skal man se på hvordan man øge konverteringsraten, det kan fx være ved at ændre farve på kanpper, sætte annoncer op på en anden måde mm.

Kig på hvilke side der besøges på dit websted og hvorlang tid de er på de forskellige sider, og undersøg så hvorfor de evt forlader dit site fra bestemt sider og ændre dem. Der kan være mange muligheder, og der er mange gode råd her på amino omkring emnet.

/Claus

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 14:08

Det er dog langt fra min stærke side, men vil da prøve at skrive det bag ørene ..

Jeg sælger Caps & Huer og inkøbsprisen ganger man ca. med 2.5 så har man salgsprisen ..

Men det må jeg prøve at holde focus på, øvelse gør mester :) Tak

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)