Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stærkt faldende salg

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at du har over 1500 fans på facebook... Hvad med at få aktiveret dem med nogle gode tilbud, konkurrencer eller hvad du nu kunne finde på?

Det er jo tydeligvis 1500 potentielle kunder, så hvorfor ikke udnytte det?

Mvh Thomas :)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:53

Du skal få styr på Googles indeksering af din webshop. Det skal der simpelthen være bedre styr på! Der er en masse sider som du ikke bør have indeskeret. Under dette punkt kan du også kigge på dine URL'er, som heller ikke optimale - langt fra. En struktur med domæne.dk/kategorinavn/produkt-navn.html vil være fordelagtigt. Jeg plejer at tilknytte et URL felt til hver vare, så jeg kan styre det helt specifikt. 

Du kan passende tilføje et favicon til din side også. Din menu tekst er meget lille. Der er ingen priser på siden med hair extensions. Det er lidt rodet med tekst / produkter. Der er vildt mange elementer. Der er alt for mange ting som leder væk fra et salg.

Generelt så ser det ud til at mangle en helt klar strategi. Prøv at finde et  papir frem og tegn en plan for din webshop, samt de elementer du har. Hvilke side vil du primært optimere i mod?

Held og lykke med det :o)

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 01:40

Hej Mette,

Har kun set på din side i kort tid:

1. Få CSS om i en separat fil og kald den i stedet for at loade den hver gang på alle sider

2. Få mindst en, gerne to, videoguides ud på forsiden i f.eks. højre kolonne.

3. Få lavet alle blogindlæggene på en blog side, og "prime the pump" med indlæg. Men hav kun en blogurl med masser af indlæg om muligt.

4. Få 301'et http://qmode.dk til http://www.qmode.dk

5. Din side har rigtig, rigtig mange undersider. Jeg ville have lavet færre undersider, med mere indhold, der favner bredere.

6. Jeg savner en tydelig "Forside Knap" overalt. På bloggen føler man sig næsten fanget.

7. Teksten kunne godt være større - hvad med Verdana 0.83 em?

Du er oppe mod hård modstand, bd-store.dk virker/er meget velproportioneret.

Har kun lige kikket et par minutter, så dette svar er måske ikke så nuanceret.

Der er nok rigtig mange flere ting der kan gøres.

/ Anders

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 07:43

Hej Mette.

Hvis du er interesseret, så kaster jeg gerne et blik på din AdWords konto.

Helt gratis og forpligtende.

Hvis du har selv har oprettet dine AdWords kampagner og ikke fået dem gennemgået af en AdWords konsulent før, så er jeg 99% sikker på, at der er ting, som nemt kan optimeres.

Du kan evt. tjekke hvilke af disse 7 kostbare AdWords begynderfejl, som du er ramt af.

Gennemsnittet for "gør-det-selv" AdWords konti ligger erfaringsmæssigt på cirka 3,5 fejl ud af 7 :)

Mvh Troels.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:15
Mette Theilgaard:

Repox > Tusinde tak for din rigtigt gode og brugbare tilbagemelding. Faktisk har jeg haft en del problemer med "DC", fordi at jeg fik anbefalet af min webhotel-udbyder, at lave pæne URL'er, men med dén måde han har vist mig, så bliver der henholdvis det pæne link og det sædvanlige ?id=xx?type=xx, og de to links har det naturligvis samme indhold. Jeg har længe kæmpet med at finde en løsning på dette, men uden held.

Jeg vil helt sikkert gå igang med at studere WooRank. Jeg kan se, at den ikke har registreret nogle af mine H1'ere, så det må jeg hellere finde årsagen til. Og så er der en masse alt attributter der mangler. Der er vist rigeligt at gå igang med.

Hej Mette.

Desværre er det sådan med 'SEO-eksperter' at de dom oftest ved mere om at sælge end de gør om SEO.

Det er f.eks. fuldstændigt ligegyldigt hvordan dine URL'er ser ud, selvom de fleste vil påstå det modsatte.
Læs dette blog indlæg fra Googles officielle blog:
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/09/dynamic-urls-vs-static-urls.html

Selvom indlægger er gammelt, er der ikke kommet nye indlæg på det emne.

Derfor vil jeg også hurtigt pege på DC som synderen i din SEO; men jeg er ikke nogen ekspert - jeg forholder mig til det Google kan fortælle mig sammen med nogle online værktøjer hvor jeg filtrerer det jeg ikke kan bruge fra.

Du skulle, efter min ydmyge mening, kunne få lidt ud af at hyre en udvikler til at sikre sig at dit DC bliver elimineret for at forbedre dine søgeresultater.

AdWords er heller ikke nogen dårlig idé at vedholde, så længe du kan finde en fornuftig balance mellem dit forbrug på reklamerne i forhold til dine indtægter.
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:17

Repox:
Mette Theilgaard:

Repox > Tusinde tak for din rigtigt gode og brugbare tilbagemelding. Faktisk har jeg haft en del problemer med "DC", fordi at jeg fik anbefalet af min webhotel-udbyder, at lave pæne URL'er, men med dén måde han har vist mig, så bliver der henholdvis det pæne link og det sædvanlige ?id=xx?type=xx, og de to links har det naturligvis samme indhold. Jeg har længe kæmpet med at finde en løsning på dette, men uden held.

Jeg vil helt sikkert gå igang med at studere WooRank. Jeg kan se, at den ikke har registreret nogle af mine H1'ere, så det må jeg hellere finde årsagen til. Og så er der en masse alt attributter der mangler. Der er vist rigeligt at gå igang med.

Hej Mette.

Desværre er det sådan med 'SEO-eksperter' at de dom oftest ved mere om at sælge end de gør om SEO.

