Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er ytringsfriheden blevet af ????

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nils Pedersen:

Det handler ligeså meget om ytringsfrihed og gensidig respekt synes jeg. Man siger sin konstruktive mening (ytringsfrihed) og giver et konstruktivt svar med gensidig respekt for modtageren... Sådan ser jeg det...

Jamen så lad os straight lægge kortene på bordet!

Du SKAL simpelthen læse op på diffinationen af ordet ytringsfrihed, da du benytter ordet i en totalt forkert sammenhæng ;D

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 01:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Nils!

Jeg har efterhånden været et par år på Amino, og jeg syntes det er meget, meget sjældent at jeg oplever, at folk er direkte grove overfor hinanden.
Jeg er enig i mange, af de andre indlæg i denne tråd, med at jeg syntes at overordnet er tonen på Amino rigtig god.
Alle føler sig velkommen på Amino, og Aminoerne er altid hjælpsomme, det er det der har fået mig til at blive, og jeg tror også, at det er grunden mange andre bliver her.

Fortsat god dag.

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:14

Fashion-Seller:

Du SKAL simpelthen læse diffinationen af ordet ytringsfrihed, da du benytter ordet i en totalt forkert sammenhæng ;D

Det mener jeg ikke jeg gør..

Jeg ved det er to forskellige ting, 
"
Ytringsfrihed er retten til frit at udtrykke sin mening i skrift og tale uden andres forudgående godkendelse, og står dermed i modsætning til censur. Ytringsfriheden har haft afgørende indflydelse på den samfundsudvikling, som har fundet sted i slutningen af 1900-tallet i den vestlige verden. Den opfattes som en af grundpillerne i et velfungerende demokrati, fordi dette bygger på fri meningsudveksling. Desuden giver ytringsfrihed mulighed for at udtrykke afvigende meninger, så risikoen for at disse får et voldeligt udtryk mindskes. 

Det bliver en svær kamp, men jeg mener mit første indlæg, og har forsøgt at holde min mening hele vejen igennem på det overstående der fremhævet med fed.... 

I min første indlæg skrev jeg

Nils Pedersen:

Det slog mig lige i aften, efter at have set en masse indlæg og været aktiv på Amino længe, hvor jeg har lagt mærke til der bl.a. står: "Undskyld min ærlighed", "Jeg vil ikke være grov" etc... Er det bare mig, eller er ytringsfriheden ikke tilstede herinde pga. regler ?

På den måde jeg lagde det ud, var en blanding mellem ytringsfrihed og gensidig respekt...
Hvis man siger sin mening må man sige den med respekt.. Men det jeg mener er jeg synes der er mange der ikke tør sige deres mening lige ud.. Og det undrede mig bare, og så var det jeg tænkte at det kunne være interessant at høre i andre hvad i havde og sige, og hvordan i brugte ytringsfriheden sammen med den gensidige respekt.

.... Neej hvor bliver det nogle kringlede sætninger efterhånden... Beklager hvis jeg nogle gange vrøvler Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:24

Fashion-Seller:

Nils Pedersen:

Men igen jeg ved ikke om det bare er mig der har set, og ser flere og flere indlæg.. Personligt vil jeg da langt hellere have lagt kortene på bordet.. Hvis jeg kommer på en idé, vil jeg da helt klart have klar tale på en ordentlig måde selvfølgelig.. 

- Og det er her jeg synes det er ekstremt svært.. For helt ærligt ville jeg langt hellere have kontant udmelding end at få det pakket ind.. Hvis jeg sad med en idé som var for omfattende, og jeg ikke kunne se det før en anden kom hen og sagde det kontant til mig vil jeg stoppe idé-processen omgående.. Ikke fordi jeg har oplevet noget negativt (muligvis ikke) i samtalen, men på den måde kan jeg tydligere se, om idéen holder i længden eller ej..

Tingene bliver da ik pakket ind, fordi man starter med at skrive "Undskyld min ærlighed", "Jeg vil ikke være grov" osv... Der bliver trådstarter bare gjort opmærksom på, at det efterfølgende er personlige meninger, og at det er ærlige meninger...

Så kommer kortene jo på bordet i resten af indlægget... Jeg kan slet ik kende din beskrivelse af Amino, men det kan da godt være, at jeg har overset de få tråde, hvor din beskrivelse er tilfældet. Men det er på ingen måde et generelt problem...

Jeg er på ingen måde i gang med at gøre det til et problem.. Jeg synes blot det kunne være interessant at høre jeres tolkning af ytringsfrihed og gensidig respekt iht. feedback og generelt at hjælpe andre herinde. Og igen er det måske bare mig der opfatter det at (at pakke tingene ind) på en anden måde!?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:33

Nils Pedersen:

Fashion-Seller:

Du SKAL simpelthen læse diffinationen af ordet ytringsfrihed, da du benytter ordet i en totalt forkert sammenhæng ;D

Det mener jeg ikke jeg gør..

Jeg ved det er to forskellige ting, 
"
Ytringsfrihed er retten til frit at udtrykke sin mening i skrift og tale uden andres forudgående godkendelse, og står dermed i modsætning til censur. Ytringsfriheden har haft afgørende indflydelse på den samfundsudvikling, som har fundet sted i slutningen af 1900-tallet i den vestlige verden. Den opfattes som en af grundpillerne i et velfungerende demokrati, fordi dette bygger på fri meningsudveksling. Desuden giver ytringsfrihed mulighed for at udtrykke afvigende meninger, så risikoen for at disse får et voldeligt udtryk mindskes. 

Det bliver en svær kamp, men jeg mener mit første indlæg, og har forsøgt at holde min mening hele vejen igennem på det overstående der fremhævet med fed.... 

Jamen du skrev dit indlæg, og der var ingen, som skulle gennemlæse det, før det blev lagt online... Ergo er der ytrigsfrihed, så forstår stadigvæk ik, hvorfor du benytter det ord...
At reglerne siger, at der skal holdes en sober tone, det har da NADA med ytringsfrihed at gøre...

Igen jeg mener du mistolker det ord, og benytter det i en sammenhæng, hvor det blot skaber større misforståelser, end det gavner en evt debat...

Just my five cents ;D

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:23

Hej Nils

Som jeg ser det giver det ikke mening at snakke om ytringsfrihed som demokratisk rettighed, i forbindelse med Amino.

Primært fordi at ytringsfriheden, på ingen måde siger at du skal kunne ytre dig frit alle steder. Amino er et privat-ejet forum, og derfor står det sådan set frit for at censurerer alt det de vil uden at det overtræder vores ret til ytringsfrihed. Vi kan jo bare ytre os et andet sted!

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)