Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er ytringsfriheden blevet af ????

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Nu tænkte jeg jo det ku være interessant at høre hvad I havde at sige til dette..

Det slog mig lige i aften, efter at have set en masse indlæg og været aktivAmino længe, hvor jeg har lagt mærke til der bl.a. står: "Undskyld min ærlighed", "Jeg vil ikke være grov" etc... Er det bare mig, eller er ytringsfriheden ikke tilstede herinde pga. regler ?

Jeg mener at selvom det er et forum, kan man jo godt være ærlig og "fornuftig", uden at man skal være grov i mæglet!? - Eller er det bare min holdning ?
- I forhold til at vi lever i et frit land, med ytringsfrihed, synes jeg bestemt der bliver nødt til at blive gjort noget ved det. 

Håber I alle må få en fortsat god, regnvåds-sommer... Nu vil vi have noget sol! 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Nils,

Ytringsfrihed betyder vel ikke at man skal være grov? Og hvad gavner det i øvrigt kommunikationen. Hop en tur over EBs nationen og se hvor trættende den konfronterende tone er.

Det hele må handle om at modtager forstår afsenders budskaber. Vend den om: Hvordan vil du helst have feedback?

Jeg synes faktisk at Amino er et godt sted at være på grund af den venige tone. Jeg oplever at feedback herinde er både ærig og konstruktiv - det kunne mange fora lære noget af.
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Der er ikke ytringsfrihed i DK. Der er begrænset ytringsfrihed. Du må kun ytre din mening hvis politikerne mener, at dine meninger er okay.

Der er også mange der fejlagtigt mener at DK er et demokratisk land.

xxx

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:56

PJEDSTED:

Der er ikke ytringsfrihed i DK. Der er begrænset ytringsfrihed. Du må kun ytre din mening hvis politikerne mener, at dine meninger er okay.

Har du nogen konkrete eksempler på ting du mener du ikke må sige. Personligt er jeg ikke selv enig med den siddende regering men jeg føler på ingen måde at de har prøvet at begrænse hvad jeg udtaler mig om og hvad jeg mener!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01

Søren Sjøgren:
Hej Nils,

Ytringsfrihed betyder vel ikke at man skal være grov? Og hvad gavner det i øvrigt kommunikationen. Hop en tur over EBs nationen og se hvor trættende den konfronterende tone er....

Hej Søren,

Jeg er tildels enig.. Synes også selv der er konstruktiv kritik herinde, og har lært en del siden jeg startede her.. Men synes samtidig at tonen er for "sukkersød"... Det er som om at folk egentlig ikke får sagt deres fulde sætning, fordi de enten skal sige "undskyld", "jeg vil ikke være grov" etc.

Jeg har ingen idé om hvordan folk teer sig inde på EB, og synes måske også det er en lidt forkert sammenligning iht. målgruppen.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 22:12
Nils Pedersen:
Jeg har ingen idé om hvordan folk teer sig inde på EB, og synes måske også det er en lidt forkert sammenligning iht. målgruppen.

Du efterlyser en anden tone i debatten. EB er et eksempel på en anden tone.
Jeg har svært forstå hvad du vil hen til. Min pointe er at den venskabelige tone på Amino tiltaler flere end den frastøder. Jeg er glad for den måde vi taler sammen.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

Der jeg vil hen er, at folk "pakker det for fint ind"... Folk tør efterhånden ikke at sige sin mening.. Og jeg ved ikke fordi det er på internettet, at fok pakker tingene ind, og er bange for at potientielle kunder, kan søge efter ens navn osv.. - Og igen det kommer også helt an på hvordan man kommunikere på nettet..

Og jeg synes det er lidt sjovt, at efterhånden i den tid jeg har været her på Amino, har jeg selv indegnet den samme måde på at pakke tingene ind.. Og det er det jeg - jeg synes er lidt underligt, når jeg modsat synes at man skal sige sin helt ærlige mening og stå ved det man siger..

- Og det er jo bare min mening, men synes at der er flere og flere steder her på amino - og selvfølgelig også andre steder på nettet, at folk ikke tør sige og stå ved sin mening....

- Og her er det bare jeg vil høre jer om i har det på samme måde som mig, eller om det bare er mig ?

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:20

PJEDSTED:

Der er også mange der fejlagtigt mener at DK er et demokratisk land.

Jeg er tæt på at være fuldstændig enig.

Forleden var jeg til en koncert med Roger Waters (Pink Floyd). Rart, at der stadigvæk findes kunstnere, der tør sige deres uforbeholdne mening. Der er ellers ved at være meget langt i mellem dem.

Fred på Jord.

Mvh. John.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:36

Nils Pedersen:
Det slog mig lige i aften, efter at have set en masse indlæg og været aktiv på Amino længe, hvor jeg har lagt mærke til der bl.a. står: "Undskyld min ærlighed", "Jeg vil ikke være grov" etc... Er det bare mig, eller er ytringsfriheden ikke tilstede herinde pga. regler ?

Jeg mener at selvom det er et forum, kan man jo godt være ærlig og "fornuftig", uden at man skal være grov i mæglet!? - Eller er det bare min holdning ?
- I forhold til at vi lever i et frit land, med ytringsfrihed, synes jeg bestemt der bliver nødt til at blive gjort noget ved det. 

Man kan helt sikkert godt være ærlig og fornuftig uden at være grov. Problemet med skriftlig kommunikation er at man ikke har nogen fornemmelse af modpartens kropssprog - og derfor erdet  måske et udtryk for at man vil sikre sig at modparten ikke bliver stødt. Vi har alle forskellige niveauer for hvad vi finder tåleligt, forskellige jargoner afhængigt af hvilket miljø vi befinder os i osv.

Så i bund og grund tror jeg at det mere handler om respekt for modparten end om knægtelse af ytringsfriheden.

Nils Pedersen:
Håber I alle må få en fortsat god, regnvåds-sommer... Nu vil vi have noget sol! 

Jeps - jeg tager ned til 35 grader på Kreta i morgen - ikke så meget for at holde ferie, men mere fordi jeg ser det som en del af mit sociale ansvar at holde gang i den græske økonomi Wink

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:43

Nils Pedersen:
- Og det er jo bare min mening, men synes at der er flere og flere steder her på amino - og selvfølgelig også andre steder på nettet, at folk ikke tør sige og stå ved sin mening....

Her er jeg er ikke enig. Folk siger jo netop deres mening - men giver samtidigt udtryk for at man ikke skal tage det for mere end det er.

mvh

Jan

P.S. Jeg overvejede om jeg skulle starte med et "Undskyld - men jeg er ikke enig" Wink

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)