Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe bolig til udlejning.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Min mor og jeg overvejer at købe et hus, med det formål at leje det ud. Der er lidt forskellige grunde til at vi vil gøre det, men først og fremmest ser vi nogle gode økonomiske muligheder i det for fremtiden. Vi ejer begge fast ejendom og planen er med det samme at ligge minimum 20 % i udbetaling og så låne de 80 % til en fast rente på 5 % i realkredit.

Huset skal sættes lidt i stand inden det kan lejes ud, men stort set alt kan vi selv lave. 

Nu har jeg lidt spørgsmål.

Huset ligger i storstrøms amt og er ca. 160 kvm stort, hvor meget MÅ man leje det ud for?

Hvad er fordele og ulemper ved at købe det privat, kontra oprette et I/S og købe det igennem det? 

Hvis vi udlejer det for 7.000 kr. om måneden og har udgifter for 5.000 kr., skal man så kun betale skat af de sidste 2.000 kr.

Hvis der er nogen der har erfaring fra dette marked hører jeg meget gerne fra dem.

Mvh

Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag fat i LLO omkring hvad i må tage i husleje. Det kommer meget an på beliggenhed, hvilken stand og faciliteter. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget du må tage for det afhænger af om kommunen er huslejereguleret. Se mere på http://www.llo.dk/ eller du kan google husleje, så kommer der en del hits.

regnskabsmæssigt kan du gøre det på flere måder, som har hver sine fordele, men det skal du nok få en revisor til at forklare.

Ja, du skal betale SKAT af de 2000 kr, men du kan jo trække udgifterne til istandsættelsen fra.

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er nu ikke helt sikker på, at I kan trække udgifterne til istandsættelse fra. I kan trække udgifterne til vedligehold fra, men ikke udgifterne til forbedringer.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Valby
Tilmeldt 16. May 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Quubii.com Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har selv et par huse som udlejes, og jeg vil foreslå at du lige opstille et lille regnestykke, hvor du også indregne vedligholdes til huset, det er nemmelig det som koster når det er lejet ud. Lejer vedligholder ikke noget selv, så jeg tror ikke de 5000,- du regner med som udgift holder, det vil nok nærmere være det dobbelt inkl vedlighold.

Jeg har oprettet min huse i et APS, og har en revisor til at lave regnskab, det fungere rigtig godt, så det kan anbefales.

Mvh
C

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til hvilke udgifter du kan og ikke kan trække fra kan du med fordel bruge et æbletræ til illustration. De udgiver du har til at købe æbletræet, altså dine anskaffelsesomkostninger, er ikke fradragsberettigede. Udgiver du har til at lade træet vokse sig større eller sætte flere æbler er heller ikke fradragsberettigede. Du kan få fradrag for de udgifter du har til at holde træet i live, holdet det sygdomsfrit og til at plukke selve æblerne. Altså det der er en reel udgift. Hvis du lægger penge til at bygge en ny udestue på huset har du jo reelt set ikke brugt pengene. Du har afstået en værdi i form af kroner og modtaget en anden, og antageligvis tilsvarende, værdi i form af en udestue. 

Pointen er, at du lige skal være ekstra obs på hvad du trækker fra - for det er SKAT.

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis køkken eller bad er i så dårlig stand at det ikke længere fungere, er det så vedligeholdelse at skifte det? Vi snakker så dårligt at lågerne hænger og mangler og der er huller i gulvet?

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, der er helt klart tale om forbedringer, som der ikke er fradrag for.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)