Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter eller ej?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 26-03-2007 17:50:07 Forfatter: Taratsit, arktisk havsalt
Hej Nicky

Jeg har ikke de gode råd at hive op af lommen, og sender dig derfor i stedet et smil og en lille historie til reflektion.

Du minder mig nemlig meget om min mand - Vi har kendt hinanden i mange år og han har også altid brændt efter at være selvstændig. Det har betydet at han har prøvet en masse ting af, men det var bare aldrig så''n helt godt ... han brændte ligesom ikke nok for ideerne og lidt for meget for pengene og tanken om at være uafhængig. - Han er nu aldrig gået konkurs af den grund og vi har aldrig manglet noget, men det var faktisk først da han (lidt tilfældigt) gik hen og fik et job i det offentlige, at ideén dukkede op, fordi han kunne se hvad der manglede indenfor hans område. Han udviklede så produktet som kunne udfylde hullet ... det er hans produkt og han brænder som en ægte ildsjæl for sin virksomhed - og det er nu, at han oplever den vækst han sukkede efter i de andre projekter! Så nogengange er det ikke en kilde til stagnation at blive fastansat

Held og lykke med at finde din ide.

Anne Merrild

Det er altså NickI (: Tak for historien.. Du har nok ret, man kan let komme til at fokusere på chancen for at idéen der kan gøre en til millionær. Det kunne da også være fantastisk, men mit fokus ligger egentlig også meget på at lede, arbejde med noget man kan lide, se noget vokse og motivationen for mit vedkomne er helt sikkert større end, hvis jeg står på en eller anden fabrik (som jeg har gjort i 2 år) og okser.. Så det er ikke så meget pengene.

Blog om markedsføring, uddannelse og diverse..

http://nhviid.blogspot.com/

Fra Qaqortoq
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:33

Ups, det er jeg ked af Nicki

Mvh. Anne

www.taratsit.gl/
Tilmeldt 30. Mar 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 19:19

Hej  

Det er godt at du har lysten på det rette sted, jeg er også ung 24 år og under uddannelse og har altid drømt om at blive iværksætter, men muligheden dukkede ikke op indtil fornyelig. Jeg læst sammen til eksamen med en af mine studie kammerater der har været selvstændig i et stykke tid nu, han fortalte at han havde en virksomhed som var Cisco partner, men han havde ikke havde tid til at drive den og overvejede at lukke den. Jeg så straks den gyldnende mulighed og pressede ham til at tage mig med, efter nogle forhandlinger fik jeg lov til at være med. Det  jeg prøver at sige er at vi alle sammen for muligheden for at blive selvstændige, men man skal bare gribe chancen og kaste sig ud i den. I starten virker det hele meget tåget og hårdt, men jeg har formåede at starte virksomheden op med en lille kapital under 10.000 kr. Så hvis du ikke har kapitalen eller ideen så skal du slå dig sammen med en anden en der kan hjælpe dig. Til det andet omkring webshop, jeg er selv i gang med at udvikle et webshop for el-artikler lige nu, og jeg kan sige så meget omkring det, du bliver ikke rig af det, grunden til at jeg gør det er fordi min certificering hos Cisco har åbnede nogle døre for mig så tænkte jeg hvorfor ikke få et ekstra omsætning, men det bliver ikke primært min webshop jeg kommer til at tjene penge på. Så hvis du har lyst til at blive iværksætter så fortæl det til din netværk og måske dukker muligheden op. Men jeg syntes bestemt ikke at du skal droppe uddannelsen når du er kommet så langt i forløbet.

www.atmengros.dk - Rengørings og Engangs artikler - Toilet papir-

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)