Det er f.eks. fuldstændigt ligegyldigt hvordan dine URL'er ser ud, selvom de fleste vil påstå det modsatte.
Læs dette blog indlæg fra Googles officielle blog:
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/09/dynamic-urls-vs-static-urls.html

Selvom indlægger er gammelt, er der ikke kommet nye indlæg på det emne.

Derfor vil jeg også hurtigt pege på DC som synderen i din SEO; men jeg er ikke nogen ekspert - jeg forholder mig til det Google kan fortælle mig sammen med nogle online værktøjer hvor jeg filtrerer det jeg ikke kan bruge fra.

Du skulle, efter min ydmyge mening, kunne få lidt ud af at hyre en udvikler til at sikre sig at dit DC bliver elimineret for at forbedre dine søgeresultater.

AdWords er heller ikke nogen dårlig idé at vedholde, så længe du kan finde en fornuftig balance mellem dit forbrug på reklamerne i forhold til dine indtægter.

Jeg håber ikke for dine kunder at du fortæller at SEO-eksperterne ikke har ret når de taler om søgemaskinevenlige URL´er Smile

Det blogindlæg du linker til er en forklaring omkring statiske URL´er vs Dynamiske.

Det er ikke en forklaring om hvorvidt domaene.dk/5454_4_df-we er lige så god SEO-mæssigt som domaene.dk/soegevenlige-urls

Tjek denne video med Matt Cutts

her kommer han ind på emnet i forbindelse med et spørgsmål omkring keywords i URL´er.

Du kan også tjekke denne &feature=relmfu">

&feature=relmfu hvor han taler om forskellen på at bruge bindestreger i forhold til underscore i URL´er.

Det er ikke nye videoer jeg linker til men de er nyere en det blogindlæg hvor du opfatter at det er ligegyldigt hvordan URL´er sammensat.

Jeg er bestemt enig med dig i at DC content på den pågældende side bør ordnes men din opfattelse af URL´er i forhold til SEO har intet med virkeligheden at gøre.

Du skulle tage at læse dette fra Seomoz http://www.seomoz.org/blog/11-best-practices-for-urls med mindre du mener Rand Fishkin er en af de SEO "eksperter" der ikke ved noget om det han taler omBig Smile

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:34
Hej Thomas,

Jeg formulerer mig også dårligt - det er naturligvis ikke fuldstændig ligegyldigt, men jeg mener at der er vigtigere ting at fokusere på i den pågældende situation.

Mine egne kunder får naturligvis løsninger med pæne URL'er da jeg mener at det må være en selvfølge for en tidssvarende løsning - men mit primære fokus ligger på at minimere DC da jeg er af den overbevisning at for få udviklere/konsulenter ikke er opmærksom nok på en problematik som vejer så tungt.

Min henvisning til Google indlægget skal også læses i en kontrast til problematikken med pæne URL'er holdt op mod DC.

Konklusionen for mig er altså at pæne URL'er prioriteres sidst - for mit vedkommende - for der er mange andre ting der trækker væsentligt mere ned end netop det. Og i Mettes tilfælde har indførslen af de pæne URL'er altså medført et DC problem i en målestok der er ganget op til 4.

Udover hendes egen forklaring på implementeringen af de pæne URL'er og opretholdelsen af den vanlige sti, så har hun også det samme indhold på både med og uden www. hvilket tilsammen giver fire ens sider.

Tak for links i øvrigt - noget var mere lærerigt end andet :-)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 22:04

Stærkt faldende salgs kan jo skyldes flere ting, men hvis kigger i din Google Analytics kan du sikkert få et fingerpeg i retning af, hvad der er galt. Er dine besøgstal også faldet tilsvarende? For så vil det jo nok være en idé at få sat skub i enten AdWords eller noget SEO.

Men jeg vil sige, du kan gøre rigtigt meget på siden. Prøv at lave nogle tænke højt-tests og så vil du få et fingerpeg i retning af, hvad der er galt med brugervenligheden på din side. Personligt ville jeg ta' fat i dit check ud-flow. Det skal virkeligt skæres ind til benet. Fjern alt overflødigt og lav nogle tydelige videre-knapper i flowet.

Der udover vil jeg lige pege på nyhedsbreve og Facebook. Spark til dine gamle kunder med et super godt tilbud i nyhedsbrevet. Det er en af de bedste salgskanaler. SEO er fint til at kapre nye kunder - og nyhedsbreve er formidable til at fastholde dem.

Håber det lykkes dig at rette op på det skrantende salg.

Bedste hilsner

Morten Vadskær

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 22:46

Hvis du kan komme med nogle hints, om hvad der ellers er sket med dit site, i perioden med faldende salg, så tror jeg at du ville kunne få nogle endnu mere specifikke svar.

• Er dit besøgtal faldet?
  • Er din konverteringsprocent faldet?
  • Er din afvisningsprocent steget?
  • Er det gennemsnitslige antal sidevisninger faldet?
  • Har du lavet større ændringer på siden?
  • Har du ændret i dit produktsortiment?
  • Er der kommet nye konkurrenter på banen?
  • Er dine placeringer i søgemaskinerne ændrede?
  • ... og så videre.

Jo mere information vi har, jo mere målrettet kan vi hjælpe dig :-)

Som de andre siger, skal DC elimineres - men det betyder jo ikke at der ikke er andre ting der kan optimeres :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:01

Super tip med WooRank, tusind tak! Den er da fed! :-)

Så har jeg set det med: Læseniveau på de tekster der flyver umiddelbart ud af ærmet på mig er angivet som læseligt for en teenager! :-D Jeg har så tit fået skudt i skoene at jeg taler for fint og akademisk. Det ser ud til det er ved at lykkes mig at få det væk :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)