Du kan gøre det, hvis du har meget få produkter... Så har du helt ret! Men forestil dig, hvis du har en shop med 3000 produkter, som så burde deles op i 20 sites ala dit forslag. Hver site skal have en indløsningsaftale med PBS, som pt tager 25.000-50.000 kr som garanti for nye oprettelser (har jeg hørt) + et gebyr på 3-5.000 kr for behandling af ansøgningen. Dernæst kommer ulempen, hvis kunderne vil købe varer fra 3 af disse shops. Så skal de betale 3 gange med dertilhørende omkostninger + betale for 3 gange fragt? |
Hvorfor ligner webshops ikke affiliate sider i højere grad?
Hvis du spørg mig kan man ikke sammenlinge de to shopper for den ene har kun en type vare og den anden har mange forskellige typer vare. Men kan godt lige bække typer af sider :) |
Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Der findes faktisk webshops som gør noget lignende, f.eks. min egen.
vh |
Hej Halfdan Det er lidt den bagvendte verden for mig. Jeg ønsker som forbruger, at lære et sted at kende, som løser mit behov indenfor et givet område, så komme tilbage igen. For at drage en analogi til den virkelige verden, så ville det svare til, at du kun sælger en bestemt slags sko. Altså kun det ene mærke og kun denne specifikke model i størrelse 44. Du løser kun et meget meget lille behov hos forbrugeren. Jeg vil foretrække, at flere tør gå den anden vej og opbygge ordenlige virtuelle forretninger og mødesteder, som giver forbrugerne MASSER af informationer og varer. Det er mere komplekts ja, men det er det jeg ønsker som forbruger. Der er for mange små web-sites, som ikke løser mine behov ordenligt, så dit forslag er at gøre tingene værre i min optik. /Thomas |
Stor ros til Casper for at gå anderledes til værks, men jeg tror heller ikke det var muligt med samme fremgangsmåde, hvis han havde mere end 20 produkter(så vidt jeg husker). Her er jo "kun" tale om sokker i ca. 20 forskellige designs. Var der 30 forskellige typer af produkter med hver 40 forskellige designs, tror jeg siden havde set helt anderledes ud. |
Helt enig. Det er ikke muligt at gøre med alt for mange produkter. Men man kunne jo overveje som webshop ejer om den det kunnne betalte sig at lave 4-5 forskellige affiliate lignende sider, istedet for en webshop med 4-5 forskellige kategorier. Men det kræver at produkterne ligger rimelig tæt op af hinanden inden for hver kategori.
|

Hmmm jeg kunne godt bruge mere information om sokkerne. Hvad er de lavet af og hvordan er de at have på? er de stramme eller løse? hvordan er elastikken? For mig er sokker ikke bare sokker, så jeg vil ikke købe på sitet når der ikke er flere oplysninger. vh |
Tak for en del hamrende gode svar på tiltale! Jeg snupper lige et par af dem her: Henrik @ Du har ret i, at dine kategorier faktisk nærmer sig det, jeg snakker om. Det giver en rigtigt let og ubesværet adgang til telefonerne, og det er så absolut også vejen frem. Og der er naturligvis en forskel på produkter - nogle produkter egner sig ikke til affiliate-like sider. En iPod sammenligning passer perfekt, for alle ved hvad iPods er, men det duer naturligvis ikke med en Doro 610 - for hvor mange ved, hvad det er? Thomas Sørensen @ Tak for et interessant indspark! Det havde jeg faktisk ikke overvejet. Vi er meget forskellige på det punkt - Jeg foretrækker en meget clean webshop uden for mange informationer, da jeg er ret punktlig og altid søger information først naturligvis. Men det er godt, at der er et behov for begge typer af webshops. Dem, der sælger alle sko, og dem, der kun sælger sko i str. 46 til mig. Fashion-Seller @ Damn. Der bragte du selvfølgeligt nogle andre perspektiver på banen. Jeg har ikke (endnu) leget med webshops, så jeg ved ikke hvor meget det koster, at starte en op - men tydeligvis en del mere, end jeg troede. Der er naturligvis også den lille clinch med fragten. Gode argumenter, du kommer med her. Godt indspark! Troels Kjems @ Haha, der kan man bare se. Det kunne være sjovt, hvis et krav for fremtidige webdesignere er, at de tidligere har lavet (succesfulde) affiliate-sider. De ved i hvert fald noget om brugervenlighed! Sonny Wolf Jensen @ Godt at høre. Det er faktisk en udemærket pointe, ja. ;-) Billigste webshosting @ Det er jeg sikker på, at du kan finde ud af ved at spørge i en tråd (men mon ikke det er WP Table Reloaded som alle andre?). Kent Medom @ Gode og valide pointer! Især den med genkendelighed havde jeg overhovedet ikke tænkt over, men det er ganske sandt. God pointe! Tak for jeres svar - det har givet mig en del at tænke over! |
Aller først, så er jeg glad for at få fremhævet både en af mine sider, samt min webshop :-). De fleste webshops bygger på standard systemer, som både skal kunne sælge køkkenredskaber og brudekjoler. Jeg tror en del af forklaringen ligger der i. Nu er jeg så heldig, at jeg selv skal kan programmere tingene som jeg vil have det. NyeSokker er programmeret udfra "filosofien at det skal være så simpelt som muligt". Det betyder også at jeg skære ret mange ting fra - dem der vil have dybdegående information om produktsammesætning, varebeskrivelse o.s.v.. Det er desværre ikke muligt at gøre alle tilfredse, og så må man jo vælge :-). Kradsetræer er koblet op noget kode, der automatisk henter data fra siden. Selv opsætningen er den samme som er brugt her. |