Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af scripts online

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil sikre dig den pinger op imod din server kan du jo lave koden sådan at den ikke virker uden en udregning fra jeres server. Lad os nu sige at dit script udregner omregning fra valuta til valuta. Så får den noget input og så beder den jeres server om kursen. Hvis jeres server ikke svarer, kan der ikke regnes videre. På den måde kan du vise hele koden og stadig være i stand til at indkludere jeres server.

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 14:23

Mads Jensen:
Det er også en af grundene til, at man normalt sælger plugins til en fast pris, og tager månedsabonnement for SaaS løsninger, hvor man selv sidder på koden. Man kan selvfølgelig udarbejde kontrakter mv., og mange vil sikker overholde dem.

Ok, jeg tror at vi laver det på en anden måde, dog kan brugeren ikke se kildekoden.

De meste kode kommer til at ligge på vores server, dog kommer der til at ligge en del på brugerens egen server også. Så er der en remote include i PHP, som filerne på brugerens server includer fra vores server. Så virker systemet på deres server, men de skal stadig bruge filerne fra vores server, og dermed kan de ikke stjæle systemet.

Har i noget feedback på det?

Det giver nok ikke så meget mening lige nu, men det kommer det til at gøre senere :-)

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth Hedegaard:
De meste kode kommer til at ligge på vores server, dog kommer der til at ligge en del på brugerens egen server også. Så er der en remote include i PHP, som filerne på brugerens server includer fra vores server. Så virker systemet på deres server, men de skal stadig bruge filerne fra vores server, og dermed kan de ikke stjæle systemet.

Jeres kunder skal bare være sikre på at jeres server kører hele tiden - og der kan en såkaldt oppetidsgaranti på 99.99% ikke bruges til en dyt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 14:48

Jeg er enig med Niels. Det vil ikke være en optimal løsning, da i risikerer at kundens site ikke kan vises. Hvis man skulle gøre sådan noget, kan det evt. løses ved at bygge en skalerbar server arkitektur baseret på cloud computing - e.g. Amazon Web Services - så oppetiden kan 'garanteres', men så begynder det også at komme ud i totalt overkill.

Generelt er det også en dårlig ide at forsøge at lave remote include, det kommer der ikke andet end problemer ud af. Hvis i vil holde noget af det på egen server, bør det være en API, hvor data trækkes fra jeres server til kundens site. Det skal i så fald helst være data til plugin administrationen, så data der vises på selve sitet ligger lokalt hos kunden. Så hvis jeres server går ned, er det plugin administrationen der fejler hos kunder, og ikke hele deres site. Om det kan lade sig gøre, afhænger af hvilken type plugin i laver.

Jeg ville selv være vælge en fast pris løsning, men skulle jeg løse det som i vil, ville jeg lave en simpel løsning der sender en ping f.eks. når man bruger administrationen. Det vil ikke være noget der sikrer mod, at folk bare kan fjerne det og bruge jeres plugin uden at betale. Men man må formode, at det er et fåtal der vil gøre det, og så bare tage det tab (manglende indtægt) der kommer fra de personer.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 19:16

Vaer lige opmaerksom paa at "remote include" af php filer(Hvis du oensker at udfoere koden som php kode paa kundens server) er slaaet fra paa rigtigt mange webhoteller.

I oevrigt er det et enormt sikkerheds problem da det jo giver jer mulighed for at koere vilkaarlig kode paa kundens maskine, og dermed faa adgang til hele deres database login og lignende.

Og jeg kan ikke se hvordan det forhindre folk i at tage jeres kode. De kan jo bare hente filen med wget eller lignende.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)