Bare rolig. Grundet den større opvarmning, så vil den is der smelter, skabe en ændring af golfstrømmen, læs nedsætte, sådan at vi her i nord europa, ikke vil få tilført varme. Så på et tidspunkt, vil vi blive dækket af is. /Kenneth |
Nesuz:Vil det så ikke, blive svære at brødføde alle på jorden? er det ikke godt, at der er en ulighed ( en stor forskel på rig og fattig i verden) på jorden ?
Det er vel det man kalder et rigtigt godt spørgsmål. Og det udstiller jo vores allesammens dobbeltmoral. Kan man være selvfed bare fordi man betaler 100, 1000, eller 10000 kr om året til velgørende formål?
Eller sagt på en anden måde: Hvor meget skal man give før man kan have god samvittighed? Skal man sælge huset og sende pengene til Afrika? Jeg har ikke svaret, men jeg tror vi skal erkende at verden er grusom, og at det ikke står til det enkelte menneske at redde verden. Og hvis man mener at vi alle er skyldige skal man måske selv rejse til Afrika og hjælpe.
Jeg har iøvrigt altid haft svært ved at se det moralske i at en dansk familie køber 3 geder til Afrika, og dernæst rejser 5 mennesker derned i en måned for at se til gederne, det er da proportionsforvrængning.
Jeg håber dog at vi kan brødføde hele verden inklusive Afrika, selvom det desværre ikke er nogen garanti for fred.